نظرات درباره کتاب ساز و کار فاشیسم و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب ساز و کار فاشیسم اثر جیسن استنلی

نظرات کاربران درباره کتاب ساز و کار فاشیسم

نویسنده:جیسن استنلی
انتشارات:انتشارات نگاه
امتیاز:
۴.۲از ۱۰ رأی
۴٫۲
(۱۰)
rebook
کتاب ترجمه قابل قبولی داره هرچند میتونه بهتر هم بشه (مثلا یکجا معنی احتمالا simply رو نوشته به سادگی یا America First رو سه بار سه چیز مختلف نوشته) محتوا فوق العاده است به خصوص برای منی که قبلن در این خصوص مطالعه نداشتم ولی سوالات زیادی در این زمینه در ذهن داشتم. کتاب به عنوان آنتی تزی برای کتاب نبرد من هیتلر که مثل قارچ پیدا میشه و از قضا نقش کتاب مقدس عده ای رو داره پیدا میکنه خوبه! علاوه بر موسولینی و هیتلر دولت های کنونی روسیه لهستان مجارستان ترکیه اسراییل و دولت دانلد ترامپ رو به عنوان نمونه های فاشیستی معرفی کرده و بهشون ارجاع داده است...
zhra
کتاب تحلیل جامعی از نظام سیاسی و مهم تر از آن نظام فکری فاشیستی دارد. تحقیقات کتاب تنها در آلمان هیتلر و ایتالیا موسولینی خلاصه نمی شود و هر کشوری که نشانه های تفکر فاشیستی در آن یافت می شود، مورد بررسی قرار گرفته است.
Sharareh Haghgooei
به نظرم کتاب مفیدی بود و خواندنش به خصوص در چنین زمانی لازم است. نشانه های فاشیسم به روشنی و فصل به فصل تشریح شده اند و البته از اواسط کتاب تکرار مسائل قدری کلافه کننده می شود . ولی به هر حال چون صفحه به صفحه کتاب تشابهاتی با وضعیت کنونی مشاهده می شود به خواندن کتاب ادامه خواهید داد.
کورک
نویسنده کتاب آقای جیسن استنلی با مطالعه فاشیسم از ایتالیا به رهبری موسولینی تا آلمان نازی به رهبری هیتلر تا همین آمریکای امروزی متوجه ده ویژگی فاشیسم شده که شما هر جا اون ویژگی‌ها رو ببینی متوجه میشی این هم رویکرد و رفتاری فاشیستی داریم. در بریده های کتاب بخش هایی از کتاب رو گذاشتم.
امیررضا فخاریان
این کتاب برای کسانی مثل من که با مسئله فاشیسم آشنایی ندارند بسیار مناسب است. بخش‌های ابتدایی کتاب به خوبی روی مسئله فاشیسم کار می‌کند و با مثال‌هایی که بیان می‌کند موضوع را در ذهن مخاطب جای می‌اندازد. اما به مرور و هرچقدر بیشتر به پایان کتاب نزدیک می‌شویم، در نظر من نویسنده جانبدارانه‌تر صحبت می‌کند و در مثال‌هایی که بیان می‌کند جزئیات بیشتری را برای تاثیرگذاری بیشتر در جهت تفکرات خودش (که قطعا بر ضد فاشیسم است) بیان می‌کند. مطمئن مسئله فاشیسم بسیار بد و وحشتناک است اما این موضوع که نویسنده بخواهد با بیان مثال‌های پر جزئیات و دردناک تأثیرگذاری منفی بیشتری نسبت به فاشیسم داشته باشد، می‌تواند موجب خارج شدن خط فکری مخاطب از اصل موضوع شود؛ چنانچه این اتفاق برای من رخ داد. ترجمه کتاب بسیار باکیفیت و روان است و میتواند تا صفحات آخر نیز مخاطب را با خود همراه کند.
1984
هر چی آدم از تاریخ و مکاتب بشری بخونه بازم کمه.

حجم

۱۶۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱۶۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
۲۴,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد