نظرات درباره کتاب صوتی مشروطه ایرانی و نقد و بررسی شنوندگان | طاقچه
تصویر جلد کتاب صوتی مشروطه ایرانی

نظرات کاربران درباره کتاب صوتی مشروطه ایرانی

انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۴.۳از ۱۳ رأی
۴٫۳
(۱۳)
Sogol
ممنون از گوینده گرامی که متن سنگین کتاب را واضح و دقیق خوانده ‌و ممنون از تهیه‌ی نسخه صوتی. من فکر میکنم بدون مراجعه قبلی به نسخه نوشتاری کتاب درک نسخه صوتی بسیار سخت میشه؛ اما اگر قبلا با کتاب سر و کله ای زده باشید نسخه صوتی کار مرور رو راحت الحلقوم میکنه! اگر مثل من تازه‌کار هستید پیشنهاد میکنم قبل از ورود مستقیم به کتاب، چند مصاحبه‌ با آقای آجودانی را بشنوید تا درک مطلب راحت تر بشه. (یادآوری: کتاب پانویس های مفصلی هم داره که خودشان بعضا چندصفحه اند، گمانم در نسخه صوتی امکان پیاده سازیشان وجود نداشته)
mehrdad
از مطالعه این کتاب لذت بردم
کاربر ۶۵۱۱۵۹۵
در رابطه با این کتاب به صورت مختصر باید عارض گردم که ذهن آدمی در هر منازعه ای به طبع ذاتی در پی این است که بین طرفین مجادله کدام یک حق و کدام یک غیر حق است . عامیانه اش اینکه : حق با کیست! از اتفاقات مشروطیت و نزاع ها و بحث ها و همه ی عایدات تحقیقی میتوان گفت که متاسفانه ایران ما نه در آن دوران و نه در برهه ی کنونی نتوانسته به اعتدال برسد ، به ممیزی حداکثری مسائل حیاتی برسد و حقوق هر انسان و جاندار را و محیط زندگانی و زیست خود را به خوبی حفظ کند ، چه!؟ اینکه ؛ در هیچ کدام از این منازعات نمیتوان گفت که حق با یک طرف بود . چه!؟ اینکه دستاورد این همه خون ریخته و خاطر خراشیده و قلب ریش و زخم دل چه شده ؟ آیا دین و سیاست از هم جدا گردیده اند ؟ آیا عدالت به معنای نهایت تلاش بشر در یک جامعه سوای از مسائل کلان و توطئه های جهانی نظیر بیلدربرگ(کمیته 300) و بنیاد رم و ..... در روابط بین فردی در ایران به حقیقت پیوسته؟ آیا بین روحانی بودن : که میتواند هر انسانی را که صفای دل و آرامش قلب دیگران را با رفتار و کلام خود به ارمغان بیاورد ، و بین آخوند هایی که با تزویر و دین فروشی و دکّان داری سعی خواسته و دانسته یا ناخواسته و از روی حماقت و طمع به نه تنها دین گریزی بلکه معنی گریزی و معنی ناباوری و در نهایت خدا ناباوری و گمراهی اکثریت افرادی که وسایل و شرایط و زمان و رغبت تحقیق و تفحص و مطالعه و تجربه هایی که سبب حقیقت یابی شود را ندارند به انحرافات اخلاقی و فکری و در نهایت نا هنجاری های اجتماعی منجر نشده است؟ آیا تفکر و تامل هنوز وقتش نرسیده که جای تعصب را بگیرد ؟ از کوروش مهر طلب که خود به جنگ با مادها رفت تا حکومتی بهتر برقرار کند و این یعنی گاهی برای بهبودی نیاز به نبرد و لاجرم خونریزی است ، و از طرف دیگر محمد که رغبت به گسترش اسلام داشت و آنجا هم لازمه اش خون ریختن بود ، در کم و کیف و مقایسه ی اینها بر نمی آیم ، غرض این است که آیا جامعه ی ایرانی ما نباید به جایی برسد که از افراد شاخص و الگوهای تاریخی و بعضا میتولوژی ها ( افسانه ها) بت نسازد ؟ آیا وقت آن نرسیده که هر کسی اگر گلایه از جامعه ای دارد مثل اجداد ما در پی بستر بهتری در دنیا باشد تا اینکه با مرزهایی که پادشاهان تعیین میکنند = مرزهای خاکی را قلمرو خود بداند و به آن وطن بگوید ؛ حال اینکه وطن مرزهای خاکی و خاک نیست ، وطنی که میتواند با قراردادی حوزه ی آبی و دریایی اش ، و یا با اشتباه پادشاهی مرزهای خاکی اش و یا با تعرضی مرزهای هوایی اش مورد تعرض و یا کم و زیاد قرار گیرد منظور واژه ی وطن نیست . ما همه مدعی این هستیم که وطن دوست و یا در واژه ی دیگری وطن پرست هستیم . بسیار خب ، حال این سوال مطرح میشود که ماهیت وطن چیست؟ آیا اگر فردی این سخن را بگوید ، فورا از او بپرسی وطن چیست میتواند پاسخی واضح دهد؟ آیا نیاز به تامل کافی نیست که وطن نه استراتژی پادشاهان و زمامداران دوران هاست و بلکه کهن برگ تاریخی و فرهنگی و افتخارات نیک که در اقلیمی توسط نیاکان ما کسب شده و یا ابتکار و اختراعی که سبب سهولت زندگانی انسان و محیط زیست و جاندارانش شده و تمامی تعالسم و تجربیات و خاطراتی است که همگی منجر به دلشادی و آرامش خاطر شده باشد ، به واقع اگر سقراط در قید حیات بود حتما مباحثه اش در رابطه با ماهیت وطن به طور مشخص بس شنیدنی بود . عزیزان دل که نظر مرا میخوانید و میبینید که نشد مختصر باشد اما امیدوارم مفید واقع گردد ، از شما خواهشمندم تفکر کنید و در انتخاب تجربیات دقت زیاد و در مطالعه ی کتاب و انتخاب کتاب ها حساسیت بسیار به خرج دهید ، همنشین های شما میتواند سعدی باشد و شکسپیر ... اگر در جامعه ای با تفکرات سطحی و با نیافتن هم راه و هم نفس و هم نشین باب میل روبرو شده اید بدانید که قرار نیست به سادگی دست یافتنی باشد و اگر هنوز نشانی از آن یار ندارید به کنج انزوای روان شاد و خرّم خود اما در دلِ جامعه زندگی را سپری کنید بادا که نیروی مهربان ، زیبا و قدرتمند آفرینش قلبی همچو قلب خودتان را به شما مشتاق کند و در آخر امیدوارم که نیکی و شادی و آرامش را در زندگانی بیابید ، همچنین بسیار خرسند میشوم که نقص نظر مرا بفرمایید و اگر توانسته مفید واقع گردد و کمی سبب خرسندی و راهنمایی گردد برای این ذرّه ی در بند و حصار شیرینِ خداوند ازل و ابد بسیار باعث خوشحالی خواهد بود . با عذر به جهت اینکه نظر مختصر نبود ، به امید مفید بودنش اما (نوید_سرباز خدا🧡)
Eman Amini
نسبت به کتاب کسروی، در خصوص مشروطه بسیار روان‌تر نوشته شده. شاید به خاطر ادبیات خاص کسروی. البته اسامی، برای ذهن آدم امروز یکم نامأنوسه و همین شاید کمی من رو در ابتدا گیج کرده باشه اما مطالعه دوباره، واقعا این گره‌ها رو باز میکنه. من نسخه متنیش رو خوندم و الان دارم به نسخه صوتی گوش میدم. گوینده کار تمیزی در آورده. راضی‌ام. به عنوان یه ایرانی، واقعا خوندن این اثر و آثار مشابه رو توصیه میکنم.
Farzad Mousavi
تنها نقصی که در این کتاب صوتی وجود دارد حذف پیشگفتار این کتاب است که مبین دیدگاه و رویکرد تاریخی مولف آن است. اجرای جذاب و درک درست از متن کتاب و تلاش برای حفظ لحن متن اصلی در اجرای بسیار خوب گوینده مهمترین نقطه قوت این کتاب صوتی است.

زمان

۱۸ ساعت و ۲۵ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۴۹۷٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۸ ساعت و ۲۵ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۴۹۷٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۶۵,۰۰۰
۱۱۵,۵۰۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد