نظرات درباره کتاب صوتی قمارباز و نقد و بررسی شنوندگان | طاقچه
کتاب صوتی قمارباز اثر فئودور داستایفسکی

نظرات کاربران درباره کتاب صوتی قمارباز

انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۲۶۳ رأی
۴٫۰
(۲۶۳)
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
‍ 📚قمارباز 👤فیودور داستایوسکی قمار باز (The Gambler) یکی از آثار جذاب و درعین‌حال ممتاز داستایوسکی و ادبیات روس به شمار می‎رود. داستایوسکی این رمان را در شرایطی خاص در سن 45 سالگی و در مدت‌زمانی کوتاه (حدود 26 روز) نوشته است؛ اما خلاقیت بی پایان و هنرمندانه او در این مدت اندک به خلق اثری جاودان انجامیده است. رمان دربرگیرنده مناسبات و روابطی است که تمامی انسان‌ها در زندگی روزمره با آن مواجه هستند و مشغلهٔ شخصیت‌های داستان نیز از نوع مشغله‌های ذهنی تمامی انسان‌ها است. دغدغه‌هایی همچون عشق، ثروت، شهرت و… بدین ترتیب ما با یک روایت کاملاً رئال مواجه هستیم. نکته جالب و ظریفی که در قمارباز داستایوفسکی به چشم می‌خورد همزمانی اتفاقات و رویدادهای غافلگیرکننده داستان با خارج شدن از قمارخانه است. یعنی تمام اتفاقاتی که داستان را می‌بافند زمانی رخ می‌دهد که یکی از شخصیتهای داستان از بازی قمار فارغ شده و در حال بازگشت از قمار خانه به مسافرخانه هست. بطوریکه گویی آنان به هنگام وارد شدن به قمارخانه گردونهٔ زندگی را به حرکت درمی‌آورند و هر بار بر روی عددی – شرایطی- خاص نشانهٔ گردونه می‌ایستد و چگونگی ادامه زندگی شان را رقم می‌زند. داستایوسکی در قمارباز به جنون سیری‌ناپذیر انسان برای دست‎یابی به منافع مادی زندگی پرداخته و همچون اغلب آثارش با زبردستی شخصیت‎های چند بعدی داستانش را به لحاظ روان‌شناختی کالبدشکافی می‎کند. او به شکلی تأثیرگذار احساسات متغیر یک قمارباز را در لحظات بردوباخت ترسیم می‎کند. زندگی در نظر داستایوفسکی همچون یک بازی قمار است که انسان در آن هست تا فقط انتخاب کنی و گردانه را بچرخانی، و اینکه «این انتخاب آیا موفقیت و پیروزی دربردارد یا خیر؟» چیزی فرای دستان قدرت بشریت است.
خانوم حنا
اگر داستایفسکی می‌توانست این اجرا را بشنود، باور کنید او هم می‌گفت آفرین! و از آرمان سلطان‌زاده می‌خواست که همه کتابهایش را همین‌گونه با مهارت اجرا کند. موسیقی انتخاب شده هم بسیار مناسب است. کاش اسم آهنگساز را هم می‌نوشتید.
کاربر 7341501
😄
ناسارا
این مهمه که شما از یک کتاب چه انتظاری داشته باشید. من کتاب قمار باز رو دوست داشتم. دیگر خیلی وقت است که از کتابها انتظار ندارم مرا متحول کنند و پیامی کوبنده به من بدهند. کتاب خواندن تاثیرش آنقدر نرم و آهسته است که شما اصلا نمیدانید که پس از صد کتابی که خواندید چگونه تغییر کردید و چه شد که از آن آدم عجول به فردی صبور تبدیل شدید هرگز نمیتوانید بفهمید که با کدام کتاب شما این طور شدید. پس برای من همین که کتاب گفتار شیرینی داشته باشد و حرفی جذاب در آن داشته باشد کافی است. قمار باز هم همین طور بود نثر ساده و شفاف و البته حاوی نکته ای که شما اگر عادت به کاری داشته باشید حتما درکش میکنید اینکه قدرت عادت در یک کار چه طورمیتواند فلجتان کند و قدرت را از شما بگیرد و سُکان زندگی اتان را به دست بگیرد. جدای از این کتاب قمار باز بسیار هیجان انگیز است حداقل برای من که این طور بود . خوشی اش برای من بیشتر از باقی کتاب های داستایوفسکی بود. عمقش کمتر بود و این اتفاقا برای این روزهایم که بیشتر از پیش در عمق مسائل خودم فرو رفته ام مفید بود مثل یک رفیق شوخ و شنگ که میخواهد تورا بخنداند تا کمی از فکر و خیال بیرون بیایی برای من ارامش بخش بود. چون نمیخواهم کتاب لو برود فقط همین را بگویم که من عاشق شخصیت مادر بزرگ شدم و حرکات و رفتارش را که مجسم میکردم واقعا شاد میشدم و میخندیدم.
اسمعیل فریدونی
با مطلبی که در مورد کتاب نوشتید شک ندارم که از اون دسته از آدمهایی هستید که آدمی که خودش رو نشناسه باید بترسه از شناختن و معاشرت باهاتون . نه از نوع بدش ها ، اونجور که وقتی پیداتون کرد دیگه خودش رو گم کنه و دیگه نتونه پیدا کنه . میدونید مثل تیغ ، چاقو، آتیش یا اصلا یه گل زیبا و خوش بو یا یه غذا یا شیرینی خوش عطر و طعم و البته خوش ظاهر . وقتی داشتیش، استفاده ازش رو تجربه کردی دیدیش ، چشیدی ، بوییدی و ... دیگه سخت میشه ... ولش کن ، خیلی فلسفی و رمانتیک نشه بهتره همین رو که بگم مثل داشتن چیزی که بخاطر ترس از دست دادنش جرات نمیکنی داشته باشی ، نکنه دیگه بقیه چیزها برات بی معنی بشه . یجوری مثل همون قمار ، بترسی که نکنه مبتلا بشی و بقیه داستان . امیداورم هرجا و هرکسی هستید قمار زندگی خوب آدمایی شده باشید .
mitra
در طول داستان هم خندیدم و هم حرص خوردم. پیشنهاد میکنم شما هم کتاب رو با گویندگی جذاب آقای آرمان سلطان زاده گوش کنید و لذت ببرید🌸
کاربر ۱۹۲۵۹۰۵
به به
بهار قربانی
کتاب فوق العاده ای خوانش جناب سلطان زاده هم کیف گوش دادن به این اثر رو دو چندان می کنه.
somy
اولین تجربه کتاب گویا بود. واقعا لذت بردم گوینده عالی بود و داستایوفسکی هم بی‌نظیر. ممنون طاقچه‌ی عزیز
مهندس
صدای آقای سلطان زاده زیبایی کتاب رو دو برابر کرده
سلمی
بهترین همراه من در طول سفرم بود، خوانش آقای سلطان زاده خیلی خوب بود و صدای شخصیت های داستان رو به خوبی اجرا کردن...
hadi a
خنک آن قمار بازی که بباخت آنچه بودش -- بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر -- مولانا صفحات آخر کتاب دیوانه کنندست
Msn
انگار خود داستایوسکی یه مدت درگیر قمار میشه و بعد این کتاب رو می نویسه. نکات جالبی داشت.مثلا:اون بخش که یه سری میشینن با قلم و کاغذ که دنبال فرمول پیش بینی قمار(زندگی) میگردن.یا اینکه چطور نتیجه های قمار رو توجیه میکرد و... صدا گوینده هم خوبه. داستان برای کسایی که عادت دارند به رمان هایی که همش حادثه های هیجانی رخ بده، شاید خسته کننده باشه(من در کل روندشو دوست داشتم و تاحدودی هیجان هم داشت) بهتره متنی بخونید البته.
EhsAn
داستایوفسکی طوری احساسات و فکرهای آدمها را توصیف میکند که انگار هزاران نفر از آدمیان را زیسته. فوق العاده بود.
R Ka
جادوی قمار و باتلاق قماربازی به خوبی تصویرسازی شده بود و از این جهت اثر ارزشمندی است. اما به طور کلی داستان تازگی نداشت و این نوشته نسبت به سایر آثار داستایوفسکی دیالوگ ها و سطح پایین تری داشت. اما به هر حال شنیدنی و آموزنده است.
Mahtab
از روی نظرات دیگران دانلود کردم من نمیدونم فازشون چیه بعضیا الکی میگن خوبه فقط گوینده خوب بود داستان جذاب نبود
آوا رازقندی
چقدر لذت بردم واقعا عالی بود.شاید هیچوقت برام پیش نمیومد که از درون ذهن یک آدم قمارباز به موضوع قمار نگاه کنم اما داستایفسکی بزرگ چقدر ماهرانه این فضا رو برای آدم مجسم میکنه.لذت بخش ترین قسمت برام بخش ماجرای مادربزرگ بود که واقعا جذاب بود و آقای سلطان‌زاده چه خوب اجرا کرده بودند.دختر داستان اما به خاطر رفتار عجیبش خیلی حرصم داد و اصلا هم دلم براش نسوخت😂
reza.84546
صدا ی آقای سلطان زاده زیباست ولی حس و حال داستان را نگرفته اندو یکنواخت و با یک لحن داستان را ادامه میدهند.جاهای که نیاز به مکث داردتا عوض شدن موضوع نشان داده شود رعایت نشده است هرچند برخلاف خیلی از کتابهای صوتی گوینده سعی دارد شخصیتهای داستان را باصدا های مختلف اجرا کند که جای تقدیر دارد
Omega STREXSER
داداش این خودتی
mahboob
عالی... یک فلسفه ی کامل از زندگی در قالب یک داستان پر شور
محمد
راوی بسیار ماهرانه برای افراد مختلف صداگذاری کرده ولی داستان جذاب نبود و خیلی معمولی بود.
Feri
عالی..‌‌.. مثل همیشه از کتاب داستایفسکی بزرگ با صدای آقای آرمان سلطان زاده عزیز لذت وافری بردم. دست مریزاد
هما
واقعا جذاب بود ... در آخر به طرز عجیبی آدم هم به فکر میره هم ناراحت میشه.مدت ها بود میخواستم این کتاب و بخونم اما وقت نمیکردم تا لینکه نسخه گویاش و شنیدم و باز هم اقای سلطان زاده بر جذابیت کتاب ۱۰۰ بار افزوده بودند داقعا گوینده حرفه ای هستند.
هادی
ارزش یک بار خوندن یا شنیدن رو داره

زمان

۷ ساعت و ۵۸ دقیقه

حجم

۴۳۸٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۵۸ دقیقه

حجم

۴۳۸٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۷,۰۰۰
۶۰,۹۰۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۶صفحه بعد