نظرات درباره کتاب اعترافات یک کتاب خوان معمولی و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب اعترافات یک کتاب خوان معمولی اثر آنه فدیمن

نظرات کاربران درباره کتاب اعترافات یک کتاب خوان معمولی

نویسنده:آنه فدیمن
امتیاز:
۳.۴از ۳۲ رأی
۳٫۴
(۳۲)
بنده خدا
خوندن این کتاب رو توصیه میکنم چون خوندنش علاوه بر جنبهٔ سرگرمی، جنبه تربیتی هم داره. تاثیراتی که والدین کتابخوان روی فرزندان میگذارند، در این کتاب به زیبایی بیان میشه. _______________________________________ این کتاب فقط درمورد یک فرد کتابخوان نیست، بلکه درمورد یک نسل کتابخوان هست! نویسنده (که از قضا دختر، خواهر، همسر و یک مادر هم هست) از ماجرای تشکیل خانواده و ازدواج با همسرش در «وصلت کتابخوانه ها» شروع میکنه و در ادامه خاطراتی از دوران کودکی، نوجوانی، جوانی، زندگی مشترک، دوران بارداری و بچه داریش تعریف میکنه که توی همه اینها عنصر «کتاب» نقش پررنگی داشته و داره! در پایان هم اعتراف میکنه که هرچقدر سنش بیشتر میشه، بیش از پیش به کتب قدیمی و سالخورده و دست دوم علاقه مند میشه! _______________________________________ خلاصه که این کتاب میتونه الگوی خوبی باشه برای کسانی که میخوان خانوادهٔ خودشون رو به کتاب وکتابخوانی دعوت کنن. مطالعه فصول پایانی به مراتب برام دوست داشتنی تر از اوایل کتاب بود _______________________________________ اگر اهل خواندن کتاب به زبان اصلی هستید،نسخه زبان اصلی این کتاب (Ex libris: A confession of a common reader ) خیلی لذت بخش تر خواهد بود. در پایان کتاب، نویسنده لیستی از کتب پیشنهادی خودش را قرار میدهد که برخی از آنها حتی خواندنی تر از این کتاب هستند! از همین تریبون از نویسنده تشکر میکنم بخاطر معرفی کتاب های مورد علاقه اش!
fataneh1351
ممنون از نظر خوب شما . من هم یک کتابخوان هستم که در سال ۱۳۸۰ اهدا کننده برتر کتاب در شهر خودم رشت شدم. ۱۸۰۰ کتاب به کتابخانه های عمومی شهر اهدا کردم و یک سکه ربع هم جایزه گرفتم . الان یک کتابخانه بزرگ درخانه که حدودا ۱۶۰۰تا ۲۰۰۰ البته با کتاب های پسرم اینقدر میشود داریم .
کاربر 1353420
ممنون از نظر کامل و جامعتون
مادام کنجکاو
واقعا ممنون بابت وقتی که گذاشتید و نظرتون رو نوشتید🌻🙏🏻
الهه
خواندنش برای من بسیار جالب بود به عنوان کسی که عاشق کتاب به شکل سنتی و چاپی هست و ورق زدنش و... . بعضی از فصول کتاب، به خصوص فصل‌هایی که از علاقه‌ش به کتاب‌های دست دوم و به قول خودش ورق‌خورده صحبت می‌کند، یا علاقه خانوادگی‌شان به خواندن و بلعیدن کلمات و قدم زدن در کتاب‌فروشی‌های قدیمی و پر از گرد وخاکی که میشه نسخه‌های چاپ اول خیلی از آثار مشهور را درش پیدا کرد، خیلی بیشتر من رو جذب کردن🌻
پریسا سپیدار
وقتی بینهایت زیاد به کتابا علاقه داری و خود موجودیت کتاب برات قشنگه و ازش لذت میبری ؛ این کتاب کاملا به دلت خواهد نشست😌
Need time
بخاطر تفاوت ادبی زبان فارسی و زبان انگلیسی بخش هایی از کتاب قابل درک نبود. من خیلی دوستش نداشتم و فکر می کنم بیشتر مناسب افراد نویسنده یا ویراستار است.
خانومِ کتابدار
﷽ روایت‌هایی از یک کتاب‌خوان نه معمولی که به من نظر من غیرمعمولی :) از زندگی‌اش با کتاب‌ها و بیان خاطراتی از زندگی‌اش که با کتاب گره خورده و عجین شده. کتاب پر از اسامی کتاب‌ها و نویسنده‌های نا آشنا و نامأنوس برای من بود که باعث می‌شد از سرعت خواندنم بکاهم یا اینکه آن اسامی را بدون خواندن ازشان رد شوم. اما حُسن این کتاب در این بود که با خوانش بعضی روایت‌ها خاطرات کتاب‌خوانی و کتابداری خودم جلوی چشمم آمد و به این فکر افتادم از این به بعد شاید بخواهم من هم این خاطراتم را مکتوب کنم. خواندن این کتاب را به کتاب‌بازها، کتاب‌خوارها و کتابدارها پیشنهاد می‌دهم :)
وحید
کتابی سخت‌خوان و کسالت‌بار و پر از اسامی آشنا و ناشناس... من که نه از کتاب چیزی دستگیرم شد و نه لذتی بردم
کاربر کتاب
آقای وحید عزیز، از اونجا که کتاب‌های زیادی مطالعه کردید، از شما یک سوالی داشتم، من یک کتابی رو چند وقت پیش، یک قسمت‌هاییش رو خونده بودم، و متاسفانه اون کتاب رو نصفه رها کردم، چون میخواستم بقیه‌ش رو سرفرصت بخونم، اما الان اسم اون کتاب رو فراموش کردم، در به در دنبالش هستم، اما پیدا نمیکنم، کتاب تا جایی که یادم هست تقریبا غیرداستانی یا روانشناسی بود و راجع به این موضوع بود : کتاب راجع به اشخاصی هست که از فاجعه‌هایی زنده بیرون اومدن و بخاطر زنده بیرون اومدن از اون فاجعه ها افسرده شدن. مثلا افسردگیِ افرادی که از فجایعی مثل برج‌های دوقلوی 11 سپتامبر، زنده بیرون اومدن. * اواسط کتاب هم ، یک عکسی بود، که یک نفر از برج دوقلو بیرون پریده بود و داشت سقوط میکرد. که نویسنده چند خط راجع به این عکس هم صحبت کرده بود و... * اسم این کتاب رو میدونید؟
Sharareh Haghgooei
تصور بنده این بود که کتاب در مورد یک کتابخوان معمولی است ولی کتاب اساسا در مورد کتاب خوان های غیر معمول بود.افرادی که حتی به خواندن کاتالوگها و تبلیغات نیز علاقه دارند،در مورد کلمات اطلاعات بی اندازه و حالتی شبیه وسواس دارند.لااقل به نظر من اینطور بود.در کتاب به نکات ظریفی نیز اشاره شده بود،اما در کل من دنبال کتابی برای هم ذات پنداری بودم که محقق نشد.
کاربر کتاب
خانم حقگویی عزیز، از اونجا که دیدم کتاب‌های زیادی مطالعه کردید، از شما یک سوالی داشتم، من یک کتابی رو چند وقت پیش، یک قسمت‌هاییش رو خونده بودم، و متاسفانه اون کتاب رو نصفه رها کردم، چون میخواستم بقیه‌ش رو سرفرصت بخونم، اما الان اسم اون کتاب رو فراموش کردم، در به در دنبالش هستم، اما پیدا نمیکنم، کتاب تا جایی که یادم هست تقریبا غیرداستانی یا روانشناسی بود و راجع به این موضوع بود : کتاب راجع به اشخاصی هست که از فاجعه‌هایی زنده بیرون اومدن و بخاطر زنده بیرون اومدن از اون فاجعه ها افسرده شدن. مثلا افسردگیِ افرادی که از فجایعی مثل برج‌های دوقلوی 11 سپتامبر، زنده بیرون اومدن. * اواسط کتاب هم ، یک عکسی بود، که یک نفر از برج دوقلو بیرون پریده بود و داشت سقوط میکرد. که نویسنده چند خط راجع به این عکس هم صحبت کرده بود و... * اسم این کتاب رو میدونید؟
علیرضا عباسی
فکر میکنم چیزی جدیدی نداشت
mohammadreza
خیلی از روایت هاش به دلیل تفاوت فرهنگی و زبانی برای ما قابل درک نیست(یا حداقل برای من نبود).جالب نبود و دوست نداشتم
marie
کتاب جالبی بود یادداشت هایی بود روان وطنز آمیز راجع به زندگی کردن با کتابها.هرچند بعضی جاها، اسامی اشخاص، کتابها،ارجاعاتی که به متن بعضی کتابها شده بود به دلیل عدم آشنایی خواننده باهاشون ممکنه ارتباط رو کمی مختل بکنه ولی صرف نظر از این نکته، کشش و جذابیت خوبی داشت.خوبی کتابهایی که راجع به کتاب خوندن هستند اینکه کتابخوان ها منظورم اونایی هستند که با کتاب خوندن زندگی میکنند ،بیشتر باهاش ارتباط میگیرند و بیشتر با متن درگیر میشن که آره منم اینجوری ام ،دقیقا و...چون از سری تجربیات مشترک همه کتابخوان هاست و این لذت مطالعه کتاب رو دوچندان میکنه. من دوستش داشتم
کاربر کتاب
کاربر marie عزیز، از اونجا که کتاب‌های زیادی مطالعه کردید، از شما یک سوالی داشتم، من یک کتابی رو چند وقت پیش، یک قسمت‌هاییش رو خونده بودم، و متاسفانه اون کتاب رو نصفه رها کردم، چون میخواستم بقیه‌ش رو سرفرصت بخونم، اما الان اسم اون کتاب رو فراموش کردم، در به در دنبالش هستم، اما پیدا نمیکنم، کتاب تا جایی که یادم هست تقریبا غیرداستانی یا روانشناسی بود و راجع به این موضوع بود : کتاب راجع به اشخاصی هست که از فاجعه‌هایی زنده بیرون اومدن و بخاطر زنده بیرون اومدن از اون فاجعه ها افسرده شدن. مثلا افسردگیِ افرادی که از فجایعی مثل برج‌های دوقلوی 11 سپتامبر، زنده بیرون اومدن. * اواسط کتاب هم ، یک عکسی بود، که یک نفر از برج دوقلو بیرون پریده بود و داشت سقوط میکرد. که نویسنده چند خط راجع به این عکس هم صحبت کرده بود و... * اسم این کتاب رو میدونید؟
Ghafari H
با خود ماندیشیدم اگر تمام پازلها جای خودباشن احتمال شیطنت یک بیگانه آیا باعث بهم ریختگی این پازلها میشود ،
مهتاب
کتابی در مورد مواجههٔ کتاب‌خوان‌ها با موضوع کتاب و کتاب‌خونی از چند منظر مختلف. زبان روون و طنزآمیز داره و تنها مشکلش اینه که متعدد به نویسنده‌های مختلف غربی و تاریخ غرب اشاره‌های کنایه‌آمیز داره که برای خوانندهٔ معمولی ایرانی خوندن همهٔ توضیحات پاورقی برای درک نکات مورداشارهٔ نویسنده ممکنه خسته‌کننده بشه. خوانندهٔ معمولی که می‌گم منظورم هرکسیه که تاریخ ادبیات غرب رو نخونده باشه که شامل طیف وسیعی از خواننده‌ها می‌شه طبعا. ولی در هرحال جالب و خوندنیه.

حجم

۲۰۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۲۰۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
۲۴,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد