نظرات درباره کتاب چگونه خدا مغز شما را تغییر می‌دهد؟ و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب چگونه خدا مغز شما را تغییر می‌دهد؟ اثر آندرو نیوبرگ

نظرات کاربران درباره کتاب چگونه خدا مغز شما را تغییر می‌دهد؟

۴٫۳
(۶)
m.yoosef
کارهای اندرو نیوبرگ برای تمام علاقه‌مندان به حوزه مطالعاتی علوم شناختی و دین و همچین علوم اعصاب و رابطه‌اش با دین جذاب و قابل استفاده است. امیدوارم کتاب‌های تخصصی بیشتری در این حوزه در طاقچه قرارگیرد.
adak
به جز فصل های پنج و شش که به نطر من زیاد جذاب نبود، کتاب مناسبی بود. بخشی از کتاب درباره این موضوع است که چه تلقی ای از خدا باعث بهبود عملکرد مغز و بهبود عملکر اخلاقی فرد می شود و چه تلقی ای از خدا برای مغز و اخلاقیات فردی، مضر است. همچنین درباره اینکه این تلقی ها از نظر علمی ریشه در چه چیزی دارند، بحث شده است. در بخش های دیگری از کتاب درباره تأثیر مثبت هر نوع مراقبه و مدیتیشن (حتی بدون قبول داشتن خدا) در عملکرد مغز از جمله بهبود حافظه و بر طرف کردن خشم و... صحبت شده است. در بخشهای انتهایی کتاب هم تمرین ها و مراقبه هایی از جمله برای ۱-عملکرد بهتر مغز و بهبود حافظه و برطرف کردن خشم و... ۲- پذیرش دیگران ۳- بهبود رابطه با همسر و... ۴- پذیرش ضعفهای خود و در عین حال تلاش برای رفع نواقص بیان شده است. همچنین راههایی برای دستیابی به خواسته های فردی نوشته شده است. در این راه ها، مطالب کتابهای عامه پسندی مثل «راز» رد شده ولی راه جایگزین با تفکیک بین دو موضوع ۱- خواستن و ۲- عمل کردن، بیان شده است.
majid001
adak عزیز از اینکه با حوصله و دقت سعی کردید مخاطبان را از محتویات کتاب با توجه به دریافتی که شخصاً داشتید آگاه بفرمائید بسیار سپاسگزارم 🙏
sinsad
ایمان به وجود خدا کجا و ایمان به ادیان دست ساز بشر کجا. میتوان مذهبی نبود اما به خدا ایمان داشت.به انسانیت باور داشت و شاد و آرام بود.

حجم

۷۹۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

حجم

۷۹۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

قیمت:
۶۳,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد