بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هنر زندگی آسوده | طاقچه
کتاب هنر زندگی آسوده اثر شونمیو ماسونو

بریده‌هایی از کتاب هنر زندگی آسوده

۴٫۰
(۶۳)
وقتی از تلاش دست می‌کشیم، لذت‌های زندگی را از بین می‌بریم.
امیر ۱۹۰۵
هیچ روزی مهم‌تر از امروز نیست. در دنیای طبیعت، هر روزْ روز جدیدی است. دانه‌ای را در خاک بکارید. هر روز با آن صحبت کنید و به آن آب بدهید. بعد از مدتی جوانهٔ کوچکی سر باز می‌کند و بعد از آن گیاهی زیبا می‌روید. گل‌ها و گیاهان هر روز، هر ساعت و هر دقیقه رشد می‌کنند و شما متوجه این تغییرات خواهید شد. در طبیعت هر روز، روز جدیدی است. ما انسان‌ها تمایل داریم همه چیز ثابت باقی بماند و تغییری نکند. اما وقتی گیاهی را پرورش می‌دهید به‌خوبی متوجه می‌شوید در جهان هیچ‌چیز و هیچ‌کس ثابت باقی نمی‌ماند و همهٔ موجودات تغییر می‌کنند.
yalda
تمام رنج‌های انسان زمانی اتفاق می‌افتد که دربارهٔ ناپایداری و گذرا بودن جهان آگاهی ندارد.
Hosein Ramezani
دلیل این‌که سرمان شلوغ است این نیست که وقت کافی نداریم، بلکه این است که انگیزهٔ کافی نداریم.
bitaniko
هنگام ورود به خانه حتماً کفش‌ها را در بیاورید و جفت کنید. این کار فقط چند ثانیه زمان می‌برد. با عادت کردن به این کار ساده، همه چیز در زندگی شما به‌زودی منظم و دقیق خواهد شد.
علاقه بند
هیچ روزی مهم‌تر از امروز نیست.
Mj2003
دست از شکایت کردن از آن‌چه که انجام می‌دهید بردارید، و زندگی را آغاز کنید.
نیومون
صرف غذا در مکتب ذن، پنج مرحله اندیشیدن را شامل می‌شود: ۱. همواره به زحمات و تلاش کسانی که غذا را فراهم کرده‌اند توجه می‌کنیم و سپاسگزار و شکرگزار هستیم. ۲. به اعمال و رفتار خود فکر می‌کنیم و به‌آرامی غذا را صرف می‌کنیم. ۳. غذا را بدون حرص و طمع و بدون عصبانیت، ذره ذره می‌خوریم. ۴. غذا را همچون دارویی می‌بینیم که روح و جسم ما را با مواد مغذی تقویت می‌کند و نیرو می‌بخشد. ۵. با قدردانی از نعمت‌ها، تناول غذا را بخشی از طی مسیر به سمت داشتن زندگی روشن و آرام در نظر می‌گیریم.
مهلا
«در نیستی ظرفیت بی‌نهایتی وجود دارد.» این جمله یعنی انسان‌ها هنگام تولد هیچ چیز ندارند، اما در عین حال، در وجود همهٔ ما، استعدادهای بی‌نهایتی نهفته است. به همین دلیل چیزی برای ترسیدن وجود ندارد. هیچ موردی برای نگرانی نیست. این حقیقت است.
shaghayegh
هنگامی که از تعلقات اضافی رها شوید، فراوانی نعمت در زندگی شما جاری می‌شود.
shaghayegh

حجم

۱۳۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۱۳۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۸صفحه بعد