نظرات درباره کتاب ما در برابر شما و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب ما در برابر شما اثر فردریک بکمن

نظرات کاربران درباره کتاب ما در برابر شما

نویسنده:فردریک بکمن
انتشارات:نشر نون
امتیاز:
۴.۴از ۶۵ رأی
۴٫۴
(۶۵)
دختر خوانده پروفسور اسنیپ فقید 🐍💚
برای خوندن این کتاب، حتما لازمه که شهر خرس رو هم بخونید چون با اینکه رسما جلد دوم اون کتاب نیست، ولی باید اونو خونده باشید که بدونید چه اتفاقی افتاده که کار به اینجا رسیده. خودم هم در حال خوندن این کتابم و هنوز تموم نشده. داستان کتاب مادربزرگ سلام رساند و گفت متاسفه هم قبل از بریت ماری اینجا بود،هستش ولی خیلی روی هم تاثیر ندارن، فقط شخصیت بریت ماری رو قبل از وقایع کتاب دوم، میتونیم بشناسیم. ولی این کتاب و شهر خرس کاملا به هم ربط دارن و فک میکنم اگر شهر خرس خونده نشه، نمیشه با این کتاب ارتباط برقرار کرد.
دختر خوانده پروفسور اسنیپ فقید 🐍💚
کتاب برندگان هم که جدیدا اومده اینجا، ادامه ی این کتابه
Niusha
ممنون بابت راهنمایی مفیدتون
INTP
کتاب ما در برابر شما هم یه ادامه ی مستقل از شهر خرسِ ... بهتره این سه تا رو به ترتیب خوند
farez
عشق بهایی داره... و غم بهاییه که براش میپردازیم... یکی از وااقعی ترین جمله های دنیا، عمیق و بی رحمانه. تمام درونمایه ی کتاب...غمی سرشاز از غشق، عشقی سرشار از غم... چیزهایی که از دست میدیم، در ازای چیزهایی که به دست میاریم...گاهی یک آدم...گاهی یک باور....گاهی یک دوست... ما در برابر شما، اثریست واقعی! و فردریک بکمن استاد سمبولیک کردن اتفاق های ساده ست. میتونه برداشتن یک تکه آشغال از روی زمین و انداختنش تو سطل زباله رو تبدیل کنه به بهترین کار ممکن و چنان تحت تاثیر قرارت بده که از فرداش، هر آشغالی رو زمین دیدی...شیرجه بزنی طرفش تا اولین نفری باشی که برش میداره! و میدونین مربی ها چکار میکنن؟ اونها اگر چه انسانن و دقیقا خاصیت انسان بودن، بد بودن و گاه خوب بودنه، اما سعی میکنن خوبی ها رو پرورش بدن.حتی اگر خودشون توش افتضاح باشن! و بکمن...مربیه. درسته نویسنده ست...اما بیش از اون مربیه. یادمون میاره همه ی آدمها هم خوبن هم بد... یادمون میاره کمتر قضاوت کنیم. کمتر به چالش بکشیم و بجاش هرکدوممون یک مربی باشیم، یا حداقل یه مربی پرورش بدیم. یاد میده خوب باشیم...حتی اگر شده بی دلیل... چون خوب بودن ما، حتی اگر شده با یک کار کوچیک...ممکنه یک نفر رو نجات بده.حتی اگر برداشتن یه آشغال ساده از روی زمین باشه! ممکنه..... کتاب رو بخونین، تا بدونین چی میگم.... اما کتاب، اگر تا حالا آثار بکمن رو نخوندین، پیشنهاد میدم از این کتاب شروع نکنین. راکد بودن یک داستان، فضای سرد و یخی اون و از همه مهمتر محوریت داستان که ورزشه(اون هم هاکی روی یخ) ممکنه به مذاق خیلیا خوش نیاد... اینکه میگم فضای یخی...یعنی فضاسازی بی نظیر یک نویسنده... اینکه میگم بکمن بخاطر ادای احترام به همسر ایرانیش، به کرکترهای زن مثبت داستانهاش اسمی ایرانی میده، یعنی تحت تاثیر قرار دادن همه ی ما، علاوه بر همسر نویسنده....ندا....(تقدیمیه ی ابتدایی کتاب رو بخونید متوجه میشین چی میگم) و در نهایت.... کیه که عاشق نشه؟! هرکس ادعا داره...پس این کتابو بهش معرفی میکنم!
farez
سلام. عذرمیخوام بابت تاخیر در پاسخگوییم اگر شهر خرس رو خوندید، این کتاب گزینه ی بهتریه اما اگر نخوندید، مردم مشوش بهتر از هردو در نهایت میمیرند هست.
𝒄𝒉𝒆𝒓𝒓𝒚🍒
ببخشید به نظر شما بین هردو در نهایت میمرند و این کتاب ، کدومش انتخاب مناسب تری هست؟
farez
امیدوارم از خوندن کتاب لذت ببرین... واقعا دلچسب و آرام بود.
keep
اگر با توقع خوندن شاهکاری مثل شهر خرس این کتاب رو انتخاب کردین، سخت در اشتباهید.توی این رمان باید حداقل 100 صفحه رو بخونی تا برسی به یه جمله و یا اتفاق مهم عین تک تک اتفاقات و جملات شهر خرس ها.... اما.... اما.. .. اگه ازم بپرسی که اگر به عقب برگردی بازم این کتابو میخونی، جوابم مثبته
sᴍMahdi Ziaei
• امتیاز: ۴.۵ • «جامعه یعنی حاصل جمع انتخاب‌های ما» *حاوی یک مقدار اسپویل* به نظرم بی‌انصافیه اگه بگیم این کتاب درباره تعرض یا هم‌جنسگرایی نوشته شده؛ این کتاب درمورد همه‌چیزِ یک جامعه نوشته شده. کتاب شهر خرس و ما دربرابر شما درباره عشق و رفاقت و قدرت و اقتصاد و سیاست و ورزش و اقلیت و جبر اجتماعی و حس همبستگی و مرگ صحبت میکنه(هر چند این کتاب روی مواردی دقیق تر و عمیق تر میشه نسبت به بقیه مثل داستان مایا). و این موضوع که انسان چطور برای زنده موندن به اجتماع نیاز داره اما همون اجتماع چطور از میان خودش قربانی میگیره تا بتونه روال عادی خودش رو ادامه بده. و اینکه «پیچیده ترین چیز درمورد آدم های خوب و بد اینست که ما همه همزمان هردویشان هستیم.» ولی چیزی که این کتاب رو برای من چند برابر ارزشمندتر کرد بخش مربوط به زاکاریاس؛ اینکه چه راحت کسانی رو که خیلی شباهتی با بقیه ندارن و متفاوتن رو عمدی یا غیر عمدی فراموش می‌کنیم و کنار می‌گذاریم با اینکه اونها همون‌قدر حق زندگی در اجتماع رو دارن که ما داریم. نوشته های فردریک بکمن پره از غم و اندوه و شکست و ناکامی و آرزوهای بربادرفته و ناامیدی ولی چطور ممکنه که انسان از همه اینها جون سالم به در ببره و در آخر به روشنایی برسه؟ جواب بکمن «همراهی»ه و من باهاش موافقم. (تاریخ نگارش نظر: ۱۳۹۷.۰۹.۰۹)
Emily
بله درسته
sᴍMahdi ᴢ
خواهش می‌کنم :) حالا تفاوت تعداد صفحه‌ها ممکنه به اندازه فونت نسخه چاپی هم ربط داشته باشه ولی اگه نسخه الکترونیک هر دوش موجود باشه میشه مقایسه‌شون کرد.
Emily
خیلی ممنونم فرقش فقط حدود ۵۰ صفحه است
Emily
مطالعه نسخه چاپی رمان مادربرابرشما درباره همه چیز بود افتادن و پاشدن یک جامعه درس های زیادی توش بود کلا کتاب های بک من توش پراز درسه از نظر شخصیت پردازی ش خیلی دقیق بود تمام احساسات هر شخصیتی که خلق کرده بود حتی اونایی که چندان مهم نبودن کامل آورد و تمام احساسات شخصیت ها منعکس می شد و یه چیزشو خیلی دوست داشتم وقتی یک نفر یکی رو ازدست می داد همه ی شهر می رفتن و کمکش می کردن توی انجام کارها ی روزمره برخلاف داستان های دیگه که مردم معمولا براشون سرگرمیه از دست دادن ادم ها اما بک من اونو یه جور دیگه دراورد و با بعضی از جمله هاش که انگار بک من خودش دلی نوشته بود و به داستان ربط داشت ولی انگار حرف دل خودش بود با اونا بدجور و عجیب حال کردم چون وصف حال خودم بود ولی از نظر ترجمه به نسبت خوب بود اما من شهر خرس و کتاب قبلی مادربرابرشما بای ترجمه ی دیگه خوندم نشر آوای چکامه اسم ها توی اون بهتر ترجمه شد بود مثلا میرا توی این ترجمه بود ولی کایرا توی کتاب قبلی اسم مادر امات با ترجمه دیگه امارا بود ولی اینجا فاطمه است ولی من نمی دونم شاید امارا به زبان سوئدی فاطمه باشه بنیامین توی اون کتاب بنجامین بود خلاصه از اینا که بگذریم از بهترین کتابایی بود که خوندم
Raha
اسم همسر پیتر توی کتاب شهر خرس کرا بود توی این کتاب شده میرا. چطوری؟
کاربر 7332028
به خاطر ترجمه ای که از زبان مبدا شده متاسفانه همین مشکل تو جلد سه هم هست این تریلوژی گویا جلد هاش بعضا از زبان سوئدی ترجمه شدن گاها از رو ترجمه ی انگلیسی
رقـیه ســادات🌱
نمی‌دانیم
احسان
بخش بزرگی از ادبیات به این مسئله می پردازد که آیا زندگی به رنجی که می کشیم می ارزد؟ فردریک بکمن اما اینگونه ادیبی نیست. او در این اثر و دیگر کتابهایش، بستری به وجود می‌آورد تا نشان دهد چگونه این رنجها به وجود می آیند و چگونه مردم با این رنجها پیش میروند و چگونه این رنجها ادامه می‌یابند. هر چند او روایتش را با فضایی تا حدی همدلانه و مثبت به اتمام می رساند ( که شاید در واقعیت همیشه اینگونه نباشد) ولی همچنان اثر تلخ و سهمگین رنجهایی که شخصیت‌ها متحمل می شوند، پس از پایان در ذهن خواننده باقی می‌ماند. در مجموع او‌ تلاشی به واقع موفق دارد تا نشان دهد که این تلخی بخشی از زندگی است و باید آن را پذیرفت تا در نهایت روی دیگر زندگی نمایان شود. در این اثر، نویسنده دیدش را از محدوده داستان شهر خرس گسترده تر میکند و مناسبات سیاسی و اجتماعی را وارد میکند. ولی هاکی بسیار بیشتر از شهر خرس قلب داستان است.در هر حال علمی نمادی از تمام عدالتهایی که انتظار داریم و بی انصافیهایی است که می بینیم. اشکال ترجمه در این کتاب نیز مانند کتاب قبلی ترجمه شده توسط خانم رعایی، ممیزی بیش از حد و واژه گزینی ناپسندی است که در یکی دو مورد داشته. ولی در مجموع لحن خوبی برای روایت انتخاب کرده اند و متن روان و همراه کننده است. در انتها ناگفته نماند رنجها و داستانهای این کتاب از زبان نویسنده ای در آن سوی مرزها و در کشوری دارای رفاه نسبی بالا روی می دهد. رنج‌های مردم ما اما به گونه ای متفاوت هستند. امیدوارم راویان این رنجها بتوانند آزادانه و بدور از هرگونه ممیزی روایتگری کنند. حیف است رنج‌های ما بدون روایت دفن شوند.
دانش‌آموز گم شده‌ی هاگوارتز
اطرافیانم من اونایی که کتاب نمیخونن (که متاسفانه اکثریت اطرافیانم رو تشکیل میدن) همیشه بهم میگن با کتاب خریدن داری پول‌هاتو دور می‌ریزی، چند سال دیگه پشیمون میشی و از این قبیل حرفا ولی اگه کتاب خوندن پول دور ریختنه میخوام تا آخر دنیا پولامو دور بریزم:))))) پ.ن: کاش بنی تو دنیای واقعی وجود داشت مطمئنا اون موقع آدم خوشحال تری بودمممم
حَنا
داستان این کتاب ادامه داستان "شهر خرس" هستش و اگر میخواید این کتاب رو شروع کنید حتما باید داستان "شهر خرس" رو خونده باشید. ۱۰۰ صفحه‌ی اول کتاب اونقدرا جذاب نبود و یکم حوصلمو سر برد چون کند پیش میرفت ولی از یه جایی به بعد واقعا جذاب شد و روند داستان شدت گرفت و نتونستم بذارمش زمین. متن روانی داره و مثل کتاب قبلی موضوعات خاصی داخلش بیان شده. اینکه خیلی اوقات جای قربانی و گناهکار در زندگی و در جامعه عوض میشه و اینکه انتخاب هر کدوم از ما بین خوبی و بدی چی میتونه باشه. در کل کتاب خوبیه. پیشنهاد میدم بخونید.
کاربر ۵۱۸۸۳۵۳
قسمت اولش جذاب تر بود و توصیفات اضافه کمتری داشت اما باز هم لذت بخش و دوست داشتنی از ترجمه اش راضی نبودم
me
بیورن‌استاد شهریه که خواننده رو جزئی از خودش می کنه ،کم کم که می خونی مثل یک شهروند از قضایا ناراحت میشی ،خوشحال میشی ،برنده میشی و بازنده. در اخر که نگاه می کنی میبینی بعد تموم کردنش انگار باز هم منتظر جلد دیگه ای هستی و چی بهتر از جلد های بعدی .جلد اول شیرین با انتهایی تلخ بود و انتظار یک شروع شاد رو برای شون در جلد دوم داشتم اما هرچقدر که این فصل رو بیشتر می خونم بیشتر پی می بردم که شهر خرس یک شهر واقعیه مثل داستان ها در اخر به جای شیرین به پاراگرافت سر شار از شادی ختم نمیشه هرچه هست باغم های واقعیتگرایانه درهم امیخته. حتی خوشبختی ها همدلی ها هم در دل زخم ها بروز می کنن ،راه ادامه دادن شخصیت ها بشدت تلخ بود خیلی تلخ تر از همیشه ی شهر خرس اما واقعیتی رو انعکاس می داد که یاداور می شد این یه داستان نیست همه چیز واقعیه انتظار خوشی گول زننده رو نداشته باش ،گاهی باید بزاری و بری ،گاهی باید بجنگی اما بازهم شکست بخوری چون زندگی عادل بی انصافه ، گاهی باید عشق بورزی و ناکام بمونی ، گاهی با تمام وجود مبارزه میکنی اما بازهم چیز هایی هست که باعث بشه اهل هد شکستت بدن و از همه چی مایه بزاری اما تهش دل بکنی شخصیت های شهر خرس واقعی هستن شاید مثل قبل نباشن اما ادامه میدن ... چقدر خوبه که زندگیشون در برندگان ادامه داره ،ما شهروند های شهر خرس رو نباید اینجا نگران بچه رها کرد و فردریک این رو خوب درک کرده
آبان
نمی تونم میزان رضایت و لذتی که از خوندن این کتاب کسب کردم رو بنویسم. خیلی برای من جذاب و دلنشین بود، احساسات و عواطفی که در تقابل با دیگران ایجاد می شوند را منطبق با اون احساس در زندگی واقعی بیان کرده. از تمام کتابهایی که در طاقجه خوندم، بیشتر بدلم نشست. عالی بود.
1984
بکمن چه کردی با دلم دیوونتم دیوونتم. ادامه بیورن اِستاد ، شهر هاکی و ماجراهایش.یکی از بهترین کتابهایی که بین ۱۱۰ کتابم در اینجا خوندم.
1984
روی عکسم که بزنی میاد در قسمت نظرات لیست کتابهایی که خوندم.
کاربر ۲۳۸۳۷۵۱
چندتا از بین بهترین هایی که خوندی معرفی میکنی؟
zmoghani
عجب داستانیییی❤️ آدم عشق میکنه وقتی داستان های بک من رو میخونه! این داستانش هم مثل بقیه یه داستان وحشیه! یعنی قرار نیست یهو شاهزاده ای سوار بر اسب بیاد و همه چیزو معجزه وار درست کنه، نه، همه چیز مثل طبیعت وحشی، آروم ، هدفمند و با آمیختگی اتفاقات خوب و بد پیش میره. هیچکس رو تو رمان نمیتونی قضاوت کنی چون گذشته ای داره و آینده ای، شخصیتی و احساساتی. داستان زیبا، طبیعی، پرکشش، توصیف عالی، شخصیت پردازی فوق العاده ، و با روال طبیعی دنیایی طی میشه. فقط از دستش ندید.
مهشید
گریه خواهید کرد :*) تو جلد سوم حتی بیش تر گریه خواهید کرد ولی ارزششو داره=)
🌱 آونـב
همون‌طور که تو نظرات، سایر دوستان هم نوشتن، این کتاب جلد دوم شهر خرسه. لازمه اول اون رو بخونید. من کتاب‌های دیگۀ آقای بکمن، مثل مادربزرگ سلام رساند و گفت متأسف است، مردم مشوش، و مردی به نام اوه رو بیشتر از این کتاب دوست داشتم. همون‌طور که تو فیلم‌های هالیوودی به‌زور گرایش‌های جنسی رو می‌خوان تو چشم‌چالمون بکنن، این کتابم همچین تلاشی داره. بشخصه برام آزاردهنده بود. فقط خوندمنش که تموم شه. از مطالعۀ این کتاب، لذت خیلی کمی بردم.
BLACK ROSE
من اکثر آثار بکمن رو خوندم و گمان میکنم بهترین اثرش با اختلاف این کتابه.. اینقد زیبا به تک تک شخصیت‌ها پرداخته شده که نمیدونم باید کدوم شخصیت رو به‌عنوان شخصیت موردعلاقم انتخاب کنم.. اینقد زندگی توی دنیای ما در برابر شما زیبا بود که کاش فراموشش کنم و مجدد بخونمش=))
زهرا رضایی
فردیک بکمن ساده صمیمی خودمونی و جذاب بی نهایت جذاب قبلا هم گفتم یه جوری مینویسه که انگار داری دفترخاطرات دوست صمیمی‌ایت رو میخونی همین قدر بی آلایش و ساده و من عاشق نوع نوشتنشم البته هنوز نمی دونم این ترفند مترجمه که یه جوری ترجمه کرده که سانسور شده ولی همه ماجرا رو شرح میده یا نه با توجه به اینکه همسر فردریک ایرانی عه و اون احتمالا با شرایط حاکم بر ایران آشنا هستش از با آگاهی و از روی قصد اینجوری نوشته نمیدونم در هرصورت کار مترجم بوده یا خود بکمن تحسین برانگیزه و من عاشق این در لفافه نوشتن ام.
fariba
کتاب جذابی بود
LeNa
یک داستان بسیار زیبا. یک نفس خوندمش.

حجم

۴۳۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۴۵ صفحه

حجم

۴۳۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۴۵ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد