نظرات کتاب مینیمالیسم دیجیتال
۳٫۸
(۱۵۵)

نظرات کاربران

hmd@
از اون کتابهایی بود که مجبور شدم بخاطر شرایطم تموم اولویت هارو برای کتاب خوندن بریزم دور بیام سراغ این کتاب من نظرم رو در مورد این کتاب به دو بخش تقسیم می کنم بخش اول: که در مورد خود کتابه. کتاب درباره حقیقت فضای مجازیه و میگه که اهدافش چیه و چه معایبی داره و چجور زندگی مارو تحت تاثیر قرار داده و همینطور کمک می‌کنه چجوری از فضای مجازی استفاده کنید تا در جهت پیشرفت شما باشه نه پسرفت و اینکه چطور حساب شده و کنترل شده از اون استفاده کنید بخاطر همین یک دوره سی روزه ترک فضای مجازی گذاشته که جلوتر بیشتر در موردش توضیح میدم. ترجمه کتاب خوب بود و مشکل خاصی نداشت. یه مقداری کتاب طولانی بود که نویسنده میتونست کمی خلاصه تر بنویسه اما به هر حال مثال های متفاوت از اشخاص متفاوت آورده بود که هر کدوم یه نکته آموزنده داشت،اما واقعا معلوم بود که نویسنده برای نوشتن این کتاب تحقیق و تلاش زیادی کرده و می خواسته چیزی را از قلم نندازه بخش دوم: اگه میخواهید این کتاب رو بخونید احتمالاً شما هم از اعتیاد به فضای مجازی خسته شدید و قصد دارید حساب شده از فضای مجازی استفاده کنید. برای اینکه این دوره سی روزه رو با موفقیت پشت سر بزارید اول کارهایی رو مشخص کنید که میخواید توی وقت های ازادتون بهش مشغول باشید که خود کتاب ایده های متفاوتی برای این موضوع آورده . حتی الامکان سعی کنید حداقل برنامه های سوشال مدیا رو از گوشیتون حذف کنید یا حتی حذف اکانت کنید. مثلا خود من برای این کار مجبور شدم پیج اینستاگرامی که دو سه سالی بود داخلش فعال بودم و طراحی میکردم و داخلش میذاشتم رو دیلیت کنم چون چند وقتی بود بیشتر از اینکه بخوام در زمینه حرفه خودم باهاش فعالیت داشته باشم، برام حکم وقت تلف کنی رو داشت و همینطور شبکه های دیگه مثل توییتر و فیسبوک .و برنامه های دیگه هم حذف کردم . همینطور سعی کنید به غیر از کارهای واجب ب سراغ اینترنت نرید و کلا چیزهایی که باعث میشه از گوشیتون استفاده بیهوده کنید پاک کنید. همینطور سعی کنید این سی روز به این چالش پایبند باشید چون خود کتاب هم اسمشو گذاشته پاکسازی دیجیتال تا بعد از این سی روز اعتیاد به فضای مجازی رو از دست بدید مجدد و بتونید حساب شده از اون استفاده کنید. درکل کتاب خیلی خوبیه و توصیات با ارزشی داره حتما بخونید
hmd@
raha شاید درست ترین کار رو انجام دادی
raha
من همین الان اینستامو حذف کردم
Rahimeh Ebrahimi
اره دقیقا نمیشه ۳۰ روز ترکش کرد ، کارهای بانکی ، انواع جزوه ها و کتاب ها ، صحبت کردن با خانواده ، و خیلی کارهای دیگه برای همه مخصوصا در این شرایط نمیشه نسخه واحدی پیچید
hamideh noohpisheh
من این کتاب رو علیرغم میل شخصی‌ام شروع کردم ولی بعد به این نتیجه رسیدم که برای هر کس که در زمان ما زندگی می‌کند و از شبکه‌های اجتماعی و اینترنت موبایل استفاده می‌کند، خوب است که یک بار این کتاب را بخواند خوبی کتاب اینه که توصیه نمی‌کند کلاً همه چیز رو بگذارید کنار هر چند خیلی دوست دارد این اتفاق بیفتد. در عوض می‌گوید که باید در استفاده از امکانات این برنامه‌ها هوشمند باشیم و فعالیت‌هایی رو هم که در بعضی فصل‌ها به عنوان جایگزین پیشنهاد می‌دهد قابل انجام دادن است و دور از دسترس نیست. برای من جالب بود که شنیدن پادکست و خواندن کتاب الکترونیک هم به‌زعم نویسنده جزء مواردی است که بهتره محدود بشود و با فعالیت‌های اجتماعی‌تر جایگزین بشود مثلاً کتابخوانی جمعی.
محمد
توی دنیای امروز خیلی از این موارد قابل انجام نیست به خصوص برای کسی که کارش یا اینترنت هست
fariba313
کال نیوپورت بسیار عالی و دغدغه مند می‌نویسند و این جذابیت قلم ایشون رو دوست دارم. قبلا کار عمیق رو خوندم و فوق العاده دوست داشتم.. 3بار کار عمیق رو مطالعه کردم و بعد این کتاب رو خوندم و حتما بازم این کتاب رو میخونم چون پر از درس هست و فکر می‌کنم هر از چندگاهی باید این مسائل رو برای خودمون یادآوری کنیم... امیدوارم به این باور برسیم که فضای مجازی مخصوصا مواردی مثل فیس بوک و اینستاگرام در جهت اهداف سرمایه داری هست و مصرف گرایی رو ترویج می کنند و ما فقط طعمه این صنف هستیم. و خودمون ارزش آفرینی کنیم جای اینکه درگیر حواس پرتی های ایجاد شده با منافع شخصی دیگران شویم. خلاقیت رو در خودمون نکشیم.
Moti
اول از همه اینکه عجب ترجمه ی خوبی داشت این کتاب، ریویو های زیادی مبنی بر انتقاد در مورد ترجمه ی کتاب کار عمیق توسط همین مترجم خونده بودم و همین مسئله باعث شد در مورد خوندن این کتاب با این ترجمه کمی دو دل بشم. کتاب دو تا بخش داشت توی بخش اول نویسنده اصول مینیمالیسم دیجیتال رو توضیح داده و در بخش دوم هم تمرینات متنوعی برای تثبیت این اصول در زندگیمون پیشنهاد داده. نمیشه نقش تکنولوژی و فناوری رو توی زندگیمون نادیده بگیریم، من خودم به شخصه بارها تلاش کردم تا نقشش رو توی زندگی کمرنگ کنم اما هر دفعه با شکست مواجه شدم و یا اینکه فقط یه موفقیت نهایتاً ده روزه بود و بعدش روز از نو و روزی از نو. با خوندن این کتاب فهمیدم من یه جاهایی زیادی افراطی عمل کردم و یه جاهایی هم نمیدونستم برای تداوم داشتن موفقیتم توی این زمینه باید چیکار می کردم . از وقتی که شروع کردم به خوندن کتاب سعی کردم با تمریناتی که نویسنده پیشنهاد داده بود پیش برم تقریبا طی ۱۰ روز فعالیتم توی فضای مجازی کم تر شده و خیلی خوشحالم که زمان بیشتری در اختیار دارم تا کارهایی که دوست دارم رو انجام بدم.
HiLi
نوع نگاه نویسنده رو دوست داشتم کتاب‌های دیگه‌اش هم رفت تو لیستم جذابه که یک استاد دانشگاه تو حوزه علوم کامپیوتر چنین کتاب‌هایی نوشته دلیل اصلی موفقیت کتاب اینه که تجربیات زیسته خودش برای بهتر زندگی کردن رو تلفیق کرده با تجربیات دیگران یعنی میخوام بگم بند به بند کتاب رو زندگی کرده خودش من دوسش داشتم و یقینا جز کتاب‌هاییه که به همه توصیه‌اش می‌کنم :)
0
ر.د.ب
کتاب عالی هست. این ترجمه خیلی بهتر از ترجمه دیگر این کتاب از یک انتشارات دیگر هست. البته کار مترجم دیگه هم خوب بوده، ولی این ترجمه برای من روان تر و قابل درک کردن بود. در عصر دیجیتال، این کتاب خیلی مهمه. وقت داشتید، بخونید.
حسین(ع) همه جا با ماست
عالی👏اگه حتی با یک دقیقه بیکاری دستتون ناخودآگاه میره روی دیتا و اینستا و ...چک می کنید حتما بخونیدش. درمورد پشت پرده اینستا و ..توضیح میده. و بعدراه های کسانی که هم باتکنولوژی هستن ولی بهترین استفاده رو از وقتشون می کنن توضیح میده. کاربردیه.من اوایل کتاب برای دوره سی روزه که کتاب گفته اینستا رو پاک کردم .😍😍
زهره.قاف
کتاب خوب و روانی بود و علی رغم کامنت هایی مبنی بر ترجمه ضعیف، ترجمه بدی نداشت... مطالب و مثال ها و تمرین های کتاب خوب بودند البته یک سری هاشون خیلی به درد مخاطب ایرانی نمیخوره... در کل مخاطب ایرانی بتونه استفاده از اینستاگرام رو کنترل کنه، ۸۰ ٪ راهو رفته... وگرنه فیس بوک و توییتر و بوتیوب در ایران فیلتر، کار ماهم متاسفانه راحت تر. ابان ۹۸ که حدود ۱۰ روزی نت ها قطع بود جز مسائلی که حالا از بعد روانی برای ما آسیب پذیر بود، من خاطرمه در طی روز وقتی به گوشیم سر میزدم که صدایی مثل زنگ خوردن یا sms میومد...و چقدر حس استفاده نکردن از گوشی برام لذت بخش بود، البته این حس اختیاری نبود و متاسفانه از سر اجبار و کبر بود.
しᝪᐯᗴ ᗰᗴᗩᑎᔑ ᖴᏆᏀᕼᎢᏆᑎᏀ
👌🌹
Tesla
من عاشق کتاب های این نویسنده ام. کاملا معلومه برای نوشتن یک کتاب خودش صد ها کتاب و تحقیق در این مورد خونده
sohrab
کتاب خوب و کاربردیی هستش اگه زندگی شلوغی دارید و اگه زمان زیادی رو تو شبکه های اجتماعی یا کلا با گوشیتون سپری میکنید توصیه میکنم که بخونیدش
sohrab
خواهش میکنم
ترغیب شدم ممنون

حجم

۲۴۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۲۴۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۷صفحه بعد