نظرات درباره کتاب روح گریان من و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب روح گریان من اثر کیم هیون هی

نظرات کاربران درباره کتاب روح گریان من

نویسنده:کیم هیون هی
امتیاز:
۳.۹از ۱۰۳ رأی
۳٫۹
(۱۰۳)
رضا
ترجمه: از نظر ترجمه کتاب بسیار خوب ترجمه شده. ترجمه یکدست و خوبه. خیلی کم جاهایی‌ میشه غلط های نگارشی/ویراستاری دید‌ که فکر میکنم در طول پروسه ی تبدیل کتاب به ای بوک اتفاق‌ افتاده ولی در کل ترجمه نمره ی‌‌عالی میگیره. محتوا: داستان، داستان یه دختر ساده است‌که‌ زیبایی ظاهرش قراره هیولای درونش رو که توسط حزب کمونیست کره ی شمالی بوجود آورده بپوشونه تا اون بتونه با منفجر کردن یه هواپیما دو کره رو باهم متحد کنه. چی میشه که این دختر زیبا رو تبدیل به یه جاسوس زبده میشه و چی میشه که از یه جاسوس زبده ی مطیع حکومت تبدیل میشه به یه مخالف سرسخت حکومت کمونیستی کره ی شمالی داستانیه که توی‌این کتاب از دهن خود این جاسوس زیباروی اهل کره شمالی روایت میشه. در مقایسه با کتاب هایی مثل فرار از اردوگاه ۱۴ یا اکواریوم های پیونگ یانگ نمیشه‌ به داستان این کتاب نمره ی خیلی بالایی داد اما اینکه اینبار داستان از دهن یه جاسوس کره ی شمالی روایت میشه و نه از دهن یه شهروند معمولی که با هزاران برنامه ریزی و‌سختی تونسته فرار کنه این‌ کتاب رو جذاب میکنه این مستند رو هم میتونید بعد از خوندن کتاب ببینید: https://youtu.be/k0ScapZwa6s
scientific
کتاب خوبیه راجع به یه خانومه که تحت تاثیر سال ها شست و شوی مغزی چن تا بمب جاساز میکنه و تو کره جنوبی قراره که محاکمه شه ولی عف میخوره . یه کمی قدیمیه
سهیلا
این کتاب دیدی متفاوت از کره شمالی ارائه میدهد. متفاوت از دیدی که در کتاب رهبر عزیز و یا دختری با هفت اسم ارائه میشود. شرح دختریست که در کره شمالی بواسطه موقعیت و استعدادش و همچنین تحصیلاتش از طبقه خاص محسوب است و با تمام وجود از زندگی در کره شمالی راضی است و با دیدی بسیار متعصبانه به وطنش مینگرد و در ادامه ماجرا بتی به نام وطن چگونه در نظرش فرو میریزد. و چقدر خطرناک است این دید متعصبانه و تک بعدی. به نظر من برای بدست آوردن دیدی عمیق و دقیق از کره شمالی خواندن همه کتابهای اینچنینی لازم است.
Nahid B
داستان درباره زندگی یک دختر که در کره شمالی بزرگ شده و جاسوس میشه و .... داستان برای من خیلی جذاب بود . من اصولا وقتی می خوام کتاب بخونم چند ساعت پشت سر هم می خونم و این کتاب رو همش رو در چند ساعت پشت سر هم خوندم خیلی جذاب و تامل برانگیز بود .دوست داشتم با ساختار ذهنی مردم کره شمالی آشنا بشم . این کتاب به خوبی این رو توضیح داده بود .
قاصدک!
واقعا عالی والبته غم انگیز. وقتی این کتابو میخوندم انگار هورمون شجاعت توی بدنم ترشح میشد 😌🌹
کاربر ۱۵۲۱۲۶۶
خنده داره !هورمون شجاعت ؟!😆😆😆
ainsad
سلام، روایت زندگیش از کودکی تا بزرگسالی و اتفاقاتی که براش پیش میاد و ذکر احساساتش نسبت به حوادث خیلی جذابه. کتاب میتونه نوعی تبلیغ برای کره جنوبی محسوب بشه چون یه بخش هایی حالت مبالغه به خودش میگرفت که شاید بخشی از این شکل نوشتن مربوط به کمبود های محیطی باشه که نویسنده اونجا زندگی کرده و حالا وارد فضای بزرگتری شده، اما درکل دید جالبی بهتون میده و به نظرم ارزش خواندن داره.
Ghazaleh
وقتی میخوندمش تصویر ها و اتفاقات کشور خودمون میومد جلو چشمام ، اونجا که هماپیمارو منفجر کرده بود :))))
هاشمی
متاسفانه ما از کره شمالی چیز زیادی نمی‌دانیم و آثار زیادی نیز وجود ندارد که اطلاعات ما را تکمیل کند اما همین آثار اندک حیرت انگیز است! چگونه در این عصر، حکومتی مردمش را مثل چند هزار سال پیش و در جهل و ابتدایی‌ترین وجه ممکن از زندگی نگه داشته است؟!
آیلین :):
الان فهمیدی؟ :)))
schindler
ما خودمون الان کره شمالی ۲ هستیم
سهیل
ماهیت اصلی کتاب در رابطه با زن جاسوس کره شمالیه که نویسنده روند زندگی شو از افکار ملیت تا خانواده و آموزش های داده شده رو بیان میکنه که برام جذابه بود اما از طرفی احساس کردم نویسنده در قسمت هایی از کتاب مثل بیان دستگیری و بازجویی و بیان احساساتش با مخاطبین صادق نبوده ..در کل کتاب جذابی بود
کاربر ۴۵۰۲۴۸۹
سلام ، ممنون از کتاب ، ولی آخه عزیزم پارس!!! چیه که ترجمه کردی دوست عزیز؟!!! پارس سگ آخه!!؟؟ یا مینوشتی پاس یا واق یا واق واق یا ... پارس کلمه درستی نیست اصلا ،از یه مترجم خیلی بعیده همچنین اشتباهی! اصلش که پاس هست بمعنای نگهبانی دادن و ...
mina
کتاب زیبایی بود. ولی کمی اغراق آمیز در مورد کره جنوبی صحبت کرده بود.
soroosh7561
این کتاب با کتاب هایی که از قبل در خصوص کره شمالی خوانده بودم از این جهت متفاوت بود که این بار جنایات مخوف و مرگبار حاکم و حکومت ظالم کره شمالی از زبان یک جاسوسه روایت می شد. کلیه کتاب هایی که از زبان فراریان کره شمالی روایت میشود حاوی این واقعیت عریان و تلخ است که حکومت کره شمالی یک حکومت به شدت بسته، ظالم و دیکتاتور است که به شدت مردمش را در جهل و بیخبری و بدبختی و گرسنگی نگاه داشته است. خواندن تاریخ معاصر این کشور از این جهت اهمیت دارد که رویه و مرام و روش ظالمان را دریابیم و بدانیم که هر حکومت ظالمی برای تسلط و استیلا بر مردمش از چه ابزارهایی بهره می برد. خواندن این کتاب را هم مانند سایر کتاب هایی از این دست به دوستان خوب کتابخوانم توصیه می کنم. باتشکر از طاقچه عزیز.
parinaz
اگر میخواین کره شمالی رو بشناسین اگر میخواین قدرت شستشوی مغزی رو درک کنین اگر میخواین یه داستان پر کشش و جذاب بخونین اگر میخواین بخش کوچکی از تاریخ آدمیت از زبان یک دختر براتون روایت شه این کتاب رو مطالعه کنین و به دوستاتون هم معرفیش کنین چون یه کتاب فوق العاده ست 🙏🏻
kiarash.kp
مهم ترین جنبه کتاب این بود که چجوری وقتی حکومتی از بچگی روی ذهنهای کودکان کار می‌کنه روی بزرگسالیشون اثر میذاره. حالا بستگی داره که چه مفاهیمی رو بیشتر روش مانور بده...نفرت و فلسفه موجودیت بر اساس ضدّ کسی دیگر بودن و یا نوع‌دوستی و موجودیت بر اساس ساخت روابط و گسترش اونها... فکر‌می‌کنم بعد از خوندن کتاب اگر از کودکی حرفی مذهبی یا سیاسی بشنوید به سختی بتونید قبول کنید.
M.Mohseny
کتاب درباره ی یک زن جاسوس اهل کره شمالی بودحول دومحوروضعیت کشورش ونحوء تربیتش صحبت کرده وسرانجام اینکه چطوردستگیروسپس بخشیده شده.. کتابهایی که درموردکره شمالی نوشته میشه بسیارشبیه به همندمثل کتاب فرارازاردوگاه شماره١۴ نکته جالب دراین کتاب شکل برخوردنیروهای کره جنوبی بایک جاسوس بود!!! طوری که گاهاآرزومیکردم کاش من هم یک جاسوس بودم.
narges
الان روح گریان من بهتره یا اکواریوم پیونگ یانگ یا هزار فرسنگ تا ازادی :|||||| ؟ ممنون میشم کسانی که خوندن جواب بدن .
M.R.W
روح گریان من.
زهرا
جالب بود حتما نسخه کاملش رو میخونم
محمدحسن
نیمه ی اول کتاب فوق العاده‌بود. بخصوص شیوه ی آموزش های کره شمالی در تربیت‌ افسران این چنینی... رساندن افراد کاملا عادی به چنین مهارتهای فردی ای واقعا شگفت انگیزه اما در نیمه ی دوم‌ کتاب باید نکات زیر مد نظر باشه: در یک جای کتاب مامور بازجو کره ی جنوبی تصریح میکنه‌ که آزاد کردن هیوم هی خیلی هم بخاطر مسائل انسان دوستانه نیست و بهره برداری های سیاسی هم مدخلیت داره. خواننده باید حواسش جمعِ این باشه که این کتاب و نوع روایتگری اش از کره جنوبی(بعنوان کسی که به دامان سرمایه‌ داری پیوسته) در چنین فضا و اتمسفری روایت شده(البته این به معنای تایید نظام کمونیستی نیست چراکه تشت رسوایی اش عالم گیر شده است؛ بلکه تایید بی چون و چرای نظام سرمایه داری هم نباید باشد)
Ali faghihian
کتاب با قلم خوبی نوشته شده و نشان دهنده تسلط نویسنده هست، و اینکه این داستان برای علاقمندان به کره شمالی که کشوری مرموز به نظر میاد خیلی جذابه! داستان اینکه یک آدم چه مرد چه زن در کره شمالی باید با تفکرات مسموم کمونیست به چه کارهای مجبور شود واقعاً دردناک هست که نمونه ای کامل به نظرم برای واقعیت کره شمالی در این کتاب به رخ کشیده شده. فقط نویسنده کمی درباره وضعیت کره جنوبی که همه چیز گل و بلبل هست اغراق کرده که این برای کسانی که به جزئیات اهمیت می‌دهند،کاملاً مشخص است. در کل ارزش خواندن دارد.
Eliya.Sharifi
قبلا هم کتاب هایی درباره ی کره شمالی خونده بودم . دو قطبی بودن جامعه ی کره شمالی که مردم رو به دو دسته ی مردم عادی و خانواده ی وزرا و بزرگان تقسیم می کنه ، برام مشخص شده بود . و جذابیت و تمایز این کتاب هم این بود که این بار ، از زبان کسی که جزو دسته دوم مردم کره شمالی و یک جاسوسه ، درباره ی شرایط کره شمالی و نظام حاکم بر اون ، گفته شده . مسلما هیجان کتاب هایی که درباره ی فرار غیرقانونی از کره شمالی ان بیشتره اما این کتاب هم جذابیت خیلی زیادی داشت . ورود بی واسطه و با جزئیات به زندگی و آموزش های یک جاسوس فوق حرفه ای و همراهی با اون در حساس ترین لحظات عملیات جاسوسی ، فوق العاده بود . اگر به آگاهی بیشتر از فرهنگ کره شمالی و نظام های بسته و دیکتاتوری علاقه دارید ، خوندن این کتاب و همچنین کتاب "دختری با هفت اسم" رو از دست ندید . هم ترجمه روان و خوب بود هم خود داستان . فقط بعضی جاها مشکل ویراستاری و یک جا مشکل #ه_کسره وجود داشت که تو بخش بریده ها می ذارم . و در آخر ، صدحیف که بعضی از روایات این خانم ، به شدت آشنا بودن ...

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد