نظرات کتاب همه چیز بودن
کتاب همه چیز بودن اثر امیلی واپنیک

کتاب همه چیز بودن

انتشارات:نشر نوین
امتیاز:
۳.۸از ۳۱ رأی
۳٫۸
(۳۱)

نظرات کاربران

یگانه رحیمی
کتاب در مورد چند پتانسیلی هاست. آدمایی که دوست دارن کارهای مختلفی رو تجربه کنن. نویسنده میگه اینجور آدما دو دسته ان: دسته اول اونایی که تو یه بازه‌ای یه کاری رو انجام میدن بعد میرن سراغ یه کار دیگه و بعدی و... و دسته دوم اونایی ان که همزمان چندتا کار مختلف میکنن. نمونه این افراد تو جامعه ما هم کم نیستن. ولی طبق گفته نویسنده، معمولا بقیه به اینجور آدما انگ میزنن و میگن از این شاخه به اون شاخه میپری، آچار فرانسه و فلان. و این موضوع تو همه جوامع هست. البته نویسنده تاکید میکنه که من مخالف تخصص گرایی نیستم و یه مثال جالب هم میزنه و میگه اگه بخوام قلبم رو عمل کنم قطعا ترجیح میدم یه متخصص قلب اینکارو کنه! ولی میگه مسئله اینه که ما برای ارتباط دادن موضوعات مختلف به همدیگه به چندپتانسیلی ها نیاز داریم. در کل اینکه اگه چندپتانسیلی هستین و دوست دارین کارهای مختلفی کنین و چندتا شغل داشته باشین این کتاب براتون مفید خواهد بود. در غیر اینصورت ممکنه خیلی متوجه مطلب نشین و عمق قضیه رو درک نکنین.
Amir shah
ملسی
محمد شریعتی
ممنون از توضیحات کاملتون
کاربر ۳۳۰۵۹۶۹
مرسی از نظرت ❤🌹
آهو
این کتاب جالب و متفاوت و البته ارزشمند در مورد چند پتانسیلی هاست شخصیت های کمیابی که بقیه آچار فرانسه، همه کاره و هیچ کاره و... خطابشون می کنند. کسایی که هنوز نه تنها دیگران بلکه خودشون هم ارزش وجودشون رو نمیدونند اگه در موارد مختلف علاقه و استعداد دارید مدام تغییر مسیر میدید و نگران این هستید که چرا نمیتونید رسالت الهی تون رو پیدا کنید حتما این کتاب رو بخونید و اگر چند پتانسیلی نیستید لطفا برای اطرافیان چند پتانسیلی تون بفرستید برای من به عنوان یک چند پتانسیلی خیلی مفید بود
احسان
دنبال جواب این سوال بودم که آیا انجام کارهای مختلف باعث از دست رفتن تمرکز و پایین اومدن کیفیت انجامشون نمیشه؟! که این کتاب تا حد زیادی به این سوال پاسخ داد. ابتدا نویسنده افراد چند پتانسیلی رو دسته‌بندی میکنه که البته یه مقداری این فصل‌ها خسته‌کننده بود و بعد راهکارایی برای افزایش بهره‌‌وری پیشنهاد داد که کاربردی بودن👌
احسان
کتاب پیشنهاد داده دو نوع پروژه تعریف کنید. اولویت‌دار و در صف انتظار( پروژه‌های که مشتاق انجام دادنشون هستیم ولی فعالانه دنبال نمیکنیم). این دسته‌ی بندی‌ پروژه ها با یه فلوچارتی که پیشنهاد داده تعیین میشن. بعد فقط باید اولویت‌‌دارها رو انجام داد. اگه آدم تحت فشار باشه که پروژه‌های در حال انتظار رو هم انجام بده باید یه حد زمانی(مثلا ۴۰ دقیقه در طول روز) براش در نظر بگیره.
mahdi asadollah
حالا به نظرت جواب سوالت چی بود؟
•° زهــــرا °•
کتاب درباره "چندپتانسیلی‌ها"‌ ست. افرادی که نمیتونن توی یک کاری بند بشن!‌ نویسنده خیلی خوب تونسته به این موضوع که تقریبا ناشناخته مونده بپردازه. تمرین‌های گفته شده رو حتما انجام بدید و براش وقت بذارید تا بهترین نتیجه رو از کتاب بگیرید. یکی دیگه از ویژگی‌های خوب کتاب، خلاصه‌های آخر هر فصلشه که مطالب رو توی ذهن مرور و دسته بندی میکنه، ولی با این حال پیشنهاد میکنم خلاصه‌نویسی رو نادیده نگیرید! اما نکته‌ای که بنظرم خیلی در کتاب بهش پرداخته نشده، بحث "هوس" هست. خیلی از ما دوست داریم خیلی چیزها رو تجربه کنیم، که این از علاقه درونی به خودِ کار نشئت نمیگیره. علتش اینه که دوست داریم کارهای جدید رو برای یکبار هم که شده تست کنیم! که فکر میکنم با موضوع چندپتانسیلی بودن خیلی فرق داره، و ممکنه باهم قاطی شن. از مترجم بابت ترجمه روان ممنونم. پیشنهاد میکنم حتی اگر چند پتانسیلی هم نیستید این کتاب رو مطالعه کنید، دیدتون رو گسترش میده.
mahdi fk
برای افرادی که دوست دارن چند تا کار و حرفه رو با هم پیگیری کنن قابل استفاده بود.
motahareh Molaie
برای کسانی که فکر میکنند تنبل هستن، یا نمیتونن به یه کار متعهد بمونن، این کتاب واقعا راهنمای خوبیه. بهتون یاد میده از چیزی که هستید احساس گناه نداشته باشید و خودتون رو بابت امتحان کردن کارهای مختلف سرزنش نکنید.
باشگاه تلنتا
این چند وقت به طرز جالبی، هر کسی که میومد باهام مشورت کنه و سردرگمی شغلی داشت، بعد از کمی صحبت کردن می‌فهمیدم چند پتانسیلیه! همین باعث شد که کنجکاو بشم و این کتاب و بقیه کتابای با موضوع چندپتانسیلی رو بخونم(با توجه به اینکه خودمم چندپتانسیلی هستم). کتاب، اول میاد و ویژگیهای مثبت چندپتانسیلیا رو نسبت به تخصص‌گراها بررسی می‌کنه و بعد برای توسعه شغلی و حال خوبشون ۴ الگو ترسیم می‌کنه که بنظرم به جز الگوی اول( میان‌رشته‌ای شدن) بقیه الگوها از نظر منابع انسانی فاجعه هست :)
MahsaMoradpoorian
کتاب های دیگه ای که خوندید چیا بودن
Ali Esmaeili
کتاب گستره هم تو همین زمینه هست
8814
لطفا بقیه کتابهایی را که تو این زمینه هست معرفی کنید
ell
نقل قولی در کتاب هست که میگه: "چیزی را پیدا کن که عاشق انجام دادنش هستی ان وقت یک روز هم در زندگیت کار نخواهی کرد." این جمله‌ای که ظاهرا تخصص گرایی رو تشویق میکنه(و نمیگم اشتباهه) رو کسی گفته که اخر این کتاب به عنوان یک فرد چند پتانسیلی معرفی شده: استیو جابز! جالبه نه؟ :)
کاربر ۲۸۱۰۵۷۵
ترجمه بهتری نیاز بود
ارش
کتاب متوسطی بود

حجم

۴۳۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۴۳۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد