بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مساله مهدویت: ویژگی‌های امام‌عصر (عج) | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب مساله مهدویت: ویژگی‌های امام‌عصر (عج) اثر مسعود  عالی

بریده‌هایی از کتاب مساله مهدویت: ویژگی‌های امام‌عصر (عج)

نویسنده:مسعود عالی
انتشارات:انتشارات عطش
امتیاز:
۴.۵از ۲۸ رأی
۴٫۵
(۲۸)
از طرف حکومت وقت برای شیعیان یک بلای بزرگی به وجود آمد. علمای شیعه سه روز از حاکمانشان مهلت خواستند و سه نفر از اخیار و خوبان علمای بحرین قرار گذاشتند که هر شب یکی از آن‌ها به حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه استغاثه کند و چاره را از حضرت بخواهد. شب اول نفر اول رفت و نتیجه‌ای نگرفت. شب دوم هم نتیجه‌ای حاصل نشد. شب سوم همین عالم بزرگوار، محمد بن عیسی، مضطرانه به حضرت توسل جست و استغاثه کرد که «اَلْمـُسْتَغَاثُ بِکَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ؛ ای امام زمان، به تو استغاثه می‌کنیم! » حال عجیبی پیدا کرد. و نهایتاً توانست خدمت حضرت برسد و حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه راه چاره را به او فرمودند. بعد جناب محمد بن عیسی از حضرت سؤال کردند: آقا، چرا همان شب اول که فلان عالم استغاثه کرد، جواب ندادید؟ حضرت فرمودند: شما خودتان سه روز مهلت خواستید. اگر همان روز اول این حال اضطراری را که تو داشتی آن‌ها داشتند و آنچنان که امروز آمدی می‌آمدند، همان اول پاسخ گرفته بودند. تازه مضطر شدید و کلید گنج را به دست آوردید.
sadeghi
«اضطرار احتیاجی است که به ناچاری رسیده باشد. » و در یک کلام اضطرار یعنی بیچارگی و درماندگی. کلیدی‌ترین مطلبی که در مسألۀ ظهور و فرج امام عصر عجل الله تعالی فرجه کارگشا است، همین اضطرار و بیچاره و درماندۀ او شدن است. این‌که انسان به جایی برسد که باور کند تنها راه اوست و راه دیگری وجود ندارد. تنها دارو و درمان اوست و داروی دیگری نیست. اضطرار است که کلید گشایش قفل‌هاست، نه صرفاً معرفت‌های علمی و عقلی و قلبی، و نه صرفاً اثبات وجود امام زمان عجل الله تعالی فرجه و نه حتی انتظار او.
sadeghi
مرحوم حاج اسماعیل دولابی می‌فرمود: فقط گریه‌هایتان را برای اهل بیت، برای امام رضا علیه السلام نبرید. آقا گله می‌کند که چرا فقط گریه‌ها و گرفتاری‌هایتان را پیش ما می‌آورید. خنده‌هایتان را هم بیاورید. چرا فقط در وقت ناخوشی و بلا و گرفتاری یاد من می‌افتید. در خوشی‌ها هم بیایید. من می‌خواهم خنده‌هایتان را هم ببینم.
f.key
کوچک را می‌بینی که حرمت بزرگ‌تر را حفظ نمی‌کند و او را کوچک می‌شمرد. وَ رَأَیْتَ الْجـَارَ یُؤْذِی جَارَهُ وَ لَیْسَ لَهُ مَانِع؛ و همسایه را می‌بینی که همسایه‌اش را می‌آزارد و هیچ چیز هم مانعش نیست. وَ رَأَیْتَ الْعُقُوقَ قَدْ ظَهَرَ وَ اسْتُخِفَّ بِالْوَالِدَیْن؛ و می‌بینی عاق شدن و نفرین ظهور پیدا کرده، والدین کوچک شمرده می‌شوند. وَ رَأَیْتَ الْأَرْحَامَ قَدْ تَقَطَّعَتْ؛ و می‌بینی خویشاوندی و صله رحم از بین می‌رود.
sadeghi
ما نباید شأن امام معصوم و حجت بزرگ الهی را در حدّ یک مشکل گشا و کار راه انداز گرفتاری‌ها و به عنوان وسیله‌ای برای شفای بیماران، ادای قرض‌ها و رفع گرفتاری‌ها بدانیم و بس. آن‌ها برای آدم درست کردن آمده‌اند. آمده‌اند امثال سلمان و ابوذر درست کنند.
f.key
سید بن طاووس در توصیه‌های خود به فرزندش می‌گوید: صدقه و دعا برای سلامتی حضرت را مقدم بر صدقه و دعا برای عزیزانت قرار بده که باعث می‌شود حضرت به تو توجه و احسان کند
F313
ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی جان بی تو به لب آمد وقت است که باز آیی
F313
نادرشاه برگشت دید این شفا گرفته و خوب شده است. گفت: تو تا حالا با امام رضا شوخی می‌کردی. گدا نبودی. اگر ضجه‌ای که امروز زدی شش سال پیش می‌زدی، همان اول شفایت را گرفته بودی
F313
کسی که حق الناس بر گردن دارد، همانند کسی است که با زنجیر نامرئی به زمین بسته شده و راه پرواز و صعود به ملکوت از او گرفته می‌شود.
sadeghi
یکی از جفاها و ظلم‌هایی که به امام زمان عجل الله تعالی فرجه شده است، این است که در اثر جهالت و بی‌معرفتی‌ها و یا در اثر بدمعرفی کردن و یا غرض‌ورزی‌ها، امام زمان عجل الله تعالی فرجه به عنوان چهره‌ای خشن که ـ نعوذبالله ـ به کسی رحم نمی‌کند و با شمشیرش از کشته پشته می‌سازد و جوی خون راه می‌اندازد و سخت‌گیر است معرفی شده است. این تبلیغ منفی میل به آمدن و ظهور حضرت را در برخی از بین برده است. می‌گویند: اگر حضرت بیاید با ما که گنهکار و آلوده هستیم سخت برخورد می‌کند. پس چرا برای ظهورش دعا کنیم؟! یا می‌گویند: ما گنهکار و آلوده هستیم. نمی‌توانیم جزو یارانش باشیم. پس در حکومت و دولت حضرت جایگاه و ارزشی نخواهیم داشت. لذا آمدنش برای امثال ما حسنی نخواهد داشت تا برای ظهورش دعا کنیم. این‌ها افکار کاملاً اشتباه و خلاف واقعی است. اگر کسی قدری معرفت نسبت به چهرۀ مهربان و قلب رئوف امام زمان عجل الله تعالی فرجه داشته باشد، می‌فهمد در حق ایشان چقدر جفا و ظلم شده و این گمان‌ها در حق آن حضرت به دور از واقعیت است.
sadeghi

حجم

۱۶۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۱۳ صفحه

حجم

۱۶۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۱۳ صفحه

قیمت:
۳,۵۰۰
تومان