بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب توسعه و مبانی تمدن غرب | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب توسعه و مبانی تمدن غرب اثر سیدمرتضی آوینی

بریده‌هایی از کتاب توسعه و مبانی تمدن غرب

انتشارات:انتشارات واحه
امتیاز:
۴.۴از ۵۴ رأی
۴٫۴
(۵۴)
این جوامع را در حالتی پیشرفته و توسعه‌یافته می‌خوانند که بیش‌ترین فاصله‌های طبقاتی در آنها وجود دارد.
زهرا
در نظام اسلامی کار هر کس مستقیماً بر اعتقادات و تمایزات کیفی و روحی افراد بنا می‌شود و آن‌چه انسان‌ها را به کار وامی‌دارد نه پول، که عشق است.
زهرا
وقتی پول تنها وسیله‌ای است که انسان را به همۀ اهداف خویش می‌رساند، دیگر نمی‌توان آن را در حد یک وسیله نگه داشت و بالطبع پول جایگزین همۀ اهداف می‌شود و به هدف ـ و بلکه بزرگ‌ترین هدف ـ بشر تبدیل می‌شود.
زهرا
آیا همین که مسئولین سطوح بالا مسلمان و بعضاً از علمای روحانی هستند کفایت می‌کند و دیگر مهم نیست که این مسئولین بر مبنای اسلام عمل کنند یا نه؟
زهرا
در هیچ یک از اعصار تاریخ سابقه نداشته است که تمدنی بتواند تا این حد و در این وسعت و عمق، تمدن‌های دیگر را در خود منحل سازد و این‌چنین بر روح و جان دیگر امت‌ها تسلط پیدا کند و همۀ آن‌چه را که وجه مشخصۀ اقوام و ملت‌های مختلف در همۀ اعصار بوده است، یعنی دین، زبان، فرهنگ، تاریخ، هنر، معماری، آداب و رسوم و غیره را به تبعیت از خود، تا آن‌جا تغییر دهد که امروز در کوچک‌ترین و دورافتاده‌ترین ده‌کوره‌های ایران و ترکیه و یونان نیز مردم لباس اروپایی می‌پوشند، خانه‌های خویش را به سبک اروپایی‌ها ـ البته با تقلیدی بسیار زشت و ناشیانه ـ می‌سازند،
کاربر ۱۵۷۴۲۸۹
روژه گارودی در کتاب «هشدار به زندگان» نوشته است: ...اقتصاد آزاد «به شیوۀ غربی» برای رفع احتیاج بازار نیست، بلکه برای ایجاد بازار احتیاج است!
محمد نیک
«وقتی می‌خواهید جامعه‌ای را به سوی چیزی بکشید، حیوانی‌ترین و پست‌ترین غرایز او را آماج و نشانۀ "پروپاگاند" یا تبلیغات خود قرار دهید
کاربر ۵۵۳۰۶۹۲
این قدرت الهی است که همۀ دنیا را دیر یا زود مسخر اعتقادات ما خواهد کرد و پرچم اسلام را بر فراز همۀ بلندی‌های عالم به اهتزاز در خواهد آورد.
کاربر ۱۵۷۴۲۸۹
قیمت تحصیل‌کرده‌ها بر پیشانی‌شان حک شده است و همین امر به خودی خود نشان می‌دهد که ارزش علم در جهان امروز چیزی جز ارزش تجارتی نیست.
زهرا
علت وضع کلمۀ «امام» نیز همین است؛ «امام» به معنای پیشوا، آرمان وجودی بشر، و آن غایتی است که همۀ صفات تکاملی انسان در وجود او تبلور یافته است. تبلیغات شیطانی غرب و شرق نیز از همین خصوصیت فطری بشر که در نهاد خلقت او موجود است سوء استفاده می‌کند و با آفریدن قهرمانانی کاذب برای اصناف مختلف، جامعه را به هر جانبی که می‌خواهد سوق می‌دهد.
کاربر ۸۰۷۳۹۸۲

حجم

۲۳۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۲۳۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۴۲,۰۰۰
۲۱,۰۰۰
۵۰%
تومان