نظرات درباره کتاب شبح ویرانی‌ها و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب شبح ویرانی‌ها اثر خوان گابریل واسکز

نظرات کاربران درباره کتاب شبح ویرانی‌ها

۲٫۸
(۱۸)
مهرفر
ترجمه‌‌ای به تمام معنا فاجعه‌بار. به احتمال زیاد از گوگل ترنسلیت برای ترجمه استفاده شده!
ماراتن
مهرفر لطفاً با نوشتن یک یا دو جمله از نمونه مثال بزنید، مقایسهٔ ترجمهٔ فارسی با ترجمهٔ انگلیسی از اساس اشتباهه. مثال بزنید و پیشنهاد جایگزین خودتونُ بنویسین‌.
مهرفر
نظر من مغرضانه نیست. من این ترجمه‌ رو با ترجمه‌ی انگلیسیِ کتاب مقایسه کردم. در ضمن برای اینکه نثر فوق‌العاده‌ای واسکس و عمق فاجعه در این ترجمه رو دریابید به ترجمه‌ی درخشان ونداد جلیلی از «صدای افتادن اشیا» مراجعه کنید.
حسین مرادی
من هم نمونه کتاب رو که مطالعه کردم خیلی با ترجمه گوگل ترانسلیت فاصله داشت 🙂 بهتر نیست اگر ترجمه یک کتاب به دلمون نمیشینه یا حتی اگر مشکلی در اون دیدیم، از جملات بهتری برای بیان نظرمون استفاده کنیم؟؟ یا اگر نقدی داریم با دلیل و منطق بیان کنیم...برای ترجمه یک کتاب زحمت زیادی کشیده میشه 🙂🙂
امیر هاشمی مقدم
به باورم این زبان عامیانه‌نویسی، پدیده خوبی نیست که در ایران دارد رایج می‌شود؛ آن هم به‌ویژه در ادبیات (البته به جز موارد استثنایی همچون نقل قول مستقیم یا گفتگو و دیالوگ‌های میان شخصیت‌های داستان). برگردان فارسی این رمان به زبان عامیانه، به نظرم به اثری که در توضیحاتش نوشته شده که جزو آثار برتر ادبیات امریکای جنوبی است، آسیب می‌زند. بعید می‌دانم اگر نویسنده این رمان، اثرش را به زبان عامیانه می‌نوشت، این همه جایزه برنده می‌شد.
ماراتن
آنچه در نمونهٔ کتاب هست، همه‌اش زبان عامیانه نیست. بخشی که از زبان راوی است به زبان رسمی است و در بخشهایی که شخصیت‌ها مشغول گفتگو هستند، زبان، محاوره‌ای می‌شود که از نظر من اشتباه نیست. کما اینکه نمایشنامه‌های نشر بیدگل که همگی از همه نظر عالی ترجمه و ویرایش شده‌اند به این دلیل که نمایش بر اساس گفتگو شکل می‌گیرد در بخش گفتگوها، به زبان محاوره‌ای است و در دیگر بخشهای نمایشنامه، به زبان رسمی.
pouria meidany
چرا عکس سریال بورد واک امپایر رو کتابه؟؟😅😅😅
Nana
اگه توصیه نمیکنین پس چرا پنج ستاره دادین؟
@nasim_hozor
به نظر من وقت تون رو واسه کتاب بهتری بزارید.
ماراتن
مگه شما خوندینش؟
Hds
تخفیف دادن به کتابی با ترجمه ی بسیار ضعیف چه پیامی داره واقعا؟
ماراتن
کجاش ضعیفه؟ نمونه که خوبه

حجم

۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

حجم

۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

قیمت:
۱۴۵,۶۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد