نظرات درباره کتاب صوتی بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی و نقد و بررسی شنوندگان | طاقچه
کتاب صوتی بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی اثر اریک برن

نظرات کاربران درباره کتاب صوتی بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی

نویسنده:اریک برن
امتیاز:
۳.۰از ۴۱ رأی
۳٫۰
(۴۱)
The Hat
این کتاب باید غیر صوتی باشه بعضی مسائل باید چند بار خونده بشن تا درک بشن و بعدها دوباره بیای سراغشون و با مسائل روز مرت مقایسشون کنی ، واقعا توی زندگی روزمره کاربرد داره ولی این بحث تحلیل رفتار متقابل با یک کتاب درک نمیشه بنظرم کتاب های تامس ای هریس هم باید مطالعه بشن برای درک بیشتر . و بنظرم بهترین جمله کتاب این هست " برای نسل بشر امیدی نیست اما برای فرد فردی از آن امیدی است "
Faiborz Mesbahi
با درود بیشتر ،وبهتر است که بصورت صوتی نباشذ ،نوشتاری بسیار مفید هستش ،چرا که مطالب رو بایستی چندین بار مطالعه کرد 🙏🙏🙏
zbabaxni
پشیمون هستم از اینکه چرا سالها قبل این کتاب و کتابهای مرتبطش رو نخوندم. کتاب بازی ها، تحلیل رفتار متقابل، وضعیت آخر و ماندن در وضعیت آخر. به نظرم یه مجموعه رو میدن که واقعا مطالعه ی اون ها تاثیر جدی در رفتار و شخصیت آدم میذاره. برای من که واقعا مفید هستند. و به شدت مطالعه ی اینها رو توصیه میکنم. پادکست (کانال) خویشتن نو، خانوم روزبهانی بنده رو برای خوندن این کتابها ترغیب کردم. و خوشحال و راضی هستم که این کتاب رو مطالعه کردم.
کاربر ۲۰۰۳۱۷۱
این‌پادکست رو چطور میتونم‌گوش بدم
کاربر 4059903
کتاب وضعیت آخر رو گفتید درسته؟
محسن طالبی
چه جالب ، منم از پادکست خانم روزبهانی اومدم سراغ این کتاب !
کاربر ۲۰۵۴۹۶۴
کتاب جذاب است ولی متأسفانه درست مطابق تمام ترجمه های اسماعیل فصیح،نتیجه افتضاح است.اقای فصیح کاش دست از ترجمه بردارند چون کوچکترین احترامی برای اصالت اثر قائل نیستند و دیدگاه های خودشان را در ترجمه تلفیق کرده و به خورد خواننده می دهند.
Kou Ro
با کتابی بسیار جذاب روبروییم، اما متاسفانه خوانشگر در تلفظ صحیح لغات روانشناسی ناتوان بوده و در نتیجه از روانی و گیرایی اثر کاسته است.
mizo
موضوع کتاب مهم و جذاب اما ترجمه متاسفانه ضعیف و نامفهوم است.
nargess
خیلی عالی بود
marzi
این کتاب از نظر ترجمه مشکل دارد و اینکه اقای اریک برن حداقل شصت سال قبل انرا نوشته اند. یک یا چند روانشناس دیگر می توانستند انرا تصحیح و به روز کنند، اما بصورت کل، بازی در روابط، رفتارهای تکانشی و هیجان انگیری است که نشان می دهیم، رفتارهای کودکانه برای ان، به دروغ دست میزنیم، و بردن هدف ما در هر بازی است.اما بنظرم بعد از شش دهه، این کتاب میتوانست بازنگری شود، این کتاب همجنس خواهی را مثلا زیر سوال میبرد. بازی الکلی آن، انجمن معتادان گمنام را زیر سوال می برد، من تکذیب نمی کنم مطالب علمی و جالب انرا، منتها ویرایش و پیرایش علمی و ترجمه ای صددرصد می خواهد، چون خودم خط کشی کردم، هایلات و نکته نوشتم گاها صدبار تکرار کردم، ورژن صوتی را گیرا و سودمند نمی دانم.مثلا در بازی الکلی برخلاف سایر بازیها، مخاطب اقای وایت الکلی، بلک نیست. بلکه چهار گروه دیگر هستند. و عجب بازی پیچیده یا خطرناکی است الکلی، عواقب بدی دارد در کشور ما می توان به جمع های منتقل اشاره کرد. و نکته مهم ان، فرد از صمیمیت و پیوند جسمانی میترسد و دو نوع گذران وقت دارد، اماده کردن منتقل، خماری روز بعد که امتیاز بازی محسوب میشود.هدف فرد ازین بازی این است که از درون خودش را تنبیه کند، از بیرون بقیه را، یا باعث شود دیگران عامل رنجش او شوند، در سطح اجتماعی هدف این است که بگوید چرا تنبل است و تمام زنها عاشق پول و رابطه هستند. از نظر بقا، هدف شخص این است ک بگوید دیگران می خواهند از هرچه مال منست، من را محروم کنند.... بنظرم برای خواندن بهتر بازیها، بعضی کلمات را خودتان ترجمه کنید مثلا در اهداف بازی، در پویایی شناسی بازی: یعنی بازی کردن چه احساس رو به جلویی به فرد می دهد؟ عامل درونی: یعنی با انجام بازی، فرد درونش چه رخ میدهد عامل بیرونی «یعنی انچه فرد دوس داره از بیرون دیده بشه» احتماعی درونی«یعنی با این بازی، اجتماع درون شخص چگونه قضاوت میشود؟! اجتماعی برونی «با این بازی فرد چه چیزی میخاد ب اجتماع اطرافش بفهمونه؟ وجودی: از نظر بقا، فرد با انجام این بازی چه اتهامی ب دبگران در جهت دارایی ها و موجودیتش میزن
پیمان ظفریان
بنده لیسانس روانشناسی دارم و این کتاب چندتا نکته بسیار مهم به من یاد داد که دانشگاه نیاموخته بودم و تا آخر عمر ازش استفاده میکنم و توی زندگیم‌بسیار بسیار کاربردی خواهد بود ، اما.... با اینکه طرفدار کتاب صوتی هستم برای فهم بهتر این کتاب باید از نسخه نوشتاری (الکترونیکی یا چاپی) استفاده می‌کردم ترجمه از افتضاح هم بدتر بود خوانش یه چیزی در حد ربات گوگل ترنسلیت در کل این کتاب ُ پیشنهاد میکنم ،اما نسخه نوشتاری و حتما با یه ترجمه دیگه .
کاربر ۲۵۹۰۳۲۷
🌺🌻✨
لیلی
من کتابشو چندین بار خوندم بنظرم جالب وکاربردیه ؛الان قشنگ متوجه میشم چه موقع مراجعم دست به بازی میزنه وچه نوع بازی 👌🏻
آسمان دوم
یه سوال ترجمه دیگه ای هم از این کتاب تو بازار وجود داره؟
گیسو
فکر نکنم باشه و این ترجمه موجود به شدت نامفهوم و بد هست

زمان

۸ ساعت

حجم

۴۴۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت

حجم

۴۴۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۴,۰۰۰
۵۱,۸۰۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد