نظرات کتاب فلسفی زیستن
کتاب فلسفی زیستن اثر جوناس سالزجیبر

کتاب فلسفی زیستن

امتیاز:
۳.۸از ۱۲۷ رأی
۳٫۸
(۱۲۷)

نظرات کاربران

میثم
واقعا کتاب فوق العاده ای هست بعد خوندنش سخت ترین روزها و شدیدترین بلاها و بدترین آدم ها نمی توانند آزارتون بدهند . بخش ۵۵ توصیه بهترین و داروی روانشناسی و موفقیت و ... هست . روان تر و کاربردی تر از فلسفه ای برای زندگی ویلیام اروین . توصیه می‌کنم اگه عجله دارین قسمت انتهایی کتاب ۵۵ راه و روش فلسفه رواقی رو بخونین . اگه میتونستم تو برنامه پر بیننده و یا شبکه های اجتماعی پر مخاطب به همه معرفی و توصیه اش میکردم.
کاربر ۳۴۷۲۷۷۱
برا کسی ک میخواد تازه شروع کنه چی خوبه؟
مهدی
دستت درد نکنه داداش میثم! توکل بر خدا. میخونم...
Vafadar
باورم نمیشه همچین کتابی و برامون به رایگان گذاشتن ، بعد از کتاب رواقی زیستن ویلیام اروین ، بهترین تجربه مه و یک نفس و با لذت تا جستار دوم رو خوندم ، ولی دیگه نمی تونستم تحمل کنم و حتما باید در موردش نظر میدادم ، به نظر من مترجم خیلی خوب متن و نقل قول های فلاسفه رو با مقایسه یی که با کتاب اصلی کردم ترجمه کردن و ازشون ممنونم ... همین کتاب و با این حجم اگر نشر چشمه ناشرش بود الان حداقل یک میلیون گذاشته برای فروش :))))
محمود
(اگر برای خواندن کل این نظر وقت ندارید، به صورت خلاصه می‌توانم بگویم: کتاب خوبی برای خواندن است، اما قطعا بسیار کتاب‌های بهتر از این را هنوز مطالعه‌ نکرده‌اید؛ پس به جای خواندن این کتاب، سراغ کتاب‌های دیگر بروید.) اما اگر بخواهم مبسوط بیان کنم؛ کتاب از ترجمه قابل قبولی برخوردار بود؛ اما در دو مورد به نظر من ترجمه خواننده را به غلط خواهد انداخت که در پایان متن جایگزینی که به نظرم صحیح می‌آید را ذکر خواهم کرد. نکته دیگری که باید به آن اشاره نمود عنوان اصلی فریبنده کتاب است، در صورتی که محتوای کتاب به صورت دقیق‌تر شامل عنوان فرعی می‌شود که در پایین جلد قرار گرفته. محتوای درونی کتاب از دو بخش اصلی تشکیل شده است که قسمت اول توضیحی مختصر پیرامون تاریخ و مبانی فلسفه رواقی، و قسمت دوم شامل تمریناتی(که به صورت توصیه‌هایی فلسفی مطرح می‌شود) برای به کار بستن اصول فلسفه رواقی در زندگی است. اینکه چرا کتاب آنچنان مورد پسند من واقع نشد؟ لحن نویسنده بیشتر به نویسندگان کتاب‌های زرد و یا خودیاری می‌ماند تا کتابی فلسفی و جدی. نیمه نخست کتاب که به مبانی نظری می‌پردازد آنچنان تشابهی با یک کتاب فلسفی نداشت. برخی موضوعات را بیش از اندازه تکرار می‌کند، عنوان‌های زیاد و توضیحات مختصر دارد، و آنچه من احساس کردم صرفا در تلاش بود تا دریایی وسیع باشد، اما فراموش کرده بود عمیق باشد. نیمه دوم کتاب در شروع اما بهتر بود، توصیه‌ای را مطرح کرده بود و توضیحاتی پیرامون توصیه داشت. اما در این قسمت هم بعد از چند توصیه کتاب خسته‌کننده شد. توضیحات پیرامون هر تمرین، صرفا بیان مفصل همان موضوع بود، بدون اینکه چیز جدیدی مطرح شود. و در نهایت، همان چند جمله نخست که خلاصه مطرح کردم. اما دو بخش از ترجمه که بنظرم گمراه‌کننده بود؛ مورد اول قسمتی است که به رویکردهای روانشناختی فرانکل و آلبرت الیس اشاره می‌شود، که ترجمه صحیح برای رویکرد الیس، رفتار درمانی عقلانی هیجانی می‌باشد. و مورد دیگر تاکید نویسنده بر روانشناسی مثبت‌نگر است که به عقیده من، مقصود نویسنده رویکردهای روانشناختی انسانگرایی می‌باشد.
neda
سلام..وقت بخیر..ممنون از نظر ارزشمندتون چه کتابهای فلسفی که قابل فهم باشه و حقیقتا انسان یک پله بالاتر میبره پیشنهاد میکنین؟
آیه♡
ممنون از نظر مفصلتون و اینکه نسبت به این کتاب خوشبین بودم ولی با نظراتتون کاملا موافقم و این دید متفاوت نسبت به یک متن را نشون میده شاید دید من ناقصه
محمود
سلام، خواهش می‌کنم. ای کاش این سوال را از شخصی متخصص در این حوزه بپرسید که قطعا می‌تواند بهتر از بنده در این خصوص شمارا راهنمایی کند. با این وجود چند کتابی که برای شروع مطالعه در این حوزه خوب است و ترجمه‌های قابل‌قبولی از آن‌ها در بازار وجود دارد، تسلی‌ بخشی‌های فلسفه، دنیای سوفی، خودآموز فلسفه و فیلسوفان بدکردار به‌نظر بنده کتاب‌های مناسبی هستند که فکر می‌کنم همگی در طاقچه قرار داشته باشند. ⁦
Par.ya
این کتاب و این فلسفه باید به شدت با تفکر انتقادی خوانده بشه. همونطور که خود نویسنده گفته روانشناسی مثبت اندیشی (روانشناسی زرد مثبت اندیشی که تکلیفش مشخص شده هست) پایه این فلسفه هست هشداری هست برای هشیار بودن حین مطالعه. مطالبش بسیار جای بحث داره. اگر پای صحبت های دکتر شکوری نشسته باشید در حین مطالعه متوجه میشید بسیاری از گفته هاش به خصوص در بخش تمرینات دقیقا راهکارهایی ارائه میده که بیشتر موجب رنج و اضطراب میشه در عصر حاضر. بخش های قبل تمرینات کم و بیش خوب و منطقی بود ولی تو بخش تمرینات 90درصد مواقع این شکلی (😲) بودم و خیلی تکرار میکرد یه مطلب رو. انقد توضیح میداد یه مطلب واحدرو که ناخودآگاه آدم میگه بااااشه دیگه فهمیدیم 😬 پیشنهاد میکنم حتتتتماااااا بعد این کتاب این دو کتاب رو مطالعه کنید: آرامش و اضطراب موقعیت از آلن دوباتن.
جیم‌.اخلاقی
به به راستش تاثبل از معرفی کتابای آلن دوباتن جدی نگرفتم بعدش برگشتم از اول خوندم.ممنون خانم🌸🌱
Par.ya
خدارو شکر که مفید بوده 😊 ممنون
sunflower
مرسی از ریووی خوبت
ماراتن
ممنونم از نشر سخاوتمند و‌ بزرگوار شمشاد که در این زمانهٔ عسرت که تقریبا همهٔ تولیدکنندگان از ترس روزهای بدتر، در پی آنند که محصول خود را هر چه گرانتر بفروشند، در این چند هفته چند کتاب خوب و تازهٔ خود را رایگان به دوستداران کتاب هدیه داد. ⁦❤️⁩
...ali
فلسفه رواقی موضوع اصلی این کتاب فلسفه رواقیه و بنظر من تو دنیایی که همه در حال جست و جوی موفقیت و آرامش از بیرون خودشون هستن،این فلسفه راه خیلی خوبی رو برای تفکر و زندگی پیشنهاد میده. اگرچه یک کتاب هرگز نمیتونه به تنهایی بار مسئولیت رساندن پیام فلسفه رواقی رو ایفا کنه ولی برای آشنایی با این مکتب مطلع خوبی محسوب میشه. اگر به مطااب این کتاب علاقه مند بودید پیشنهاد میکنم به پادکست رواق ساخته فرزین رنجبر هم گوش بدید.
مهری قلی زاده
بسیار عالی پرمحتوا برای زیستن دراین جهان پراسترس توصیه می کنم بخوانید
{ آیه راد } کتاب نخوان همیشگی :)
من عاشق این کتاب هستم و حاظرم روزی صدبار مطالعش کنم چون جای جای کتاب آمورندس و دید آدمی را نسبت به زندگی و زندگانی عوض میکنه . خوندنش را از دست ندید چون ممکنه با خوندنش هم اطلاعات جالبی راجب فلاسفه رواقیون بدست میارید و هم عقاید رواقیون که عقاید جالبیه را در زندگیتون به کار میبرید. بیشتر از این راجب شگفتی و خوبی این کتاب نمیگم. بهتره خودتون با صبر و حوصله بخونیدش تا به عمق مطالبش پی ببرید .
سارا
بسیار خب، مشتاق شدم بخونمش.❤️
کاربر ۲۳۵۰۱۴۳
دقیقا
hossein
واقعا کتابیه که انسان زندگی کردن رو یه طوره دیگه ای قورت میده👌
SONA
بسیار بسیار خواندنی است. توصیه میکنم حتما بخونیدش. جذابیتش طوریه که خوشت میاد هی بخونی.

حجم

۳۳۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۹۱ صفحه

حجم

۳۳۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۹۱ صفحه

قیمت:
۵۷,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۶صفحه بعد