نظرات درباره کتاب یک فیلم، یک جهان؛ درخشش و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب یک فیلم، یک جهان؛ درخشش اثر راجر لاک‌هرست

نظرات کاربران درباره کتاب یک فیلم، یک جهان؛ درخشش

انتشارات:انتشارات خوب
امتیاز:
۴.۸از ۵ رأی
۴٫۸
(۵)
سیامک
کتابی ارزشمند و عالی برای مخاطبین فیلم های کوبریک و سینما
ایمان
کوبریک همیشه فیلم نامه هاش رو از روی بهترین رمان ها برمیداره و یکی از دلایل موفقیتش همینه. اما اگر رمان درخشش استیون کینگ رو بخونید متوجه میشید که فیلم سطح روایت رو خیلی تقلیل داده، به خصوص از جنبه شخصیت پردازی... در فیلم جک تورنس یک فرد مجنون و روانی به نظر میاد، که از ابتدا کمی غیرعادیه اما در رمان متوجه میشیم که چرا جک به اینجا میرسه.در فیلم جک یک فرد برون ریزه که از ابتدا هم واکنش های تندی نشون میده، در حالی که در رمان جک فردی است خوددار، که خواسته هاش رو سرکوب میکنه، نوعی تضاد بین خودآگاه و ناخودآگاه جک وجود داره که در نهایت اون رو به جنون میرسونه. در فیلم اون به یک قاتل خطرناک تبدیل میشه در حالی که در رمان جنبه قربانی بودن جک بر قاتل بودنش غالبه... و بسیاری موارد دیگه این فیلم رو به فیلم ضعیفی نسبت به رمان تبدیل میکنه. حتی جک نیکلسون که به نظر من یکی از بهترین بازیگرهای تمام دورانهای هالیووده در این فیلم چندان درخشان نیست.
ایمان
ممنون دوست عزیز. البته جک نیکلسون تو این فیلم خوبه، اما مخاطب(به خاطر بازیش در فیلمهای دیگر، به خصوص تواناییش در بازی نقش های مجنون وار) توقع خیلی زیادی از او دارد!
محمد سجاد
رمان بهتر بود من با شما موافقم برای همین استیون کینگ در مصاحبه خودش گفته بود فیلم کوبریک مثل کادیلایکی هست که موتور نداره اما از نظر بازی آقای جک نیکلسون مخالفم زیرا واقعا در فیلم آقای نیکلسون تمام سعی خودش رو کرده بود تا به شخصیت اصلی نزدیک باشه

حجم

۸۸۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۸۸۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۴۳,۵۰۰
۲۱,۷۵۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد