نظرات درباره کتاب نقد توطئه آیات شیطانی و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب نقد توطئه آیات شیطانی اثر سیدعطاالله مهاجرانی

نظرات کاربران درباره کتاب نقد توطئه آیات شیطانی

۳٫۵
(۱۳)
یحیی
من سالها پیش نسخه چاپی رو خوندم._ اون موقعی که آقای مهاجرانی وزیر ارشاد بود_ کتاب شناخت خوبی از سلمان رشدی و روانشناسی شخصیتش و همینطور داستان های دیگری که نوشته میده ، اگر میخواهید با کلیت تفکرات سلمان رشدی و تا حد زیادی متن کتاب اصلی آشنا باشید توصیه میکنم ، در ضمن نثر آقای مهاجرانی هم مثل بیانش جذاب و پرکششه و در مقایسه با نقدهای مشابه از کتاب آیات شیطانی خالی از تعصبات خشک و بی پایه و فحاشی است.
سید
این کتاب شاید بهترین و جامع ترین اثر منتشر شده درباره کتاب آیات شیطانی سلمان رشدی باشد که نخستین بار در همان دهه ۶۰ توسط عطاالله مهاجرانی (وزیر ارشاد دولت اصلاحات) منتشر شده است. در این کتاب هم به صورت خلاصه گزارشی از محتوای کتاب سلمان رشدی ارائه شده و هم نویسنده با توضیح درباره اهانت های صورت گرفته در این کتاب، به برخی شبهات پاسخ داده است. مهاجرانی در بخش دیگری از این کتاب نیز ضمن بازخوانی وقایع تاریخی بعد از انتشار کتاب آیات شیطانی و حکم تاریخی امام خمینی مبنی بر لزوم اعدام او، در تحلیلی عمیق ریشه های چالش غرب با اسلام را به خوبی بیان کرده است.
کاربر 7721319
عالی
ایمان
مهاجرانی از آنجایی که رشدی جوایزی بابت کتابهایش در غرب گرفته او را عامل دولت انگلیس میداند اما هیچ اشاره ای به جایزه کتاب سال ترجمه جمهوری اسلامی که به خاطر رمان بچه های نیمه شب به سلمان رشدی تعلق گرفت و او جایزه اش را از دست رئیس جمهور وقت آقای خامنه دریافت کرد. نمیکند. البته این پیش از انتشار کتاب آیات شیطانی بود. در ضمن رمانهای قبلی سلمان رشدی مثل کتاب بچه های نیمه شب و تا حدودی رمان شرم، محتوایی ضد استعماری و به نوعی ضد غرب دارد، مهاجرانی به این هم اشاره نمیکند...
کاربر ۶۲۹۶۰۹۵
این جایزه بابت یه ترجمه داده شده، چون کسی مترجم خوبی بوده به این معنی نیست که می‌تونه نویسنده خوبی هم باشه.
yasser
این رمان را می‌توان نمونه‌ای از ادبیات پسااستعماری و رئالیسم جادویی دانست پس قطعا نمی‌تواند از اقای خامنه ای جایزه دریافت کند زد تفکرات اسلامی می‌باشد این کتاب :)
ایمان
با سرچی که در اینترنت کردم متوجه شدم که جایزه را آقای مهدی سهابی از آقای خامنه ای گرفته. بله من در این مورد اشتباه کردم... و رمان بچه های نیمه شب در سال ۶۴به عنوان بهترین رمان خارجی سال جمهوری اسلامی انتخاب شد.
sinsad
جناب سلمان رشدی از شاگردان استاد سعید طوسی بودند.

حجم

۲۶۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

حجم

۲۶۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد