نظرات درباره کتاب صوتی ناطور دشت و نقد و بررسی شنوندگان | طاقچه
کتاب صوتی ناطور دشت اثر جی. دی. سلینجر

نظرات کاربران درباره کتاب صوتی ناطور دشت

۳٫۵
(۱۳۰)
Amir Savarrakhsh
با توجه به نظر منفی بعضی از دوستان گفتم چند خطی بنویسم. میتونیم از کتابی خوشمون نیاد اما الفاظی مثل چرت و مزخرف به جای نقد درست شاید زیاد در خور نباشه!! متنی که می نویسم نقل از کتاب 'نگرشی بر شخصیت ادبی و آثار سالینجر' از خانم مهتاب کرانشه هستش با کمی دخل و تصرف احتمال اسپویل!!!!! این همان تصویر انسان سرگردان مدرن است که حتی نمی تواند یک روز از این جهان فرار کند و در جست جوی آن باشد که وقتی زمستان میشود، مرغابی های پارک کجا میروند. (اشاره به سوال شخصیت داستان از راننده تاکسی که در موارد دیگر نیز پرسیده میشود) او که در رویای خود بر اساس شعر رابرت برونز که میگوید " اگر شخصی، کسی را که از مزرعه چاودار میگذرد ببیند میخواد بچه هایی را که از این مزرعه میگذرند، ببیند." میخواهد بچه هایی که از این مزرعه (اشاره به جامعه) به ورطه میروند را نجات دهد و ناطور دشت باشد. اما موفق نمیشود و جامعه نیز خود دره ای است که از نظر او باید ترسید تا اینکه به آن پناه برد. پ.ن تشکر از آرمان سلطان زاده عزیز بابت روایت بسیار بسیار عالی پ.ن۲ امیدوارم مطالب فوق در درک بهتر دوستانم کمک حال باشه
Bibliophile.
اگر خواستید ، رمان سالار مگس ها هم می‌تواند گزینه مناسبی باشد برایتان .
Bibliophile.
با سلام و احترام خدمت شما ، خواستم رمانی شبیه به ناطور دشت را معرفی کنم خدمتتون که خودم هم مطالعه کردمش. نسخهء پیشرفتهء رمان ناطور دشت رمان( مزایای منزوی بودن) اثر استیون چباسکی هست ، واقعا قابل تامل هست ، طبق تحلیلی که ایشون کردند ، در رمان مزایای منزوی بودن ، شخصیت اصلی داستان انسانیست که مدرنیته جزئی از وجودش شده است ، خبری هم از احساسات لطیف و پاک نوجوانی نیست . به طور کلی ، شرایط داستان بدتر و بغرنج تر خواهد شد ، وقتی که بعد از ناطور دشت ، به سمت مزایای منزوی بودن می‌روید.
بهنام
کتاب شاگرد قصاب هم پیشنهاد میشه، ساندویچ ژامبون هم عالی
mahboob
اگه کسی کاری رو خیلی خوب انجام بده، بعدِ یه مدت دیگه مواظبِ کارش نیست و خودنمایی می‌کنه و اون‌وقت دیگه خوب نیست. (کتاب ناتور دشت – صفحه ۱۲۵)
sepideh
اوایل کتاب همش با خودم‌میگفتم اینه ناطور دشت؛ناطور دشت که همه میگن!!!اما پیش رفتم باهاش به نظرم خیلی حرفا توش داشت که‌ ارزش خوندش رو داشت،یه نوجوون که بد نیست بلکه اتفاقاتی که پیرامونش رخ داده از دنیای واقعی دورش کرده و نیاز داره مدتی تنها باشه، در واقع میخواست هولدن نباشه ، اختلال شخصیتش اینکه خودش نمیدونه ولی واقعا نیاز به کمک داره،حسرت مرگ برادرش آلی،مثلا جالب بود واسم توی کل کتاب عنوان میکنه از فیلم و سینما بدش میاد بعد که پیش میری و خرد خرد نظرشو‌داره میگه میفهمی اصل موضوع اینه که شاید چون حس میکنه هالیوود دیبی رو ازش دور کرده!شخصیت فوق العاده انسان دوستانه اش بارها عنوان میشه،مثل کمک به راهبه ها،کمک به بچه ها،مثل دادن ژاکتش به پسری که خودکشی میکنه در صورتی که هیچ دوستی خاصی باهاش نداشته و در نهایت تنها کسی که به آگلی پسر زشتی که توی تنسی هست اهمیت میداده!!!این کتاب حالا که تمومش کردم میگم عالی بود،الان که فلش بک‌ میزنم عالی بود!
saeed kia
کاملا تونسته بود حس وحال یک نوجوان سرکش و احساسی رو شرح بده تخیل نویسنده عالی بود
niloo Salehi
جدای از اینکه کتاب خیلی جذاب و در عین حال ساده ای بود راوی به قدری زیبا احساسات شخص اصلی رو بیان میکرد که لذت شنیدن رو چند برابر میکرد.موسیقی انتخابی هم خیلی خیلی به متن کتاب میومد.در کل عالی بود.ممنون از طاقچه
محمد شريعتي
بدون شک شاهکار
کاربر ۱۱۴۳۶۱۹
😁
محمد شريعتي
😳😳
محمد شریعتی
😐😊😐
P.H
پسر نوجوانی که پس از اخراج از مدرسه به خاطر ترس از واکنش پدر و مادرش نمی خواهد به خانه برود. نویسنده در طول سه روزی که در داستان می گذرد، مخاطب را با افکار، رفتار، شخصیت و تغییرات او آشنا می کند. درک دنیای قهرمان داستان برام مشکل بود ولی در پایان از آشنایی با تفکر یک شخصیت متفاوت راضی بودم.
Mahsa_malz
ناطور دشت...بینظیر
Sina2022
عالی عالی عالی . ممنونم از شما .
امیر
خیلی خوشم اومد یه رمانی که خیلی برای من حرف برای گفتن داره مدام جلو چشممه اجرا بینظیر بود و انتخاب موزیک متن حرف نداشت
کاربر 1533673
کسایی ک میگن محتوا نداشته یا اولین بارشون کتاب میخونن یا واقعا گیرایشون پایینه شاهکار بود
mahoo
همین که شخصیت داستان رو اعصاب بود یعنی کتاب تاثیرش گذاشته
فرهاد
من هم انتظار خیلی بیشتری داشتم ، هرچند نکات مثبتی هم داشت
Saleh
ترجمه کتاب واقعا افتضاح است. به دشواری تنها نیم ساعت اول را گوش دادم. تنها به خاطر آرمان سلطان زاده کتاب را خریدم که پشیمان شدم. لحن ترجمه بسیار خشک است و به فضای داستان نمی‌خورد. البته راوی سعی کرده به گویش کوچه بازاری حرف بزند که منطبق با شخصیت داستان باشد اما لحن عامیانه او همراه با ترجمه کتابی و غیر محاوره‌ای کتاب ترکیب ناسازگار و غیر دلچسبی را ایجاد کرده. درواقع این لحن اصلا به این ترجمه نمی‌خورد. بهتر بودن از ترجمه محمد نجفی و یا آراز بارسقیان استفاده میشد.
کاربر ۳۰۱۸۴۲۲
من عاشق این کتابم‌دوبار تا حالا خوندمش. توی یه بخشی از کتاب راوی میگه نویسنده خوب کسیه که اونقدر از خوندن کتابش کیف کنی که دوست داشته باشی رفیقت باشه و بهش زنگ‌ بزنی و پای تلفن باهاش حرف بزنی و خود سالینجر دقیقا این حسو در من زنده کرد.‌کلا سالینجر کاراش جالبه و یجورایی‌ بنظرم میشه‌گفت تلخ مینویسه ولی با طنز و شیرین
کاربر ۸۵۲۲۲۹
با سلیقه من هماهنگ نبود.
مادام کنجکاو
بسیار کتاب فوق العاده و گویا و عجیبی است ،خواندنی در حد لالیگا😅👌🏻💐 مترجم بسیار توانا و البته متن کتاب هم فوق العاده است حالات و احساسات به خوبی در می شود و پایان کتاب حدس نزدنی است تا وقت تمام شدن کتاب هرگز به ذهن آدمی خطور نمی کند که در آخر چگونه می شود...
sara.sha1375
حیف که من این کتاب رو کمی دیر خوندم وگرنه میتونستم ارتباط بیشتری باهاش برقرار کنم...و این دلیل بر خوب نبودن کتاب نیست اما باید در سنِ مناسبش و دوران نوجوانی خوند تا درگیرمون کنه..
Maral Pekne
کتابی بود که منو جذب کرد.به نظرم برای کسانی که الزاما دنبال به نتیجه رسیدن داستان نیستن میتونه جذاب باشه.
🦋 Queen 🦋
بسیار عالیه 👌👌👌

زمان

۷ ساعت و ۲۶ دقیقه

حجم

۴۰۹٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۲۶ دقیقه

حجم

۴۰۹٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۴,۰۰۰
۵۸,۸۰۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد