بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب نابودگر زندگی؛ اهمال کاری | طاقچه
کتاب نابودگر زندگی؛ اهمال کاری اثر مهدیه کمشکی

بریده‌هایی از کتاب نابودگر زندگی؛ اهمال کاری

نویسنده:مهدیه کمشکی
امتیاز:
۲.۹از ۳۴ رأی
۲٫۹
(۳۴)
برعکس چیزی که قبلا فکر می‌کردیم، الان متوجه شدیم که مغز ما مانع پیشرفت ماست؛ مگر اینکه مجبورش کنیم هر چیزی که ما می‌گوییم انجام دهد.
Abolfazl Armon
تکنیک خیلی مهم و ساده‌ای وجود دارد و آن تکنیک (۵ دقیقه) است. این تکنیک می‌گوید که شما هرکاری که می‌خواهید انجام دهید اول یک لیست درست کنید، بعد برای انجام آن کار فقط روزی ۵ دقیقه وقت بگذارید نه بیشتر. با این کار شما اول عادت‌هایتان را می‌سازید، بعد چون لذت‌بخش می‌شود و حالمان بهتر می‌شود، ادامه می‌دهید و از همه مهم‌تر مسیر پیشرفت را برای خودتان باز کرده‌اید.
hananeh
مغز ما چون تمام کارهای ما را کنترل می‌کند؛ انرژی ثابتی برای انجام امور در نظر گرفته است. وقتی ما می‌خواهیم کار جدیدی انجام دهیم، مقاومت می‌کند و می‌گوید تو نمی‌توانی؛ چرا می‌خواهی تغییر ایجاد کنی؟ همین شرایط خوب است
kosarnik
به گذشته نگاه نکنید، تصور کنید سوار ماشینی هستید که رو به جلو حرکت می‌کند؛ فقط گاهی در آینه، به عقب نگاه می‌کنید تا از تصادف اجتناب کنید. نگاه کردن به گذشته مثل این می‌ماند که کل مسیر را دنده عقب بروید که کار عاقلانه‌ای نیست.
محمد حامی
ما همه‌چیز را با هم می‌خواهیم؛ هم تفریح زیاد و هم پولدار بودن. ما باید این را در ذهن خود جا بیندازیم که برای رسیدن به خواسته‌هایمان باید بهای آن را بپردازیم. گاهی باید از تفریح گذشت تا به نتیجه دلخواه رسید، ولی در آینده نتایج بهتری می‌گیریم و می‌توانیم تفریحات بهتری داشته باشیم. هدف خود را مشخص کنید؛ باید مشخص کنید از زندگی‌تان چه می‌خواهید. اگر مشخص نکنید تصمیم‌گیری‌ها بی‌معنی است.
محمد حامی
۱- اگر احساس می‌کنید که تمرکز و عبادت یا عملی مشابه شما را ارضا کرده و آرامش می‌بخشد، از آن سود بجویید. ۲- هرگز تسلیم نشوید. نگذارید شکست‌ها و مشکلات موقتی، نیرو و انرژی شما را از شما بربایند. ۳- هنگامی که درباره کاری تصمیم گرفتید، هرگز به خود شک و تردید راه ندهید و پشتکار و مداومت داشته باشید. تمرین تمرین و تمرین در کاری که دوست دارید تا وارد شوید و مهارت کسب کنید. ۴- به گذشته نگاه نکنید، تصور کنید سوار ماشینی هستید که رو به جلو حرکت می‌کند؛ فقط گاهی در آینه، به عقب نگاه می‌کنید تا از تصادف اجتناب کنید. نگاه کردن به گذشته مثل این می‌ماند که کل مسیر را دنده عقب بروید که کار عاقلانه‌ای نیست. ۵- تمرکز روی یک کار و اتمام آن.
esrafil aslani
به گفته «پیتر دراکر»: «هیچ کاری بیهوده‌تر از این نیست که کاری را که اصلا نباید انجام شود، با بهره‌وری بالا انجام دهید.»
ae
ما برای موفقیت باید یک‌سری کارها را که دوست نداریم یا سخت است انجام دهیم تا هم متفاوت باشیم و هم بتوانیم موفق شویم و به خواسته‌هایمان برسیم.
محمد حامی
برای اینکه ما بتوانیم بر اهمال‌کاری غلبه کنیم، باید این موضوع را با خود بررسی کنیم که ارزش ما چقدر است و هدف ما از آمدن به دنیا چیست؟ اگر ما به ارزش وجودی خود پی ببریم، هیچ وقت زمان و زندگی خودمان را با اهمال‌کاری هدر نمی‌دهیم.
ae
این کامل‌طلبی باعث اهمال‌کاری شده بود.
ae

حجم

۲۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

حجم

۲۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
۹,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۵صفحه بعد