نظرات درباره کتاب جهان چگونه مدرن شد؟ و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب جهان چگونه مدرن شد؟ اثر استیون گرین‌بلت

نظرات کاربران درباره کتاب جهان چگونه مدرن شد؟

۳٫۹
(۲۹)
مسلم عباسپور
سلام. این کتاب فقط ماجرای یافتن یک کتاب (در طبیعت چیزها، لوکرتیوس) نیست. در حقیقت تحول بنیادین جهان در معنی مدرنش که با رنسانس و ترجمه آثار کلاسیک دوره پاگان بود رو برسی می کنه. نگرش های شگفت لوکرتیوس گویی یا پیش بینی اندیشه های مدرن ست یا اینکه مدرنیته تازه به صحت و تازگی اندیشه های او رسیده است. بسیار کتاب فوق العاده ای برای درک تحول جهان به سمت مدرنیته و یک شناخت ناب از قرون وسطی و رنسانس ست
کاربر کتاب
آقای عباسپور عزیز، از اونجا که کتاب‌های زیادی مطالعه کردید، از شما یک سوالی داشتم، من یک کتابی رو چند وقت پیش، یک قسمت‌هاییش رو خونده بودم، و متاسفانه اون کتاب رو نصفه رها کردم، چون میخواستم بقیه‌ش رو سرفرصت بخونم، اما الان اسم اون کتاب رو فراموش کردم، در به در دنبالش هستم، اما پیدا نمیکنم، کتاب تا جایی که یادم هست تقریبا غیرداستانی یا روانشناسی بود و راجع به این موضوع بود : کتاب راجع به اشخاصی هست که از فاجعه‌هایی زنده بیرون اومدن و بخاطر زنده بیرون اومدن از اون فاجعه ها افسرده شدن. مثلا افسردگیِ افرادی که از فجایعی مثل برج‌های دوقلوی 11 سپتامبر، زنده بیرون اومدن. * اواسط کتاب هم ، یک عکسی بود، که یک نفر از برج دوقلو بیرون پریده بود و داشت سقوط میکرد. که نویسنده چند خط راجع به این عکس هم صحبت کرده بود و... * اسم این کتاب رو میدونید؟
مسلم عباسپور
خیلی خیلی وقتی که برای این کتاب گذاشتم رو دوست داشتم. هنوز هم شب ها گاه با pdf کتاب میخوابم. اگر درس های این ترم سه نبود زمینش نمیذاشتم. میدونید مطالعه ی فلسفه و تاریخ و هنر ومعماری یونان و روم چیزی بوده که ریشه اش باز به نوجوانی من برمیگرده. اولین کتابی که در زندگی خریدم خوندم دوازده سفر هرکول بود. از هروس شبانی. اونجا بود که عاشق این کشور شدم یونان. یونان سرزمینی رویایی نوجوانی منه. تقریبا تمام نمایشنامه های بزرگ یونان رو خوندم. و بارها کتاب ایسخولوس و. نمایشنامه پرومته در زنجیر رو نوش جان کردم
saeedeh
والبته نظرتون در مورد مطالعه وارزش وقت گداری برای این کتاب ؟
Sahar Salehi
کتابی با موضوعی کامل جدید و جالب با واقعیت تاریخی، واقعا لذت بردم و متشکرم از انتخاب چنین کتابهایی برای مطالعه
M.tavousi
نام اصلی کتاب The Swerve به معنی پیچش است پیچشی که سرنوشت تمدنها را مشخص ساخته و نقطه عطفی است در تاریخ بشریت. این کتاب درباره یکی از این پیچ‌های تاریخی‌ست و داستان جذابی از تاثیر کتاب لوکرتیوس رومی به نام درباره طبیعت اشیاء. مطمئنا مترجم زبردست، جناب مهدی نصرالله زاده واقف بر نام صحیح کتاب بود اماعوامل دیگری نیز، نام و طرح جلد را مشخص میکنند. فشرده کتاب در یک کلمه؛ پیچش است و این کلمه، کلید گنج لایزال این کتاب است که متاسفانه از روی جلد حذف شده است. باشد که امانتدار باشیم.
Anahid
من چاپی این کتاب را خواندم فوق العاده س تلنگریه برای اینکه ببینیم بشر برای رسیدن به دانش، رفاه و آسایش امروز از لبه ی چه پرتگاههایی گذشته.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
وقتی پوجو براچولینی، این منشی بیکارشده پاپ مخلوع در زمستان سال ۱۴۱۷ میلادی کوه‌های آلپ را پشت سر می‌گذارد تا به صومعه‌ دورافتاده‌ای در جنوب آلمان برسد، تنها و تنها یک وسوسه در سر دارد. این شکارچی کتاب در واپسین روزهای قرون وسطا و اولین جرقه‌های رنسانس به‌دنبال یک کتاب آمده است، کتابی فراموش‌شده که کشیشان عبوس آن زمان، نگهداری و جست‌وجوی آن را خوش نمی‌دارند: «در باب طبیعت چیزها» اثر تیتوس لوکرتیوس شاعر رومی. کتاب جهان چگونه مدرن شد روایت یک کاتب جسور است که با مهارت‌هایی چون خوش‌زبانی و خط‌ خوش، معرف یکی از تأثیرگذارترین شخصیت‌های رنسانس اروپا می‌شوددر اروپای قرون وسطا، جست‌وجو درباره کتاب‌هایی که به قبل از دوران مسیحیت ارجاع داشتند چندان شایسته نبود. این کتاب‌ها را گرچه برخی اوقات نسخه‌نویسان بازنویسی می‌کردند، اما روی‌هم‌رفته با عنوان کلی «پاگان» طرد می‌شدند. پاگان اشاره‌ای نه‌چندان محترمانه به ادیان قبل از مسیحیت اروپا بوده و این موضوع شامل فلسفه و علوم یونانی و رومی می‌شده است. پس شگفت‌آور است که همین میزان از کتب، اکنون باقی مانده است. کتاب جهان چگونه مدرن شد داستانی خیره‌کننده از یکی از تلاش‌های اومانیست‌ها یا انسان‌گراها برای احیای تفکرات ماقبل مسیحیت است، تفکراتی که به‌دلیل دیدگاه زمینی خود در تقابل کامل با کلیسا قرار می‌گرفتند. این کتاب علاوه بر نگاه علمی و پژوهشی درخور، نثر ادبی جذاب و گیرایی نیز دارد.کتاب جهان چگونه مدرن شد یکی از معروف‌ترین کتاب‌های استیون گرین بلت است. عنوان اصلی این کتاب «The Swerve» به‌معنی چرخش است و فقط عنوان فرعی آن (How the World Became Modern) در ترجمه فارسی آمده است در این کتاب، گرین بلت داستان پوجو براچیولینی را روایت می‌کند که در قرن ۱۵ به‌عنوان منشی پاپ در دستگاه واتیکان خدمت می‌کرد. این منشی پاپ پس از کشمکش‌هایی که به خلع بالداساره کوسا یا پاپ جان بیست‌وسوم منجر شد،مدتی از کار بیکار شد. او از همین فرصت استفاده کرد و به صومعه‌های جنوب آلمان رفت تا آخرین نسخه کتاب «در باب طبیعت چیزها» را پیدا کند: کتابی که ایده‌های نابی را به دنیای آن زمان معرفی می‌کرد. گویی پوجو براچولینی، این اومانیست دربار پاپ، گوهری را از نهان‌خانه‌ای بیرون کشیده است که تاریخ را تغییر خواهد داد و تاریخ این رسالت را بر دوش او گذاشته است.این کتاب توجه محافل اکادمیک و مردم را به یک اندازه به خود جلب کرد. جوایز بسیاری که به آن تعلق گرفت در این جلب‌توجه بی‌تأثیر نبود، گرچه برخی نیز از آن انتقادهایی کردند. می‌توان آن را نمونه‌ای از کاری علمی دانست که با نثری فصیح، توجهات را به خود جلب می‌کند و بر لبه علم و داستان حرکت می‌کند. پرتره‌ای که استیون گرین بلَت از مرز میان قرون وسطی و رنسانس ترسیم می‌کند، به شیوه خودش، اکتشافی در متن‌‌ها است که نتیجه‌ای شگفت‌آور به همراه دارد.🌼
کاربر کتاب
چرا دیگه کتابی رو نقد نمی‌کنید؟
shahrooz68
ویراست فنی و نشانه‌گذاری‌های نسخه‌ای که من خواندم (الکترونیک) به شدت دچار مشکل بود. مثلاً در بسیاری جاها، جملات معترضه به جای قرار گرفتن بین کاما یا کروشه، با نیم‌فاصله از متن جدا شده بود! در نتیجه باید کلی وقت صرف می‌کردم تا ابتدا و انتهای جمله را پیدا کنم. و یا در خیلی از موارد اصلاً نیازی به ویرگول نبود. ترجمه‌ی کتاب کمی حس و حال ادبی دارد، اما وجود کلمات پرطمطراقی که امروزه کمتر استفاده می‌شوند، روان بودن متن را تحت تأثیر قرار داده است؛ به‌طوری که باید گوگل یا لغتنامه مدام دم دست می‌بود. اصلاً نمی‌دانم که نسخه‌ی چاپی آیا دارای تصویر است یا خیر، اما این نسخه فاقد هرگونه تصویری بود. اما موضوع و محتوای کتاب آنقدر جذاب هست که از مشکلات فنی بگذریم و بخوانیم. نسبت به حال و هوای دوران قبل از رنسانس، از اواخر یونان باستان گرفته تا ابتدای مسیحیت و سپس قرون وسطی، بسیار به مخاطب دید خوبی می‌دهد. ترجمه‌ی عنوان کتاب کمی غلط‌انداز است و ممکن است فکر کنید جوانب مختلفی از عوامل مدرن شدن دنیا را بررسی کرده، اما به واقع فقط یک رخداد را پی گرفته و در عین حال با توصیف‌ها و تشریح‌ها، عوامل دیگر تاریخی را نیز تا حدی در رابطه با همان رخداد از نظر گذرانده است.
samousavia
کتاب ضعیفی است و ارزش خواندن ندارد و خواندنش اتلاف وقت و عمر است. نویسنده بیستر از اینکه به چکونگی تغییر جهان توجه کند، به داستانپردازی خیالی طولانی و ملال آور رو آورده و حتی تا نیمه کتاب به اصل موضوع نمیرسد. از طرف دیگر بسیار جهتگیری و سوگیری نویسنده در متن عریان بود. علاوه بر اینها اصل ایده اش هم تقلیل ماجرا به اتفاقی خاص است. به جای این کتاب مثلا تکوین جهان مدرن مری اونز را بخوانید.
بنفشه آریاراد
بصورت صوتی دارم این کتاب را می شنوم کتاب یک تحقیق درباره کتاب‌ها و کلمات است. نوعی جستجو در میانه تاریخ، خیلی جذاب و شنیدنی است.
جستجوگر
این کتاب، همانطور که مترجم در پایان اشاره می کند، عنوان اصلیش، پیچ است. یک پیچ تاریخی و نه روند مدرن شدن جهان. کتاب، داستان یافته شدن کتاب مشهور لوکرتیوس، اتمیست و اپیکورگرای مشهور یونان باستان است، که در قرن پانزدهم توسط یک شکارچی کتاب بوده. حالتی داستانی و تاریخی دارد و خواندنش سرگرم کننده است اما با ذهنیت مطالعه روند مدرنیته، شروع نکنید. سیر تاریخی یک کتاب در بستر دوران خفقان کلیسا و رنسانس ببینید. و البته با ترجمه ایی بسیار خوب و وزین.
mahdi
سلام..من کتاب قبلا با فرمت پی دی اف خریداری کردم،اما الان ایبوک!! آیا تغییر کرده ؟ چون کماکان پی دی اف

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

قیمت:
۱۴۵,۶۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد