نظرات درباره کتاب صوتی پیرمرد و دریا و نقد و بررسی شنوندگان | طاقچه
کتاب صوتی پیرمرد و دریا اثر ارنست همینگوی

نظرات کاربران درباره کتاب صوتی پیرمرد و دریا

انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۳.۵از ۲۴ رأی
۳٫۵
(۲۴)
دریا مددوند
نمیدونم از کجا شروع کنم... فلسفه‌ی پشت داستان رو تا حد خوبی درک کردم (قبل از اینکه بشینم و تفاسیر ادبا رو درباره‌ش بخونم) خیلی جاها خیلی تکان‌دهنده بود و بهم یه ایدئولوژی تازه داد. یه سری جملات کتاب واقعا باعث شد بایستم و فکر کنم و یه دید نو برای خودم بسازم... از این جهت واقعا دوستش داشتم! ولی اعتقاد دارم عمیق‌ترین مفاهیم هم برای انتقال نیاز به یه داستان با محتوای جذاب داره که از نظر من، این کتاب نداشت. خیلی جاها برام خیلی خسته کننده بود، توصیفات کتاب رو دوست داشتم و باور دارم که جزئیات که بیشتر و بیشتر میشن، میتونن خواننده رو غرق در اون فضا بکنن ولی... یه جاهایی تو این کتاب، واقعا جزئیات تکراری و بیهوده بود. (یک جمله رو بارها و بارها میشنیدی، البته که تکرار موجب میشه تو ذهن حک بشه ولی تکرار بیست باره فقط خسته‌کننده‌ست...) نمیتونم مثل بقیه به عنوان یک شاهکار بهش نگاه کنم، شاید این از خامی و ناپختگی من تو ادبیات باشه. ولی مگه غیر از اینه که ادبیات آمیزه‌ای از تعلیم و تادیب با زبان شیرین و هنرمندانه‌ست؟ طوری که خواننده در عین آموختن، لذت هم ببره؟
Mehdi Kazemi
داستانی معروف از همینگوی که با شرح و بسط زیاد قصه پیر مرد ماهیگیر روزی بریده ای رو نقل میکنه که یه جورایی قصه همه آدمها در برهه هایی از زندگیست و تلاش پیرمرد برای نبریدن و رسیدن به هدفش، و در نهایت صید بزرگترین ماهی عمرش، و در آخر نصیبش هیچ هیچ هیچ . به نظرم همینگوی در این کار معانی زیادی از زندگی رو به سادگی هرچه تمام تر بیان کرده ، تلاش برای بدست آوردن و در نهایت وا نهادن همه زندگی. تعریفی از سختی زندگی و … خوانش کتاب خوب بود و جای سپاس داره .
منيره محمدزاده
از فصل سوم به بعد با سرعت بالا گوش کردم و پایان فصل پنجم تصمیم گرفتم که دیگه ادامه ندم چون بینهایت حوصله سر بر بود، به نظرم فصل پنج و شش و هفت کاملا اضافی هست و جملاتش هی هی تکرار میشه 😐 سه فصلی که گفتم رو سریع رد کردم که مطمئن بشم موضوع خاصی نیست و فصل هشت و نه خوب بود ، البته کار گوینده عالیه
saeed1z
کتاب خوبی هست

زمان

۴ ساعت و ۲۴ دقیقه

حجم

۳۶۴٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۲۴ دقیقه

حجم

۳۶۴٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۲,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد