نظرات کتاب گمشدگان ژاپنی
کتاب گمشدگان ژاپنی اثر اریک فی

کتاب گمشدگان ژاپنی

نویسنده:اریک فی
انتشارات:نشر افق
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۹از ۱۹ رأی
۲٫۹
(۱۹)

نظرات کاربران

totoro
این کتاب فوق العادس. تا حالا کتابایی که دربارهٔ فرار از کرهٔ شمالی بوده، زیاد چاپ شدن. شاید شما هم یکی از اونارو خونده باشین، دربارهٔ افرادی از کرهٔ شمالی هستن که تصمیم به فرار میگیرند. اما چی میشه اگه کسی اهل کرهٔ شمالی نباشه، از اول در یک کشور آزاد به دنیا اومده باشه، یه جای پیشرفته یا رو به پیشرفت، با تمام امکانات و ناگهان، از بخت بد قضیه، ربوده بشه به کرهٔ شمالی؟ حداقل کسی که در کرهٔ شمالی به دنیا اومده با اون فضا انس گرفته ولی کسی که در دنیای خارج بوده، هیچ ارتباطی نمیتواند بین زندگی گذشتهٔ خود و کرهٔ شمالی پیدا کند. گمشدگان ژاپنی داستان این آدمهاست، آدمهایی که حتی نمیتوانند به فرار از کرهٔ شمالی فکر کنند چرا که بخاطر وضعیتشان(ربوده شدن توسط کرهٔ شمالی) مدام تحت نظر هستند و از این نظر حتی از آدمهای عادی کره شمالی که امید فرار اندکی در دلشان وجود دارد، زندگی غم انگیزتری دارند. البته این کتاب تماماً بازگو کردن چنین تراژدی نیست و بارقه هایی از امید در چندجای آن مشاهده میشود که به جهت اسپویل نکردن داستان، پی بردن به آنها را به عهدهٔ خودتان میگذارم. داستان کتاب، نه تنها به علت موضوع منحصر به فرد خود جذاب است، بلکه از سبک نوشتاری جالب توجهی هم برخوردار است. شما کتاب را تنها از دید اول شخص یا سوم شخص نمیخوانید، ترکیبی از این دو شیوهٔ روایتی در کتاب وجود دارد و این سُر خوردن بین اول و دوم و سوم شخص، خواندن داستان را مهیج و دلنشین میسازد.
مثل ماه آسمان
کره ی شمالی همیشه یه جورایی دست نیافتی و رازآلود بوده و خب کتاب هایی در این باره معمولا جداب هستند.اما جیزی که باهاش طرفیم روبه رو شدن ادم هایی است که نه اهل کره ش مالی اند و نه به میل خودشون اونجا هستند. ادم هایی که در یک قفس بزرگ مجبور به ادامه ی حیات اند.نه میتونن فرار کنن نه میتونن به این زندگی خاطمه بدن. لحن داستان و پرداخت آن جذابه و شخصیت ها هم قابل باور هستند.برش هایی که از زندگی اونها روایت میشه به احساسی که کتاب سعی در انتقالش داره کمک کرده. به طور کلی کتاب خوبیه.
narges kabiri
این کتاب داستان اولیه اش دقیقا داستان کتاب " روح گریان من " هستش که توی اون کتاب ماجرای اون جاسوس کره ی شمالی رو از زبان خودش خیلی دقیق تر و با جزئیات بیشتری توضیح میده. این کتاب همونطوری که گفته شده بر اساس واقعیته ولی ماجرا رو بین حقیقت و تخیل نویسنده بیان کرده ولی کلیت داستان و زندگی دختر کره شمالی کتاب گمشدگان ژاپنی، همون کیم هیون هی در کتاب روح گریان من هستش. و خب من خوندن اون کتاب رو هم توصیه میکنم👌 چون توصیفات خیلی خوب و دقیقی راجع به حکومت کره ی شمالی و نحوه ی تفکر اون ها ارائه میده.
F.T
سرگذشت آدم هایی ک در جایی از زمان گم شده اند بدون اینکه به آنها توضیح دهند چرا... . این کتاب سرگذشت چند شخصیت را شرح می‌دهد که، گه گداری حین مطالعه باعث گیج شدن من میشد ک الان این قسمت از کتاب مربوط به کدام شخصیت است و فکر میکنم دلیلش این باشه ک زندگی این شخصیت ها به هم گره خورده بود
نیکو
این کتاب داستانی برگرفته از زندگی کسانی هست که کره شمالی از کشورهای مختلف دزدیده و ازشون در راستای اهداف خودش استفاده میکنه. اگر کتابای فراری های کره شمالی براتون جالبه، خوندن درباره کسایی که بدون میل خودشون به کره شمالی برده شدن هم میتونه جالب باشه👌

حجم

۱۸۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۱۸۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد