نظرات درباره کتاب تفکر انتقادی و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب تفکر انتقادی اثر شارون مک کی

نظرات کاربران درباره کتاب تفکر انتقادی

نویسنده:شارون مک کی
انتشارات:سبزان
امتیاز:
۴.۳از ۱۲ رأی
۴٫۳
(۱۲)
Havisht
بیشتر دیدید که اندیشه انتقادی با فحش و لیبل و تهمت و دروغ و... اشتباه گرفتند. بعد از خوندن این کتاب میفهمید چقدر خودتون و دیگران در گفتگو و بحث ها مغلطه و سفسطه شده است. اندیشه انتقادی خیلی وقت پیش بایستی یاد میگرفتیم. یکی از مزیت های این کتاب نسبت به بقیه کتاب های یادگیری انتقادی عبارتند از: ۱- مثل بقیه کتاب ها درمورد اندیشه انتقادی بازنویسی و نظر شخصی مترجم بهش اضافه نشده است، در حفظ محتوا کتاب امانت دار بودند. ۲- منابع فارسی یادگیری اندیشه انتقادی واقعا افتضاح بود برای اینکه هرکس از فهم و نظر خودش اندیشه انتقادی توضیح میداد و فهمش را میپیچوندن، این کتاب کمبود «نبود منابع خوب» را جبران کرد. این کتاب اندیشیدن بهم یاد داد و مانده ام چگونه قبل از بلد نبودن اندیشه انتقادی، گفتگو، مطالعه میکردم و نظر میدادم و چگونه شانسی بقا یافتم. یک ضعف داشت که به محتوا کتاب و مترجم ارتباط زیادی ندارد، به ویراستارهای متعصب ارتباط دارد که واژه «فرگشت» را نمیخواهند قبول کنند و همچنان از واژه «تکامل» برای نظریه داروین استفاده میکنند. بنظر من اولین کتابی که باید همه بخوند و اولین چیز در زندگی یادگیری «اندیشه انتقادی» هست، از حالا به بعد میدانم چگونه زندگی کنم و چگونه کتاب بخوانم و تفکر کنم. و به شما دوست عزیز پیشنهاد مطالعه این کتاب صد درصد میدهم، هرچقدر که خسته کننده و سخت برات باشد، «اندیشه انتقادی را یادبگیر»
Çelik
کشف خیلی خاصی نکردی حالا
Mokhtar Kazemi
کمبودِ نبود!!!
امیر علی
✌عاااالی 🌹
مینا
«اگر هر بار که درمورد موضوعی فکر می‌کنید، در رسیدن به حقیقتِ آن تلاش نکنید، به احتمال زیاد در باب آن، دروغ را خواهید پذیرفت» ... به گفته کتاب، تفکر انتقادی یعنی بررسی حالات ذهنی خودمان همان‌ طور که گاهی خلق و خوی ذهنی دیگران را ارزیابی می‌کنیم. در سه فصل اول، شکل استاندارد استدلال و قوانین استنتاج و مغالطه‌های رسمی شرح داده شده. فصل چهارم به ارزیابی استدلال‌های غیر رسمی می پردازد که غالبا در گفتگو‌ها با آنها روبرو می‌شویم. فصل پنجم، اتخاذ موضع، سه مرحله اصلی برای ایجاد موضع فکری را توضیح می‌دهد. . نکته مفید کتاب در قسمت آموزش استدلال‌ها، ترتیب معرفی استدلال‌هاست که باعث می‌شود استدلال‌ها به طور منظم در ذهن جای بگیرند. اگر با قوانین استنتاج آشنایی دارید، احتمالا این قسمت از کتاب(سه فصل اول)، نکته اضافه‌تری برای شما نخواهد داشت. به نظر من خصوصیت مهم کتاب، ارائه مثال‌های کاربردی و تمرین‌های پایان هر فصل به همراه پاسخ آنهاست.
ر.د.ب
واقعا کتاب خیلی خوبی برای شروع تفکر انتقادی و یادگیری در مورد استدلال ها بود. این کتاب میتونه مقدمه کتاب های مجموعه تفکر انتقادی انتشارات اختران باشه. من نسخه چاپی کتاب را هم تهیه کردم. کار مترجم هم خیلی خوب بوده. چند جایی مشکل کوچیک وجود داره که به نظر من، مشکل از مترجم نیست، ویراستار و تا حدی تبدیل از زبان دیگه باعث این دو، سه مورد خیلی بی اهمیت بودن. در کل کتاب را از دست ندید.
zahray
اینکه گفتید مقدمه ی خوبی برای کتابهای نشر اختران می تونه باشه واقعا کمکم کرد ممنونم
MA242
کتاب به عبارتی بیشتر به نحوه استقرا و بیشتر اعتبار ظاهری استدلال و کمی هم مستدل بودن استدلال و تشکیل چهارچوب برای تشخیص آن ها می پردازد. کتاب در کل خوبه کمی ترجمه به نظر من واژگان مناسبی انتخاب نکرده به خصوص برای مغالطه ها. در کل برای زندگی روزمره و ارزیابی گرفتاری خود و افراد در سفسطه ها کاربردی است.
کوروش
بی شک کتاب خوبیه و از زوایای جدید و جالبی تفکر انتقادی رو مورد بررسی قرارداده فقط متوجه نشدم چرا در متن کتاب قیاس و استقرا رو کاملا جابجا تعریف کرده نمیدونم مشکل از ترجمه ست یا متن اصلی؟!!
gigamax
متاسفانه ترجمه خیلی ضعیف و نامفهومی داره در حدی که رغبتی برای تموم کردن کتاب نمیمونه...

حجم

۷۷۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۷ صفحه

حجم

۷۷۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۷ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد