نظرات درباره کتاب مرثیه ابوعتا و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب مرثیه ابوعتا اثر سعید محمدی

نظرات کاربران درباره کتاب مرثیه ابوعتا

نویسنده:سعید محمدی
انتشارات:نشر معارف
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۸از ۳۶ رأی
۴٫۸
(۳۶)
حمیرا
کتاب در مورد جوان شاعری است که دل باخته دختری عرب می شود و پدر دختر مانع ازدواج آن دو می شود... چرخ روزگار می چرخد تا پای جوانک به دربار هارون باز می شود، اما زبان سرخش سر سبز باد می دهد و غضب خلیفه او را راهی زندان می کند. از صدای مناجات درون سیاه چال با موسی بن جعفر آشنا می شود و سیرتش دگرگون می شود... خلیفه دم دمی مزاج او را آزاد می کند، اما او که در سیاه چال حقیقت را یافته، نمی تواند آرام بگیرد.پس باید کاری می کرد... 🥀این کتاب چه غوغایی درونم بر پا کرد. . . دلم سوخت و زجه کرد از غربت امام کاظم:( هنوز هم غریب هستند بین مردم ما از ایشون چی می‌دونیم جز چندتا حدیث که به اون هم عمل نمی کنیم. حتی این کتاب تاثیرگذار هم در طاقچه ناشناخته است. بیشتر باید این عبد صالح رو شناخت و به جهان معرفی کرد.
ahmad
نسخه چاپی کتاب رو خوندم. از زاویه جدیدی به قربت امام کاظم علیه السلام نگاه کرده بود. جرات و جسارت ابوعتا قابل تحسین هست اگه از خواندن کتاب های (هادی،دعبل و زلفا،رویای نیمه شب)لذت بردید از این کتاب هم لذت میبرید.
واقف
داستان شاعری است که دست بر قضا در زندان با امام موسی کاظم (ع) آشنا می شود و زندگی او را تحت شعاع خود قرار می دهد. در حین داستان ماجرای عاشقانه ای هم روایت می شود. . صدای مظلومیت شیعه در کل تاریخ پیچیده و چقدر مظلومیت امام کاظم(ع) ناراحت کننده بود.😢 یاد مظلومیت امام عصر خودمون افتادم🥺 بخونید داستان مختصر و روانه.
R.M
داستانی زیبا لبریز از عشق و دلدادگی به امام کاظم علیه‌السلام💚 با صفحاتی از کتاب از غربت و مظلومیت امام کاظم علیه‌السلام اشک ریختم..🥺 و افسوس که الان هم بین ما شیعیان غریب هستن و شناختی ازشون نداریم😓
مستاصل!
تحت عنوان یک داستان با رویکرد مذهبی، شاید بشه گفت تقریبا خوب تونسته غربت امام شیعیان و همچنین صفات هارون در برابر رافضیان رو نشون بده.
mohaddese
خیلی زیبا روایت شده بود... وقتی این کتاب میخواندم به امام زمان (عج)فکر میکردم چقدر ما محرومیم از دیدن امام و عشقی که میتوانست بین شیعیان و امام زمان(عج)باشد ... چقدر حیف...
R.M
واقعا🥺🥺🥺👌
حنین‌سادات
قلم‌هایی که دربارهٔ شما می‌نویسند بوسیدنی‌اند و کلماتی که در حق شما ادا می‌شوند خوشبخت، این رمان خیالِ کوتاهِ خواستنی‌ست و آرزویی‌ست که آنها که هم‌عصر امام حاضر بودند تجربه کردند، که حتی آوای شما که حتی نگاه شما برای عاقبت‌به‌خیری کافی‌ست.
کاربر ۲۶۹۹۷۵۵
جالب بود هرچند دوست داشتم بیشتر از امام بگوید
حوریه علی‌بیگی
کتاب خوبی است
مریم🌱
کتاب مثل سبک کتاب های آقای مظفر سالاری بود همون حال و هوا و صحنه های عاشقانه رو داشت و مظلومیت و غریبی امام بزرگوارمون رو در حد مطلوبی بیان کرده بود ولی کاش ملاقات ابوعتا و امام (ع) رو هم بیشتر بازگو می‌کردند چون بنظرم محوریت داستان بر این اتفاق بود که نویسنده عزیز خیلی بازش نکرده بود در کل کتاب جمع و جور خوبی بود اگه به کتاب های آقای سالاری علاقه مند هستید حتما از این کتاب هم خوشتون میاد
fnqdy
یه داستان تاریخی و جذاب از یه شاعر که عشق زمینیش اونو به یه عشق آسمونی می‌رسونه کوتاه و بسیار زیباست
داتیس
کتاب در مورد امامان شیعه کم است ،ماتا حدی از زندگی برخی از آنان خبر داریم ،این کتاب غنیمتی کوچک از زندگی امام کاظم است.
💙جهادِ عماد💙
یه کتاب خیلی شیرین و دلچسب.... . ❤️السلام علیک یا موسی ابن جعفر❤️
mahnazmirzaei
سلام خواهش میکنم موجود کنید نسخه چاپی این کتاب رو
mahdis
خیلی باهاش ارتباط گرفتم خیلی روان و خوب بود
کتابدوست
پیشنهادمیکنم بخونین خیلی پر کشش و خاصه
عاطفه سادات
در مورد شاعری جوان است که در زندان با امام کاظم آشنا میشود و در نهایت مرثیه ای برای شهادت او می گوید
zahra
یک داستان پر کشش در بستر تاریخ ، بنظرم از رده ی سنی نوجوان تا بزرگسال میتونند از خوندنش منتفع بشن.

حجم

۱۰۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

حجم

۱۰۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

قیمت:
۲۷,۹۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد