نظرات کتاب باشگاه قتل پنجشنبه
کتاب باشگاه قتل پنجشنبه اثر ریچارد آزمن

کتاب باشگاه قتل پنجشنبه

نویسنده:ریچارد آزمن
امتیاز:
۳.۲از ۷۷ رأی
۳٫۲
(۷۷)

نظرات کاربران

ریحانه باقریه
کتاب در مورد چهار تا سالمند سرپا و بامزه است که تو یه شهرک مخصوص سالمندان زندگی میکنند. هرکدوم یه جور شخصیت و علاقه دارن و بسیار جذابن. دور هم جمع شدن و یه گروه حل پرونده های جنایی قدیمی تشکیل دادن که تو این حین یه مورد قتل واقعی و سلسله اتفاقای بعدش پیش میاد. نویسنده خیلی خوب هرکدوم رو شخصیت پردازی کرده. هم این چهار نفر رو و هم دو تا پلیس درگیر در پرونده رو. یه ویژگی خوبی که داره فصل بندیای کوتاهش هست. یه خرده اتفاق رو در دو سه صفحه میخونی و میتونی با خیال راحت فاصله زمانی داشته باشی بین زمانهای مطالعه کتابت. توصیفات داستان به جا و به اندازه است. من حس خیلی خوبی داشتم از خوندنش. مثل گپ زدن با یه دوست قدیمی وسط روزمرگیها که حالتو خوب میکنه.
رها
کتابی که اگه براش صبور باشی جایی که اصلا انتظارش رو ندارید غافلگیرتون می کنه و از اون جا به بعد دیگه نمی تونید رهاش کنید!
رها
۳۰ درصد آخر
🅜︎🅐︎🅗︎🅢︎🅐︎🅝︎
دقیقا کجاش از نصفه اش یا اخرای کتاب
بهار خانوم
خوب خوب خوب دیشب بلاخره تموم شد، دو سه روز طول کشید چون عیده و منم وقت مستمر خوندن ندارم. من انتظارم داستانی جذاب تر بود اما همچین چیزی گیرم نیومد. داستان اصلی کتاب در حد یه قسمت مجموعه کارآگاه حقیقی هم جذاب نبود، داستان‌های فرعی کتاب جذابیت بیشتری داشت اما نویسنده سر جمع نتونسته بود جذابیت رو در کل داستان حفظ کنه. غافلگیری‌هاش خیلی غافلگیرتون‌ نمی‌کرد. انگیزه‌ها قانعتون‌ نمی‌کرد. شخصیت‌های فرعی که معرفی می‌شدند تهش اگه حذفم میشدن هم کل ماجرا تغییری ایجاد نمیشد. دو سه تا جمله جالب داشت، مثلا یکی این بود: *اگه تلاش نکنید که بتونید دارید تلاش میکنید که نتونید* ته تهش بگم من خوندن کتاب رو *توصیه نمیکنم* مگه کتاب بهتری دم دستتون نباشه.
tata.b
موافقم 👍👍
کاربر ۴۲۶۶۹۷۰
موافقم کاملا
atieh
نمی‌دونم به خاطر ضعف ترجمه بود یا اشکال از متن اصلی ولی خیلی طول کشید تا داستان جذاب بشه. اولش توضیحات و مقدمه زیادی داشت تا به اصل ماجرا برسه. ولی خرده‌داستان‌ها و معماها و رازهایی که در ادامه برملا شد جالب بود. هر چند که بعضا بود و نبودش یکی بود. اما ای کاش ترجمه بهتری داشت. غلط‌های املایی یا تایپی هم زیاد بود که برای یه کتاب چاپ شده اصلا مقبول نیست.
A.A
در یک کلام عالی بود:) دقیقا همون چیزی که انتظارش رو داشتم⁦^_^⁩ مثل کتاب و آنگاه هیچ کس نماند از آگاتا کریستی، نویسنده تونسته بود غافلگیری ها رو در داستان پخش کنه. نه مثل بعضی از کتاب های جنایی که تا آخر کتاب اتفاقی نمیفته و بعد همه چی روشن میشه. نویسنده قشنگ روی داستان تسلط داشت و به بهترین نحو داستان رو جلو می‌برد👌 شخصیت های کتاب خیلی جذاب و دوست‌داشتنی هستن ولی خیلی زیادن. من که بعضی اوقات گیج میشدم. اما باز هم میشه باهاش کنار اومد. این کتاب رو بخونید حتما خوشتون میاد:)
vafa
سلام رفیق! اومدم فقط یه چیزی بگم و برم. بعد از اینکه بریده گذاشتی، همون لحظه، خودت لایکش کن. همین. کاری هم نداشته باش که چرا.😑🔪 ببخشید بابت این حد از صمیمیت! خدانگهدار!
tata.b
اتفاقا من برعکس فکر میکنم اگر غافلگیری ها انقدر پخش نبودن و کتاب انقدر طولانی نمیشد ، این غافلگیری های پشت سر هم چیده شده قدرت بیشتری پیدا میکرد / هرچی گشتم بین و آنگاه هیچکس نماند یکی از جذابترین کتاب های جنایی تاریخ و این کتاب یه نقطه اشتراک پیدا کنم نتونستم 🙁
کاربر ۱۱۵۸۰۱۳
داستان در نهایت خیلی جالب تموم شد ولی تا نیمه ی اول کتاب خیلی کند پیش می رفت طوری که نزدیک بود رها کنم کتابو.
haniye alizadehh
دیدم که چندنفر دیگه نظرات خوب و‌کاملی نوشته بودند که من از تکرارش صرف نظر میکنم. ولی حیف و صد حیف که مترجم ها سراغ ویراستارها نمیرن. چقدر ترجمه ناپیوسته و‌پر از ایرادات نگارشی و دستوری بود. یک مترجم هرچقدرهم ماهر باشه باید ویراستار و نقشش رو‌برای بهتر شدن کتابش بپذیره! اگر داستان جذاب نبود و اگر جملات کوتاه و با ضرب اهنگ بالا نبود اصلا ممی‌شد این ترجمه رو تحمل کرد و کتاب رو‌ادامه داد.
shery
یک کتاب عالی برای کسانی علاقه زیاد به رمان های جنایی دارن، علاوه برخوب بودن داستان پردازی تمام شخصیتهای کتاب به خوبی به تصویر کشیده شدند. کتاب جنبه کمدی هم داره و اصلا خسته کننده نیست.
کاربر ۱۷۹۹۲۰۲
حتمااا بخونید و از تک تک لحظاتش لذت ببرید
mehdi
باشه
tata.b
اگه بخاطر ژانر جناییش سراغ این کتاب میاید که باید بهتون بگم اصلا این کار رو نکنید، کارآگاه های به ظاهر کارآگاه از پلیس های دست چندم جنایی های دیگه ضعیف تر عمل میکنن و اصلا روش و شیوه منحصر به فردی برای پیدا کردن مجرم ندان..... / در اصل این کتاب باید توی دسته کمدی قرار میگرفت چون نه هیجانی داره و نه فراز و فرود کتاب های جنایی و به نظرم خود نویسنده هم از این موضوع آگاه بوده که به طنز رو آورده 🔴 تنها یک قسمتش برام جالب بود وقتی راز اون مرده که روی صندلی قبل از قبرستون میشست فاش شد ، سه چهارم تمام شخصیت های کتاب اگه حذف بشن هیچ اتفاقی نمی افته و لطمه ای نمیخوره * کتاب به هیچ وجه غافل گیری و حتی هیجان زدگی رو به وجود نمیاره و..... و دیگر هیچ

حجم

۳۴۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

حجم

۳۴۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۲۹,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد