نظرات کتاب عصیان
کتاب عصیان اثر یوزف روت

کتاب عصیان

نویسنده:یوزف روت
انتشارات:نشر بیدگل
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۱۳۷ رأیخواندن نظرات

نظرات کاربران

MediaAsvad
اصلا احساس نمیکردم یک کتاب به این حجم کم اینقدر پر محتوا باشه که تاثیر زیادی روی من بزاره این کتاب دغدغه های بشر در مورد خدا و قوانین و حکومت ها و نقش اونا رو بر ما نشون میده کتابی بسیار کامل و به دور از اضافه گویی تمام کتاب یه طرف و قسمت گفتگو آندریاس با خدا یک طرف که به نظر من بهترین قسمت این کتاب بود دست آخر ممنون از طاقچه که نشون داد با چه نیت درست و عالیی تخفیف های بزرگ رو به کتاب ها میزنه مرسی طاقچه
mnaimabadi
واقعا ترجمه به غایت عالی بود. داستان هم که مثل آثار دیگه یوزف روت واقعا زیبا بود. مثل اعترافات یک قاتل. کلا درون‌مایه داستان‌های یوزف روت درباره آدم‌هایی هست که به دنبال عدالتی‌ان که فکر می‌کنن وجود داره و سرنوشتشون همینه، اما بهش نمی‌رسن و اعتقادشون دچار تزلزل میشه. بخشی از کتاب: عجب خدایی هستی! آیا قساوتت حکمتی است که ما از آن سردرنمی‌آوریم؛ پس چه ناقص خلقمان کرده‌ای! اگر محکوم به رنج بردنیم چگونه است که همه یکسان رنج نمی‌بریم؟ اگر رحمتت برای همه کافی نیست، دست‌کم عادلانه تقسیمش کن!
Mohammad
(۸-۳-[۱۸۰]) کتاب نقد تند و صریحی نسبت به ارزش های جامعه، دولت، مفهوم عدالت، دین و قوانین داره؛ آندریاس به عنوان یک انسان وطن پرست و مطیع، دولت رو مظهر تمام خوبی ها میدونه و در راه دفاع از حاکمیتِ اون، از خودگذشتگی های زیادی میکنه، ولی به مرور و به دلیل آسیب ها و رنج هایی که از طرف قانون و حکومت متحمل میشه، به اشتباهش پی‌ میبره و تغییراتی اساسی در نحوه ی نگرش و اندیشه های سیاسی و دینیش به وجود میاد و در برابر همه ی اینها دست به عصیان میزنه؛ اندیشه هایی که شباهت زیادی به دیدگاه های کافکا در این زمینه داره؛ توصیه میکنم کتاب "جزیره محکومین" کافکا رو هم بخونید.
0
Reza.golshan
این کتاب بهترین داستانی بود که این روزها خوندم داستان مردی که علیه تمام آرمان های خودش میشه...
نینوچکا
عه سلام 🙌😄
SamanSamsam
من قصد داشتم نگاهی بهش بندازم و تا اخر خوندمش.عجیب و غریب کشش داره . امیدوارم یک صفحش رو بخونید و گرفتاری من رو هم عمیقا درک کنید.لذت بردم خیلی.دیدن عمیق انسانها و در واقع خودم همیشه به وجد اورنده بوده.توصیف درست و دقیق احساساتی که قادر به توصیفش نیستیم.این هنر نویسنده است.از دو مترجم کتاب سپاسگزارم بخاطر این ترجمه روان و عالی. من مقایسه با زبان اصلی کتاب انجام ندادم وتشکرم از هر انچه که هست بود.
محمود
کتاب از رنگ باختن باورها سخن می‌گوید؛ از سقوط آرمان‌ها. از تفکراتی که با گذشت زمان و وقوع حوادث، از ارزش‌ها تهی می‌شوند و شکوه و جلال‌شان فرو می‌ریزد. باورهایی که زمانی متعصبانه به آن‌ها اعتقاد داریم و زمانی از تمامی‌شان ناامید می‌شویم. کتاب از ترجمه قابل‌قبولی برخوردار است و با اینکه گاهی احساس می‌شود که می‌توانست بهتر باشد، اما به صورت کلی روان و قابل فهم است.
حدیث
داستان و ترجمه عالی 👌
Amir fathi
لطفا این کتاب رو در بی نهایت بذارید
Makvan Asvad
خب چرا ستاره کم میدید به کتاب وقتی نخوندی؟
rezak3
بخونید کتاب خوب واقعا خوب
محمود خورسند
نویسنده رمان رو با روزمرگی‌های یک مجروح جنگی در یک بیمارشتان صحرایی آغاز میکنه و به معرفی افکار، دل خستگی‌ها و خواسته‌هایش میپردازه، هرچه به جلوتر میریم نویسنده به ما نشان میده علاقه خاصی داره کاراکتر‌های داستان رو تو یه نقطه رها کنه و خواننده رو درگیر یک کاراکتر جدید کنه، رمان روند یکنواختش کم کم با گذر زمان اوج میگیره، شخص اول داستان از ابتدای ورودش به زندان به ما میگه حتی در مدتی کوتاه وقتی از یک جامعه آزاد تمام حقوقی شهروندیتو ازت میگیرن به چه روزی میفتی، نشون میده انسان وقتی با خودش خلوت میکنه و دور و برش هیچ کس رو نمیبینه به یاد چه چیزهایی میفته و تازه یادش میاد در گذشته چه چیزهاییو از دست داده، تحولات عقاید شخص اول داستان در زندان بسیار جالب و خواندنیست ، از دید من کتاب ارزش خوندن داره اما نقدی که بهش وارد میدونم اینه که نویسنده یجاهایی در ابتدای کتاب که نیاز نبود اضافه گویی کرد و یجاهایی پس از ازادی از زندان که نیاز به گفتار بیشتر داشت کم گویی

حجم

۱۳۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۹ صفحه

حجم

۱۳۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۹ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۶صفحه بعد