نظرات کتاب من نه، ما؛ جلد اول
کتاب من نه، ما؛ جلد اول اثر نرجس شکوریان‌فرد

کتاب من نه، ما؛ جلد اول

انتشارات:عهد مانا
امتیاز:
۴.۵از ۵۴ رأیخواندن نظرات

نظرات کاربران

dokhtare aftab
مثل باقی کتاب های خانوم شکوریان مثل همشون! متن روان اما پر از نکته.پر از شعار.پر از آرمان.پر از عقلانیت و هیچ کدوم اینا بد نیست اما وقتی که حجمش زیاد میشه ناخودآگاه میگم که نویسنده تفکرات خودش رو داره تو داستان دخالت میده داره روی شخصیت ها اثر میذاره شخصیت ها حضور مستقیمی تو کتاباشون ندارن و این باعث میشه به شخصه اصلا دست و دلم به کتاباشون نره! کتاب خوب اونیه که ۱ رو بگه تهش ۲ رو بگه و خودت ذهنت بره سمت ۳ ولی ایشون ۱ و ۲ و ۳ و ۴ و ۵ و ۶ و ۷ و ۸ و ۹ و ۱۰ رو همونجا میذاره کف دستت!!! شما یه دونش رو بگی پررنگ تره تو ذهن تا ۱۰۰ صفحه نکته! روان نویسی نعمت کمی نیست که متن هاشون داره اما کاش درباره این مورد دخالت در شخصیت تجدید نظر کنن به عنوان یه نویسنده ارزشی.
fv
البته کسایی که ایشون رو میشناسن میدونن که اغلب داستان ها و رمان هاشون رو بر اساس واقعیت و یا بخشی از اونچه واقعی هست مینویسن مثل کتاب اپلای یا زنان عنکبوتی و سیاه صورت ک کلا واقعی هست یا کتاب من نه ما ک بر اساس مشاوره هایی هست که تا الان داشتن و ... کتابهاشون. ولی هرکسی با یک نوع تقکر خاص و منحصر به فرد خودش کتاب رو میخوند و نظرات هم متفاوته
Ftm B
به قول دوستمون اینم سبکی از نوشتنه... ولی من خودم به شخصه با شخصیت هایی که نقص داشته باشن (نه پرنقص باشن) و انقدررر کامل نباشن بیشتر همزادپنداری میکنم! آدم احساس میکنه یجورایی همچین خونواده ای تو واقعیت وجود نداره یا ما ندیدیم پس چطور مثل اینا بشیم؟ اگرچه این رو هم بگم این کتاب خیلی شبیه زندگی خودمه منتهی من و خونوادم نقص های زیادی داشتیم و داریم که سعی در رفع اش داشتیم.
دانشجوی مملکت
سه شنبه ها با موری رو دیدین؟ الان خیلی از کتابای مطرح خارجی هم همینطورن، یا مثلا دنیای سوفی و... نویسنده داره اندیشه های فلسفی، فیزیکی_متافیزیکی، اپیستمولوژیک و آنتولوژیک خودش رو واضح و صریح از زبان سوم راوی یا شخصیت‌های داستان بیان می‌کنه. به جای عنوان کردن این مطلب به عنوان نقطه ضعف، فکر می‌کنم باید ازش به عنوان یک #نوع یا #سبک نوشتن یاد کرد.
میم مهاجر
نویسنده سعی کرده توصیه ها و دیگاهش رو در مورد شروع یک زندگی مشترک و ازدواج در قالب داستان مطرح کنه قصه در این جلد، یعنی جلد اول،حدودا از خواستگاری شروع میشه و تقریبا زمانی که زوج میرن سر خونه و زندگی به پایان میرسه، یعنی عمدتا در حال و هوای دوران نامزدی سپری میشه داستان از چند زاویه روایت میشه و به بخش های کوتاه و کم حجمی تقسیم شده ابتدا از زبان دختر داستان، بعد در قالب نوشته هایی که این زوج برای همدیگه می نویسن،گاهی از خارج از گود و از دید یه ناظر بیرونی و در پایان هم از دیدگاه پسر تو این روایت ها چی میخونیم؟ 🔹چالش هایی که این دو نفر باهاش مواجه میشن و شیوه ی برخوردشون مثلا رسوم ازدواج،اخلاق های بدی که هر طرف داره،بحث های خانوادگی 🔸دیدگاهشون نسبت به همدیگه مثلا سؤالات و ابهاماتشون، شک و تردید ها،ویژگی ها و رفتارهای تحسین برانگیز، دلخوری ها، انتظارات و... 🔹راهکارهاشون برای تنش کمتر،رشد و سازندگی بیشتر 🔸انواعی از تلخی ها و شیرینی هایی که تو این دوران دارن، عاشقانه هاشون، دعواهاشون خانوم شکوریان فرد سعی کردن برای هر حرفشون رخدادی خلق کنند و این شیوه ی خوبیه برای آموزش و تفهیم غیر مستقیم اما یه جاهایی هم حجم و بار توصیه ها انقدر زیاده که حالت خطابه به خودش گرفته و یه مقدار از خط داستانی خارج شده یعنی میشد با داستان پردازی بیشتر و هنرمندانه یه بخش بیشتری از توصیه ها رو غیر مستقیم مطرح کرد و اثر بیشتری بر مخاطب داشت به نظرم نسبت به کتاب «اپلای» داستان پردازیش کمتر بود فضای کلی داستان خیلی حقیقیه،اون خیال پردازی ها و توهمات برخی رمان های این حوزه رو نداره و این از بهترین نقاط مثبتشه تمرکز بر *جریان معمولی و عادی* زندگی دو نفره و نه نقاط هیجانی و اتفاقات،این هنر که نویسنده بدون جلب توجه کردن با اتفاقات مسخره و غیرعادی میتونه مخاطبش رو پای داستان حفظ کنه برای من تسحین برانگیزه داستان در همین زمان حال رخ میده و این موجب درک و ارتباط بهتر میشه این جلد اول نه کاملا ناقصه و نه کاملا تمام شده یعنی این امکان رو داره که یه نفر همین تک جلدش رو به تنهایی بخونه و هم ظرفیت ادامه دادشتنش رو نویسنده فراهم کرده یه نکته ای هم که شاید بد نباشه خواننده بدونه اینه که کلا نظر نویسنده بر اولویت زندگی خانوادگی نسبت به کار و تحصیل برای خانوم هاست، چه در این کتاب، چه سایر کتاب هاشون من کتاب رو خوندم که در یاد بگیرم، یعنی در برابر داستان تا حدی اغماض کردم، فی المثل اصلا قابل مقایسه با «یک عاشقانه ی آرام» و یا «چهل نامه ی کوتاه به همسرم» نادر ابراهیمی نیست،دنبال داستان و ادبیات نفس گیر نباشید نسبت به دوجلدی «رنج مقدس» از همین قلم من این اثر رو بیشتر می پسندیدم،خصوصا از حیث فضای داستان و میزان قرابتش با حقیقت همچنان مخاطب کتاب های این نویسنده رو قشر «نوجوان» و جوان های اول راه می دونم و به نظرم برای این دسته،خصوصا اونهایی که با کتاب کمتر مأنوسن و سخت میشه به خواندن وادارشون کرد خیلی مناسبه
z.s.j
نه جلد دوم نداره
▪︎زینب بانو▪︎
سلام. جلد دوم هم داره؟ من پیدا نکردم🤔
یوسف
خیلی عالی و متفاوت بود. تجربه هایی رو راجع به رابطه میگه که توی هیچ کتابی ننوشته. برای همه چی نمونه و مثال آورده که باعث فهم درست مطلب میشه. بسیار کاربردیه. من این کتاب رو دوبار خوندم. از دستش ندین.
0
•|تُرنــــــجْ|•
شاید کمی از اواسط داستان، از داستان محوری خارج شد و مثل کلاس درس شد اما حرف های مهمی داشت برای گفتن. قلم خانم شکوریان همیشه حرف های متفاوتی برای زدن دارد؛ سخنانی که تنها از تجربه بر می‌آید و در هیچ کلاس درس و دانشگاهی نمیتوانی آن را بیابی. حرف هایی که اگر اهل تأمل باشی، همگی چراغ راه و درس زندگی اند، برای آنها که طالبند... توصیه میکنم با صبوری و فکر بخونید:)
fa
ممنون بابت بی‌نهایت
Mahda
یک کتاب عالی بین کتاب های این نویسنده طرز تفکری دقیق و زیبا که آدم‌ رو مشتاق خواندن ادامه میکنه حتما پیشنهاد می کنم🥰🥰
0
hossein
قشنگ بود
meshkat
انقدر که این کتاب نظر و دیدگاه منو به ازدواج واقعی و معتدل و به دور خیالات دخترانه م نزدیک کرد که هیچ کتابی این کارو نکرده بود.به نظرم کامنت های منفی رو بیخیال بشین و با خیال راحت راحت این کتاب رو بخونین و لذت ببرین مخصوصا مجردا و تازه نامزد کرده ها از دستش ندن🌿
s.latifi
قشنگ بود! تازه ازدواج کرده ها بخونن
کاربر ۸۷۰۹۳۰
عالی بود

حجم

۳۵۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۳۵۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۷۲,۰۰۰
۴۳,۲۰۰
۴۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد