نظرات درباره کتاب مردی در تبعید ابدی و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب مردی در تبعید ابدی اثر نادر ابراهیمی

نظرات کاربران درباره کتاب مردی در تبعید ابدی

امتیاز:
۴.۵از ۳۰۰ رأی
۴٫۵
(۳۰۰)
آلیوشا
#کتاب چاپی رو خوندم این کتاب قطعا از بهترین کتاب های ادبی ایرانی هست که خوندم اونم از جناب نادر ابراهیمی عزیز که واقعا بدون اغراق قلم خوبی توی زیمنه حوزه ادبیات دارند. ای کاش بودن و بیشتر می نوشتن برای ما... در مورد کتاب،هم داستان دلنشین بود و جذاب هم مکالمات بین شخصیت ها به خصوص مکالمه ملاصدرا با اساتیدش و همینطور خانمش، هم فلسفه وجودی و رفتاری ملاصدرا، و به طور کلی توی مدت زمانی که این کتابو خوندم انگار واقعا ملاصدرا همین آدمی بوده که داستانشو داشتم میخوندم و واقعا خوشحالم از خوندن این کتاب نویسنده ایرانی قطعا زیاد داریم ولی کسی که هم نوع نوشتنش اصالت داشته باشه و هم توی ژانر عاشقانه بتونه با روح و روانت بازی کنه و یک داستان عاشقانه جذاب و صاف و ساده و همینطور اصیل رو بتونه به قلم در بیاره واقعا انسان لذت میبره من اولین کتابی که از ایشون خوندم کتاب آتش بدون دود جلد اولش بود و مجذوب ایشون شدم کتاب دوم که چاپیشو گرفتم،کتاب یک عاشقانه آرام بود،کتابی جذاب و ساده و قشنگ از رابطه استاد با همسرشون،که نوع نثر کتاب و نوع ادبیات و جابجایی های زمانی همه و همه استاد ابراهیمی رو به معنای واقعی کلمه یک نابغه می کنه کتاب سوم هم که چاپیشو گرفتم،کتاب مردی در یک تبعید ابدی بود که واقعا لذت بردم استاد نادر ابراهیمی روحت شاد به خاطر اصالت بخشیدن به ادبیات داستانی ایران💚 برای شادی روحشون یه صلوات بفرستید.
کاربر ۳۱۹۲۲۳۶
این چه قیمت گذاری نامناسبیه؟! فرقش با کتاب چاپی چیه؟
بنده خدا
من حدود ۹ ماه پیش کتاب چاپی رو خریدم ۴۰ تومن! (البته الان چاپیش شده ۷۵)
کاربر ۱۲۳
یه داستان تاریخی روان و پرکشش و جذاب از زندگی ملاصدرا به قلم آقای نادر ابراهیمی. اونقدر کتاب برام شیرین و دوست داشتنی بود که آروم می خوندم تا زمان بیشتری رو باهاش بگذرونم و زود تموم نشه.
زهرا نوریه
بسیار دوست داشتنی بود
کاربر الهام
لطفا در طاقچه بی نهایت قرار بدید🙏
Amir Hossein Rostami
اگر دغدغه های ذهنی (از نوع فلسفی) دارید، اگر به فلسفه اسلامی علاقه‌مند هستید، اگر تاحدودی با ملاصدرا آشنایی دارید، این کتاب برایتان قطعا فوق‌العاده جذاب خواهد بود. اگر هم نه، باز هم پیشنهاد می‌کنم این کتاب (که داستان زندگی ملاصدرا است) را مطالعه کنید. شاید جذابیتش دامان شما را بگیرد! من اولش که شروع کردم به خواندن، دیگه نتونستم کتاب (= گوشی) رو زمین بگذارم. داستان پردازی استاد نادر ابراهیمی (که سعی شده بود به واقعیت نزدیک باشد)، مکالمات انجام شده و شخصیت های داستان و از همه مهمتر شخصیت ملاصدرا که از کودکی تا پختگی «به تصویر کشیده شده بود»، این کتاب را جزو دلنشین ترین کتاب هایی کرد که من تاکنون خوانده ام. روح ملاصدرا و نویسنده این کتاب قرین رحمت الهی باد.
Nima Jalaly
به نام خدا قلم استاد ابراهیمی بنده را حقیقتا تحت تاثیر قرار داد و گاهی فکر میکردم که چطور یک نویسنده میتواند انقدر زیبا بنویسد. واقعا احساس میکردم که آنچه میگوید را دارم میشنوم و میبینم گرچه در برخی موارد،توصیفات و توضیحات از حد میگذشت. حضرت ملاصدرا (ره) بحق جزو اسطوره های بزرگ علمیست و آرزوی هر طالب علمی اینست که روزی با چنین استادی هم کلام و هم نشین شود و آرزوی من هم همینست. در تک تک صفحات کتاب غبطه ی عظمت روحی او را خوردم و از خدا خواستم که کمی شبیه او شوم. آمین یا رب العالمین.
قیاسی
چه تلخی شیرینی دارد، به جان‌خواستن و نرسیدن...
ن محمدی
خیلی خوب بود. حس و حال خیلی خوبی داشت. آدم رو با شیرینی فلسفه دوست می‌کرد. تصویر ماندگار و شیرین دلچسبی از داستان زندگی صدرالمتالهین عزیز به ذهن باقی می‌گذاشت.
کاربر ۲۰۱۷۱۹۷
بسیار بسیار جذاب و گیرا . با داستان پردازی عالی و قلم ناب آقای ابراهیمی
Alireza
زندگی فلسفی ملاصدرا را زیبا به تصویر کشیده است.
fatemeh.p
این کتاب فوق العاده و بی نظیره و از بهترین کتاب‌هایی هست که خوندم.کتابی کوچک درباره انسانی بزرگ؛ زندگی نامه فیلسوف برجسته محمد صدرای شیرازی معروف به ملاصدرا به قلم شیوا و جذاب آقای نادر ابراهیمی. به شدت پیشنهاد میکنم که بخونیدش👌
﷽ کتابی خواندنی حیف کتاب نسخه پی دی اف هست و بریده گذاشتن مقدور نیست.. قسمت‌های خواندنی و خردمندانه‌ای در کتاب قابل مشاهده هست با جناب ملاصدرا آشنا بشید🌼✨
17107
متنی جذاب برای اهل علم، مفاهیم عمیق دینی فلسفی را در غالب جذاب داستان و گفت‌وگو هایی بسیار شیرین و پرچالش مطرح میکند هرچند با لغاتی بعضا دشوار
علی حسینی
کتاب عالیه، هم داستان گونه هست هم زندگی مرحوم ملاصدرا خیلی ساده بیان شده، حتما بخونید
Mousavi.morteza
طاقچه بی نهایت لطفا
Kaf. 30n
کتاب جذابی‌ست آدم را به فکر وا می‌دارد و خطر ابتلا به تغییر عقیده دارد
مریم ورکیانی
این کتاب در قالب داستانی زندگی ملاصدراشیرازی رو روایت کرده و با وجود امانت داری تاریخی موشکافانه، جذابیت داستان رو هم حفظ کرده. داستان سریع و موجز پیش میره. اما قسمت هایی از کتاب شامل مفاهیم فلسفی هستش که قطعا خواننده باید سرعت خوانش رو پایین بیاره. اگر صرفا رمان خوان هستید شاید گزینه معرکه ای نباشه ولی اگر اهل شعر و ادبیات و فلسفه هستید و دغدغه اندیشه در مورد افکار افرادی مثل بوعلی سینا، سهرودی و غیره دارید انتخاب عالی کردید. هم ذهنتون وسط مطالعه فلسفه استراحت میکنه هم روحتون جلا میگیره.
سرو
باید بگم کتابای نادر ابراهیمی واقعا یه چیز دیگه ان. البته قلم ایشون یکم زیادی ادبیه که بعضی جاها ممکنه هرکسی استعاره هاشو متوجه نشه. اما در کل خط داستانی جالبی داره. اینکه هم درمورد کودکی و هم نوجوانی و بزرگسالی اطلاعات میدن خوبه. از طرفی همگام کردن درامای داستان با وقایع تاریخی جدا جالبه. خصوصا اینکه قشنگ چهره ی واقعی شاه اسماعیلو نشون میده چون من به استناد کتابای علوم اجتماعی مدرسمون همش فک میکردم این شاه اسماعیل عجب بزرگ مردی بوده!!!
maria
فکر میکنم شاه عباس منظورتونه
kordelia
خواندن زندگی بزرگان، تفکر برانگیزه...اینکه در گوشه‌ای از این تاریخ طویل و هزار رنگ کسانی بودند که باعث تغییر و تحولی عظیم شده‌اند و راههای ناپیدا گشودن واقعا جالبه؛ و از این زندگی‌نامه ها کم یا زیاد می‌آموزیم و چه تحفه‌ی ارزشمندی

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان