نظرات درباره کتاب جاذبه و دافعه علی (علیه السلام) و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب جاذبه و دافعه علی (علیه السلام) اثر مرتضی مطهری

نظرات کاربران درباره کتاب جاذبه و دافعه علی (علیه السلام)

نویسنده:مرتضی مطهری
انتشارات:انتشارات صدرا
امتیاز:
۴.۶از ۲۴۴ رأی
۴٫۶
(۲۴۴)
حسینی
بسیار زیباست و ارزش خوندن داره
sajad
کتاب خیلی خوبی بود.
ادریس
این کانال درباره تاریخ صدر اسلام با توضیح محمد حسین رجبی دوانی است. برای من که مفید بود. @rajabidavani_mohamadhosein
nardoon
حداقل یک بار خوندنش رو ب همه توصیه میکنم👌🏻کتاب جالبیه و بر اساس ذهنیات و اعتقاد و... هر فرد برداشت متفاوتی از کتاب داره ک اینم در نوع خودش جالبه.
نسكافه
من نسخه چاپی کتاب را خواندم. با خواندن بخش جاذبه امام علی، به گوشه ایی از عظمت و جذبه روح امام علی پی میبریم؛ و با خواندن بخش دافعه، به مظلومیت شدید امام و جهل بعضی از دشمنان ایشان و کینه بعضی دیگر میرسیم. میشود با این کتاب متوجه شویم که چه خصوصیاتی ما را در دایره جاذبه امام قرار میدهد و چه خصوصیاتی ما را از امام دفع میکند.
نسكافه
خواهش میکنم
SARA
سلام .ممنونم از معرفی دقیقو خوبتون😍
Mobina Zainolabdiny
عالیییی است.
sofia
لذت بردم 👌👌
نفیسه
کتاب بسیار قوی و عالی هست و اگر من مسئول آموزش و پرورش بودم این کتاب رو بجای کتاب دین و زندگی سال اول دبیرستان می گذاشتم. این کتاب پاسخ بسیار مناسبی هست برای کسانی که شیفته افرادی می شوند که مسلمان نیستند یا میگن دل باید پاک باشه یا میگن چرا فلانی که نماز نمی خونه اینقدر کارش درسته و اخلاقش خوبه و دلی رو نمی شکنه و .... یه توضیح کلی بدم راجع به مفهوم جاذبه و دافعه هر انسانی یه سری عقاید می تونه داشته باشه.صرف نظر از درست یا غلط بودن اون عقاید یه عده ای ازش خوششون میاد و یه عده ای باهاش دشمنن.اگر ما انسان معتقدی نباشیم نه کسی جونش واسه ما در میره نه کسی دلش می خواد مارو بکشه.به عبارتی کاری به کار کسی نداریم و کاری بهمون ندارن.اما این دنیا بر اساس اعتقاد به حق و حقیقت بنا شده و ما باید به کمال خاصی برسیم.که توی این کتاب توضیح داده شده چرا .
لبیک یا زهرا(س)
پاسخ خیلی از شبهه های دافعه اسلام رو خیلی منطقی و مستدل میده
ali Aliari
عالییییییییییییییی
غریبه
میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر پیشاپیش مبارک باد. 🔸در وصف دنیا امّا بعد، من شما را از دنیا می ترسانم، که- در کام- شیرین است و- در دیده- سبز و رنگین. پوشیده در خواهشهای نفسانی، و با مردم دوستی ورزد، با نعمتهای زودگذر این جهانی. متاع اندک را زیبا نماید و در لباس آرزوها در آید و خود را با زیور غرور بیاراید. شادی آن نپاید و از اندوهش ایمن بودن نشاید. فریبنده ای است بسیار آزار رنگپذیری است ناپایدار فنا شونده ای مرگبار کشنده ای تبهکار. چون با آرزوی خواهندگان دمساز شد، و با رضای آنان همآواز، بینند سرابی بوده است و بیش از آن نیست. 📚نهج البلاغه ، خطبه ۱۱۱ آیا آزاده ای نیست که این خرده طعام مانده در کام دنیا را بیفکند و برای آنان که در خورش هستند نهد. جانهای شما را بهایی نیست جز بهشت جاودان پس مفروشیدش جز بدان. 📚نهج البلاغه ، حکمت ۴۵۶
3741
کتابهای استاد بدون استثنا عالی وقابل استفاده برای اهل تحقیق وتدبر است من میخواستم برای معرفی کتاب (نقدی برمارکسیسم نظری بگذارم پیام درخواست شما قابل اجرانیست میاد
Mahdieh Janati
متن قابل فهم و مطالب جذابی داره،نوجوونهای کتابخون، حتما از خوندنش فایده می برن
فاطمه :)
خوب بود
کاربر 894658
بسیارزیبا و قابل فهم
SARA
سلام .طاقچه ازت ناراحتم .چرا کتاب ب این ارزشمندی رو pdf میگذاری؟؟خوب پدر بیامرز مثل بقیه کتاب ها epub بذاری ،،افراد بیشتری می خونن.از جمله خودم.
محمد جواد
این کتاب عالیه مخصوصا از اون جایی که شروع می‌کنه در مورد خوارج صحبت کردن ... توصیه میکنم برای شناخت امیر المومنین علی علیه السلام این کتاب رو هم در کنار کتاب های زیاد و خوب دیگه ای که در این زمینه هست بخونید
M
من نسخه pdf کتاب رو خوندم و عالی بود مخصوصا بخش مربوط به خوارج و اینکه خود ما هم گاهی چقدر از لحاظ تفکر و رفتار به آنها شباهت پیدا می کنیم. امیدوارم روزی همگی با متن اسلام آشنا شویم نه فقط ظاهر آن.
فصل مطالعه
با خواندن این کتاب دیدگاهم بیشتر باز شد ، دلم می خواهد بیشتر در مورد اسلام مطالعه کنم ، در مورد این کتاب زیاد شنیده بودم خیلی دلم می خواست آن را بخوانم فکر میکردم فقط در مورد اخلاق و رفتار و عدالت حضرت علی باشد ولی بیشتر از آنچه که فکر میکردم بود و اینکه با خواندن این کتاب در مورد خوارج بیشتر دانستم . خوشحالم این کتاب را همزمان با شب قدر و ایام شهادت حضرت علی به اتمام رساندم و با دید بازتری در این رابطه ادامه میدم .... خدا استاد مطهری را هم رحمت کند .
$αмiгα
اسم این کتاب منو مجذوب کرد ک بخوام بخونمش. می ترسیدم که ازش سر درنیارم چون کتاب دیگری از استاد مطهری خونده بودم ک متنش خیلی سنگین بود اما این کتاب اونقدررر خوب و روونه ک مشتاقی تا زودتر بخونی.فک می کنم ب اینکه با محبت تر از قبل باشیم خیلی کمک میکنه

حجم

۱۲۸٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

حجم

۱۲۸٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان