نظرات درباره کتاب گامبی وزیر و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب گامبی وزیر اثر والتر تویس

نظرات کاربران درباره کتاب گامبی وزیر

نویسنده:والتر تویس
انتشارات:نشر مون
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۸۰ رأی
۴٫۱
(۸۰)
Luna
این کتاب به کسایی که به شطرنج علاقه دارن توصیه میشه، متن روانی داره و داستان به آرومی پیش میره و محتوا کشش زیادی نداره و اوج هیجانش جاهاییه که دارن مسابقه میدن و اکثر کتاب با همین محوریت پیش میره. خوندن این کتاب خالی از لطف نیست اما با نخوندنش هم چیز زیادی رو از دست نمیدین.
کافه کتاب
اوایل کتاب کمی جنبه داستان داشت و قشنگ بود ولی ۲۰۰ صفحه آخر فقط راجع به شطرنج بود
smm
داستان راجع به یک دختر باهوش، درونگرا و بنظر من مغروره. غروری که باعث میشه بهتر زندگی کنه. برای رسیدن به هدفش حتی دزدی میکنه. مهارت حل مسئله داره و این موضوع به شطرنج محدود نیست. شخصیتش برای من جالبه چون هدفش مشخصه و برای غم و غصه ی گذشته زندگیشو نابود نمیکنه با اینکه درد عمیقش از میگساری و اعتیاد به قرص های آرامبخش کاملا ملموسه. یه رمان روانه که از خوندنش لذت میبری در عین حال ضعف پرداخت شخصیت های غیر اصلی داره. پایان جذابی هم نداره.
zahrratta
لذت بردم از خوندن کتابی که فیلمش رو دیده بودم‌. یکم ولی خوندن اون همه توضیحات شطرنجی سخت بود. شاید سریال مورد علاقه م نبود به اون صورت اما شخصیت جالب بث رو دوست داشتم و خوندن داستان زندگیش برام مفرح بود.
کاربر ۲۱۲۱۶۴۱
تنها چیزی که دوست دارم تا اخر عمرم بهش ادامه بدم گوش دادن به کتاب های صوتیه ...فوق العاده ان . فوق العاده به جای گوش دادن به بعضی اهنگ های نامرتبط و بی معنی . جایگزین فوق العاده ایه . فقط کاشکی یک ذره قیمت ها بهتر میبود .
hajar
شیرین و جذاب
کاربر ۲۹۱۳۶۰۵
زیبا بود کتاب خوب با داستانی زیبا و نشون میده که اعتیاد به هر چیزی بده انگیزشی بود بخونید
کاربر 3670168
توصیه می کنم
جواد
قوی ترین و زیبا ترین داستان جهان هم اگه به خوبی با کلمات منتقل نشه زیباییش رو از دست میده. داستان جالب بود اما یک مشکلی که توی نگارش کتاب وجود داشت، این بود که کات ها مشخص نبودن. با تموم شدن یک پاراگراف داستان میپرید و مثلا از فردای اون روز شروع میشد اما هیچ چیزی به غیر متن وجود نداشت که ما این برش زمانی رو بفهمیم و این آزار دهنده بود. اما در کل کتاب خوبی بود. سریال رو هنوز ندیدم اما کتاب به اندازه کافی جذاب بود که بیام و به شما پیشنهاد کنم که این کتاب رو توی لیست مطالعتون قرار بدین.
fa_sayeh
لطفا این کتای رو در طاقچه بی‌نهایت قرار بدین🧡
م.جعفری
داستان در خصوص یک دختر نابغه شطرنج هست. در این کتاب بیشتر از زندگی دختر به بازی های شطرنج انجام شده اشاره شده و اگر آشنایی به حرکات شطرنج نداشته باشید شاید کمی گیج کننده باشد. برای من که آشنایی دارم بسیار دلپذیر بود، پیشنهاد میکنم قبل از خواندن کتاب سریال رو‌نبینبد
الیزابت دارسی
خیلی داستان تشویق کننده ای داشت 🌱
F.n
این کتاب بیشتر از اون که داستان باشه بازی های شطرنج رو به تفصیل توضیح داده که من اول کامل میخوندمشون اما کم کم حوصلم رو سر برد چون به طور تخصصی از شطرنج سر درنمیارم درکل کتاب بدی نبود اما من از خوندش لذت نبردم .
Ati
داستان جذابی بود. وقتی شروع به خواندن می‌کردم، دیگر کنار گذاشتنش سخت می‌شد. دوست نداشتم جای بت باشم، چون شخصیتی روشن نداشت. اندکی هم از او دلگیرم؛ توقع داشتم لاقل قبل از مرگ شایبل، سری به او بزند و به آدمی که شاید حتی شطرنج را مدیون اوست ادای احترام کند. شروع ماجرای خواندنی الیزابت هارمن، قهرمان شطرنج جهان را به همه پیشنهاد می‌کنم.
bookwarm
مینی سریالش ید نیست ولی کتاب یه چیز دیگست! اگه شطرنجت خوب باشه از خوندن این کتاب بدجوری لذت میبری(:
خواهر گمشده آنه~
قبلن یه کتاب از نشر مون خریده بودم و ترجمه افتضاح بود ولی خوشبختانه این یکی واقعا روان و عالی بود🤍 داستان هم که جوری بود که حتی اگه شطرنج باز نباشی بازم جذبش میشی و دوست داری تا آخر ادامه بدی فقط کاش یکمی کمتر حرکات بازی رو توضیح می‌داد چون آدم یکم گیج میشه
کاربر ۳۷۷۹۸۰۷
شطرنج رو دوست دارم و جز حرکت مهره ها چیزی بلد نیستم اما دراینجا فهمیدم چقدر پیچیده تر از این حرف هاست،کتاب جذابی بود تسلیم نشدن وتمرکزبالای بت ستودنی بود
🧸🪐
اینکه قوی بود خوب بود اما از نظر متنی دائم اصطلاحات شطرنج بود و خیلی خسته کننده بود اینکه نصف بیشتر کتاب فقط اصطلاحات رو گفته بود.
خورشید
من که دوستش داشتم و از خوندنش لذت بردم این کتاب در دهه ۱۹۸۰ نوشته شده و تا ۲ سال پیش اصلا معروف نبوده! ۲۰۱۹ که سریالی بر مبنای همین کتاب ساخته میشه باعث میشه این کتاب هم بیوفته سر زبان‌ها هدف اصلی نویسنده این بوده که نشون بده شطرنج مختص مردان نیست و خانم‌ها هم می‌تونن خیلی قوی و ماهر باشن و حتی قهرمان جهان بشن!
zsmirghasmy
تفاوتش با سریال رو نپسندیدم مخصوصا که اول اون رو دیده بودم و دیدم چقد تو کتاب جزییات فرق داشته داستان قشنگی بود ولی یه جاهاییش جاده خایکم می‌زد مثلا من به عنوان آدمی که تا به حال شطرنج بازی نکرده چرا و چجوری باید بفهمم نصف صفحه شرح بازی لازمه و چجوری باید تجسمش کنم؟ بث کتاب آدم متعادل تری بود و مثلا تو سریال به ششدت دائم‌الخمر نشونش می‌داد که با تصوری که کتاب داشت متفاوت بود در کل بدک نبود

حجم

۳۱۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

حجم

۳۱۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان