بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب دیدار اتفاقی با دوست خیالی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب دیدار اتفاقی با دوست خیالی اثر آدام گاپنیک

بریده‌هایی از کتاب دیدار اتفاقی با دوست خیالی

نویسنده:آدام گاپنیک
انتشارات:نشر اطراف
امتیاز:
۳.۱از ۷ رأی
۳٫۱
(۷)
این‌که چیزی دور ذهن‌تان را گرفته باشد با این‌که ذهن‌تان محکم دور چیزی را گرفته باشد فرق می‌کند. جایی که ما در آن زندگی می‌کنیم عصر ذهن بسط‌یافته نیست، عصر خویشتن واژگونه است.
seza68
اگر قطار، خیابان‌هایمان را پرازدحام کرد، تلگراف آن ازدحام را به ذهن‌هایمان آورد. تلگراف چیزی به جهان اضافه کرد که تا امروز با ما مانده: نوع کاملاً جدیدی از ارتباطات که در آن پیام تا وقتی به مخاطب نرسیده، ارتباط ناقص است.
مصطفی ناصحی
هر چه بیشتر خودمان را با فضای فکری اینترنت تطبیق می‌دهیم، فکرهایمان کم‌عمق‌تر می‌شوند
mahii
تلگراف چیزی به جهان اضافه کرد که تا امروز با ما مانده: نوع کاملاً جدیدی از ارتباطات که در آن پیام تا وقتی به مخاطب نرسیده، ارتباط ناقص است. نامه گرچه ممکن است پاسخی بطلبد، اما به خودی خود کامل است.
mahii
پیپس وقت بیشتری برای عشق ورزیدن داشت چون دوستان کمتری داشت که بخواهد جواب‌شان را بدهد.
mahii
قوی‌ترین نیرویی که می‌تواند شما را این طرف رود نگه دارد تا غذا را کنار خانوادهٔ خودتان بخورید نفرت و انزجار از چیزی‌ست که مردم آن طرف رود دوست دارند.
maryam
ما برای این شروع می‌کنیم به راه رفتن در فضای بیرون تا به تجربه‌مان از شهر، وجهی پیش‌بینی‌ناپذیر ببخشیم و بعد زندگی می‌آید سراغ‌مان و خودمان را پیش‌بینی‌ناپذیر می‌کند.
elaahe
حقیقتش این است که موج‌های زیادی تودهٔ مردم را با خود همراه می‌کنند و برای به راه افتادن این موج‌ها همان‌قدر می‌شود دلیل آورد و توضیح سر هم کرد که برای موج‌های دریا: وزش تصادفی باد در جایی آب را متلاطم می‌کند، آب به موج تبدیل می‌شود و بعد به صخره‌ای می‌خورد، در هم می‌رود و در نهایت فرو می‌ریزد.
elaahe
هیچ روش درستی برای خوردن، هجی کردن، لباس پوشیدن، جورکردن لباس‌ها با هم، عشق ورزیدن، موسیقی گوش دادن، نوشیدن و بچه بزرگ کردن وجود ندارد، چون هیچ راه طبیعی‌ای برای هیچ کدام از این‌ها وجود ندارد. هر تلاشی برای این‌که بگوییم طبیعت از ما می‌خواهد چطور رفتار کنیم در نهایت نظر یک آدم دیگر دربارهٔ جوری که باید رفتار کنیم از آب در می‌آید. شاید این‌که بعضی روش‌ها بیشتر از روش‌های دیگر پذیرفته می‌شوند توضیحی مبتنی بر طبیعت داشته باشند ولی این توضیح هم در لحظهٔ انتخاب جواب نمی‌دهد و انتخاب نهایی تنها چیزی‌ست که به حساب می‌آید
maryam
یک چیز قطعی‌ست: جواب این پرسش‌ها در بازگشت نوستالژیک به طبیعت نیست. بازگشت به طبیعت همیشه بازگشتی دروغین است. همهٔ تلاش‌ها برای بازگشت به طبیعت یا به روش‌های طبیعی یا به روش‌های مقدّر انجام یک کار خاص، همیشه در تاریخ اندیشه و عمل انسانی به شکست انجامیده‌اند. تنها چیزِ طبیعی جهانْ میل ماست به فرار از طبیعت. تنها چیز ژنتیک جهان رغبت ماست به این‌که شیفته و مفتون چیزهای پیچیده، فریبنده و عامدانه بیش از حد گران‌قیمت شویم.
seza68

حجم

۲۰۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۲۰۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۲۹,۵۰۰
تومان