نظرات درباره کتاب آویشن قشنگ نیست و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب آویشن قشنگ نیست اثر حامد  اسماعیلیون

نظرات کاربران درباره کتاب آویشن قشنگ نیست

۳٫۴
(۵۶)
میس سین
این کتاب واقعا زیبا و غمگینه... به آقای اسماعیلیون عزیز بابت از دست دادن همسر و دخترشون از صمیم قلب تسلیت عرض میکنم . واقعا حادثه هواپیما دل هممون رو به درد آورده.
مسلم عباسپور
روح عزیزانتون شاد جناب اسماعیلیون
مامان قشنگ
خانوم نرگس چنان دفاع میکردن که ....
میس سین
خب انگار مشخص شد که هواپیما مورد اصابت موشک سپاه قرار گرفته. فکر کنم کسانی که دیگران را به نادونی و کم عقلی متهم کردند عذرخواهی بزرگی به دیگران بدهکارند! آقای اسماعیلیون خدا به شما و باقی بازماندگان صبر بده.
hou.hou
ماها، ماهایی که یاد گرفتیم کلمه‌ها رو عبارت کنیم، عبارات رو جمله، جمله‌ها رو بند، بندها رو متن و درنهایت متن رو سروسامون بدیم و به قالب یه اثر دربیاریم، آره این ماها رو می‌گم، انگار هول داریم زودتر اثرمون رو منتشر کنیم. آویشن قشنگ نیست بنیه‌اش رو داشت که یه داستان جون‌دار بشه؛ ولی به‌نظرم حیف همین هول نویسنده شده. پل استر می‌گه: کشور آخرین‌ها رو حدوداً سی بار نوشتم و هر بار هم با نسخه‌ی قبلی فرق داشته... ولی ما این صبر و حوصله رو نداریم انگار.
Amin D
نسبت به داستان قبلی که از این نویسنده خوانده بودم (گاماسیاب ماهی ندارد) شاید به لحاظ فرم نوآورانه بود، اما به لحاظ محتوی چنگی به دل نمیزد. حتی اگر از زاویه سرگرم کنندگی هم به اثر نگاه کنیم، تنها پیوستگی داستانها در کل مجموعه جالب بود و بیان حواشی زاید و عدم استفاده از دیالوگهای جالب توجه (که در اثر قبل هم وجود نداشت) از جذابیت آن می کاست.
شاپرک
کتاب خوبیه، سیرش و ایده اش تا حدی نو هست در کل از خوندنش لذت بردم
علی جوهر
مثل این بود که یه کتاب 400 صفحه ای با کلی شخصیت رو خلاصه کرده باشن من اصلن حس این رو نداشتم که دارم یه کتاب کامل رو میخونم.
akram
از اون داستان هایی بود که با یه بار خوندنش چیزی دستگیرت نمیشه و باید یه دفعه ی دیگه از اول بخونیش. اونم به این خاطر بود که هر فصل از زبون یکی از شخصیت ها بیان میشد و حالت پراکندگی داشت. ولی در کل بد نبود
مانا
هنری و زیبا نوشته شده. داستان یک محله است با آدم هایش.
مجتبی
نسخه چاپیشو چند سال پیش خوندم، ارزش خوندن داره، مخصوصا با این قیمت.
عالی و تاثیرگذار
من برای شخصیت و دانش نویسنده این کتاب احترام زیادی قایل هستم، اما واقعا کتاب جدابی نبود!
mehrnoosh hessari
خیلی خیلی قشنگ بود.
نیتا
انگار خلاصه یک رمان رو در قالب داستان کوتاه منتشر کرده بودند. داستانهای بریده، بریده که منتظر توصیفات بیشتر و یا سرانجام آنها بودی...
saman
خوب بود آخر داستان نمیتونم بفهمم چرا غمگین میشم
jasgary
لذتبخش بود کتاب، شیوه روایت داستان ها رو خیلی دوست داشتم،داستان هر شخص مثل پازل قصه اون یکی رو تکمیل میکرد،خوب بود درکل و از وقتی که گذاشتم براش شرمنده نیستم
gisoo
در مورد رشته رضا تو کتاب نوشته شده؟؟؟؟؟؟؟
maedeh
ساده،مختصر،مفید...ولی قشنگ بود.ارزش خوندن داشت.
Rana
این کتاب ۶ تا راوی داشت که پنج تا شون مرد و یکیشون زن بود هر فصل از زبان یک راوی نوشته شده و دیدگاه چند تا از نوجوان های یک کوچه و نگاهشون به زندگی رو نشون میده یه جور پازل عشقی بین این چند نفر وجود داره یکی،دو نفرشان بیخودی جوانمرگ میشن سر یه عشقی که شاید از اولشم اشتباه بوده و یا سر اینکه به موقع حرفشون را نزدن داستان چند تا پسر نوجوان دوران جنگه که عاشق دختر همسایه میشن دختر همسایه ای که یه خواهر ته تغاری هم داره بعدها به خواهر بزرگتربه ته تغاری خونه میگه که بدبختی های من از زمانی شروع شد که تو به دنیا اومدی ولی این از بد قدمی تو نبوده چون تو خیلی ناز و خواستنی تر از این حرفا بودی یه جورایی داستان این دوتا خواهر و خاطرخواهاشون به هم گره خورده. زندگی چند تا جوان که هر طوری بهشون نگاه کنی اکثرشون شکست خوردن جز یه نفری اسم دخترش میشه (آویشن) اسم عشق دوران کودکی. در واقع نمیشه بهش گفت مجموعه داستان این کتاب یه داستان کامله ولی هر تیکه از داستان توسط یه نفر برای خواننده آشکار میشه و باید با دقت خوند و شاید چند بار خوند من خودم دوبار خوندم این کتاب رو جا داره یه بارم بخونم و بار دوم در یک روز و در یک نشست خوندم. من که داستان زنجیره عشقی بین راوی ها رو خیلی دوست داشتم. و انتخاب هوشمندانه اسم کتاب که با پایان داستان همراهه و تو تن و روح آدم میشینه.
farzane ghaffari
اگه کتاب بلند تر بود بیشتر میتونستم دوسش داشته باشم، روایت آدم های اون کوچه و بردن من توی خونه ها و سر اون آدم ها و دلدادگی این پسرها شاید پرداخت بیشتری می طلبید تا دلچسب تر و به یاد موندنی تر بشه. اما کتاب خوبی بود.
آزاد
پرداخت خوب، روایت قوی، داستان پردازی زیبا... اولش گیج کننده بود اما طولی نکشید که روند داستان را فهمیدم :)
Ghaasedak E
اصلا معلوم نیست کی به کیه، خوب شد ۵۰ صفحه بیشتر نبود.
pockethead
یک داستان نسبتا ساده که بیخودی پیچیده اش کرده بود نویسنده

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۷۳ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۷۳ صفحه

صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد