نظرات کتاب هفت پیکر

نظرات کاربران

مسلم عباسپور
سلام و تشکر از اینکه فایل ایبوپ و درست شده هفت پیکر رو گذاشتید. میتونم بگم. از بهترین آثار منظوم فارسی ست که فانتزی و سوررئالیستی ست. هفت کاخ. هفت رنگ. هفت دختر پادشاه. هفت طرح. هفت روایت شگفت. اونم ذهن خلاق نظامی که کلمات در زبانش جادو می کنند و افسون می بارند و به زیبایی می رقصند.
مسلم عباسپور
درود
AMIr AAa i
بسیار عالی
مریم اژدری
متن کتاب شیوا ، روان و منسجم بود اگرچه که به دلیل pdf بودن مطالعه کتاب سخت است و چشم را خسته می کند و امکان به اشتراک گذاری بریده ها فراهم نمی شود. بنده اول، این کتاب را مطالعه کرده و سپس متن اصلی هفت پیکر را مورد مطالعه قرار دادم و به نظرم جهت آشنایی با سیر داستان و سهولت فهم آن بسیار راهگشاست. خیال نظامی در هفت پیکر دلکش و زیباست.در همه افسانه ها، نظامی نوعی جهت گیری اخلاقی را مدنظر قرار داده است که این موضوع افسانه ها را نه صرفا جهت تفنن و تفریح بلکه به مثابه چراغ راهی جهت زندگی بهتر نمایان می سازد. موضوعاتی نظیر پاکدامنی ، صبوری ، نیک اندیشی و خیر خواهی . زنان در هفت پیکر مانند بسیاری از افسانه های کهن جز زیبارویان نغمه سرا ، اهل بزم و رقص و همسر مردی شدن سرنوشت دیگری را در مقابل ندارند (البته لازم به ذکر است کنیزک زیباروی بهرام یعنی فتنه و دخت پادشاه روس( بانوی حصاری) درایت و هوش ویژه ای دارند) . با مطالعه این اثر بسیار علاقه مند شدم تا سایر آثار نظامی که توسط نشر میراثبان منتشر گشته است را هم مطالعه کنم. نکته جالبی که در هفت پیکر نظامی توجه من را به‌خود جلب کرد کاری است که نعمان با معمار چیره دستش سنمار رومی می کند، این موضوع مرا به یاد افسانه منقول در زمان حکمرانی ایوان مخوف و بلایی که بر سر معمار کلیسای سنت باسیل می آورد ، می اندازد. ( اگرچه که سنمار بیچاره به اندازه یاکولوف خوشبخت نبود تا ( به فرض صحت) چشمانش کور شود بلکه هنرش بلای جانش شد). مطالعه این اثر در کنار نظم اصلی هفت پیکر را به تمام دوستداران افسانه های قدیمی و کهن توصیه می کنم.
saaadi_h
هفت پیکر نظامی یکی از اصیل ترین و زیبا ترین افسانه های ایرانیه، متن شعر هفت پیکر بسیار زیباست ولی این کتاب فقط به نثر فارسی نوشته شده. اگر دوست دارید خیلی کامل تر درباره هفت پیکر اطلاعات کسب کنید،کتاب صوتی افسانه های هفت پیکر از مجموعه ایران صدا به گویندگی دکتر اسمائیل آذر خیلی روان و زیبا و بدون سان_سور این امکان را براتون فراهم کردند. بعد از خواندن کتاب حتما نقاشی های زیبای مینیاتوری هر داستان را داخل اینترنت ببینید تا با فضای قصه بیشتر آشنا بشید.
مسلم عباسپور
سلام ممنون تشکر از توضیحاتتون
3099723
سلام.اصلا متن کتاب نشون داده نمیشه.صفحات سفید و خالی هستند.
marjan saghari
فونتی که شعرها با آن نوشته شده اند ناخوانا ست

حجم

۸۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۸۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد