نظرات درباره کتاب دسته‌ گلی برای الجرنون و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب دسته‌ گلی برای الجرنون اثر دنیل کیز

نظرات کاربران درباره کتاب دسته‌ گلی برای الجرنون

نویسنده:دنیل کیز
انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۴.۳از ۴۱ رأی
۴٫۳
(۴۱)
ایران
یک داستان کوتاه علمی ،تخیلی و روانشناختی و در عین حال با یک درونمایه ی غنی.
Morteza
کتاب ترجمه بسیار جذاب و ماهرانه ای داشت در مورد یک عقب مانده ذهنی بود که طی یک عمل باهوش تر از حد معمول میشه.
Abbas Lalegani
داستان کوتاهیه و خوندنش حدود یک ساعت وقتتون رو میگیره. خوندنش رو حتما پیشنهاد میکنم. دید جدیدی نسبت به هوش و IQ و همچنین اطرافیانمون بهتون میده.
محمدحسین
همزمان احساس برانگیز و تفکر برانگیز
katayoon
سیر داستان مشابه کتاب بنجامین باتن بود که یک نفر به اوج می رسید و بعد همه چیز رو از دست می داد، اوایل کتاب با دیدن غلط های املایی فکر کردم چه قد تایپ کتاب مشکل داشته اما بعد متوجه شدم غلط ها جزئی از داستان هستن! به هرحال از اون کتاب هایی نیست که به دیگران معرفی کنم اما اینطور هم نبود که خیلی بد باشه!
Mono⁷
این داستان رو به توصیه‌ی کسی خوندم. جدا از ژانرش که موردعلاقه‌مه، درون‌مایه‌ی تأثیرگذاری داره. این‌که یه‌سری ویژگی‌ها تا چه حد روابط انسان‌ها رو تحت الشعاع قرار میده و احساسی که ما نسبت به بقیه داریم، تنها چیزیه که همیشه همراه‌مون می‌مونه. یه‌کم کوتاه‌بودنش اذیتم کرد. ای‌کاش رمانش هم ترجمه بشه. ترجمه‌ش هم عالی بود. خوندنش خالی از لطف نیست. (43)
Atena snf
خیلی دوست‌داشتنی بود، خیلی :)) به‌خصوص اگه به مباحث روان‌شناسی و علوم اعصاب علاقه‌مندید این کتاب رو بخونید. اثر جذابی از کار اومده. جذاب‌ترین نکته‌ش هم توانمندی نویسنده (و البته مترجم) در استفاده از کلمات بود به نحوی که کلمات هم وضعیت ذهنی چارلی رو نشون می‌دادن و هم به نوعی ریتم ایجاد می‌کردن. کلاً خیلی چیز خاص و جالبی بود. یک ستاره کم کردم چون... حس کردم می‌تونست طولانی‌تر بشه تا روند داستان واقع‌گرایانه‌تر به‌نظر بیاد. هرچند بازم خیلی خوب بود.
naz a
بچه بودم این کتاب رو خوندم، ده یا یازده سالگی.. عاشق تیزهوش بودن بودم، با خواندن این کتاب از هوش خودم رضایت پیدا کردم برای نوجوون ها خوبه
Atefeh_Sh
.خوانش کتاب برای من سرشار از احساس شیرین و لطیف این روزهای گل آذین بود،ترجمه خیلی عالی و ماهرانه بود و از نظر من کتاب هم در دسته کتاب های علمی تخیلی خودش را ثابت کرده برای وقتی که داستان کوتاهی برای خواندن میخواهید می‌تونه کتاب خوبی باشه
ELNAZ
من کلا از کتاب هایی که حالت گزارش دارن خوشم نمیاد. ولی این کتاب بدک نبود‌. حجمش هم کمه میتونید بخونید و لذت ببرید. به نظرم نقطه قوتش ترجمشه که خوب انجام شده‌. کتاب متوسطیه.
محمد جواد
عالی
ریحانه
این کتاب رو من شاید حدود بیست سال پیش خونده بودم.چقدر دوستش داشتم .اسمش رو که یه لحظه قلبم لرزید
بوک تاب
کتاب غمگین و در عین حال تاثیر گذاری بود. همش ۴۳ صفحه است. فایده ندارن نقدش رو بخونید ... خودش رو بخونید.
بنت الشهید
داستان جالبی بود و آدم‌رو به دنبال ادامه داستان میکشوند. از نظر من داستان از زبون یک آدم با ۲تجربه زندگی که هر کدوم یک سر یک طیف هست رو نشون میداد. شخصی که عقب ماندگی ذهنی داره و قراره که با یک عمل جراحی ضریب هوشیش رو بالا ببرن. متن و نگارش داستان در ابتدا باعث برانگیخته شدن تعجب شما میشه ولی همین نوع نگارش خودش بخشی از داستان و قصه هست . حتما پیشنهاد میکنم بخونید . زمان کمی برای مطالعه این داستان لازمه.🦋❤️
Sadat7677
چقدر ماهرانه و قشنگ با کلمات، مراحل اوج و دوباره زوال چارلی رو توصیف کرده بود.🥺
Maryam
آخرش دوست نداشتم به نظرمن جالب نبود
vida.fazel
به نظرم اسم کتاب فوق العاده بودنشو پنهون میکنه! با اسمش جذب کتاب نمیشی اما کافیه شروعش کنی.... سبک داستان ، فراز و فرودش بی نهایت ملموس و لذت بخش بود...کتابیه که خوندنش ازتون زمانی نمیگیره اما فکر نکنم موضوعشو تا ابد فراموش کنید🕊🤍
Sharareh Haghgooei
کتابی کوتاه وگزارش گونه از یک عمل جراحی تخیلی برای افزایش هوش .راست کار افرادی که معتقدند علم پاسخ گوی همه نیازهای انسان نیست و این هم شاهدش!؟!
Madi
یک عقب‌مانده‌ی ذهنی در پروژه‌ی بهبود IQ شرکت می‌کنه. لذت بردم از خوندنش، داستان نکات ظریفی داشت. خوندنش یکی دو ساعت بیشتر طول نمی‌کشه.
کاربر ۴۴۳۷۰۳۸
خیلی دوستش داشتم. ترجمه واقعا عالی بود . دست مترجم عزیز درد نکنه

حجم

۳۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۶ صفحه

حجم

۳۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۶ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
۵,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد