نظرات درباره کتاب جایی که ماه نیست (شوک سقوط) و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب جایی که ماه نیست (شوک سقوط) اثر نیتان فایلر

نظرات کاربران درباره کتاب جایی که ماه نیست (شوک سقوط)

نویسنده:نیتان فایلر
انتشارات:نشر نون
امتیاز:
۳.۷از ۴۱ رأی
۳٫۷
(۴۱)
Fatemeh
من نسخه فیزیکی چاپ سوم رو خونده‌ام. "جایی که ماه نیست" برای من، وصف شیرین وقایع تلخ ـه. نمیگم نمیتونین زمین بذارینش؛ چون میتونین. اما وقتی کنارش میذارین هم رهاتون نمیکنه. نویسنده به بهترین روش شما رو به عمق افکار شخصیت اصلی میبره، تا جاییکه خودتون داوطلبنانه باهاش همدردی میکنین و بهش حق میدین که از نظر روانی آشفته باشه. نثرش در عین سادگی، سنگینه و بوی درد میده؛ از نحوه‌ای که تلخیِ از دست دادن یه عضو خانواده رو به قالب کلمات درمی‌آره، تا شیوه‌ای که از بغض فروخورده‌اش در طی سالها میگه و اینکه اون بغض چطور بالاخره شکسته میشه. حرف‌هایی که متیو از بیماریش و حسی که به آسایشگاه روانی داره، میزنه، اگه نتونه باعث شه خواننده گوشه‌ای از رنج یه بیمار روانی رو درک کنه، میتونه کاری کنه که باهاش همدردی کنه. بزرگترین نقص این کتاب شاید 'بی‌مقدمه به گذشته پریدن‌ها' ش باشه که تا حدودی آزاردهنده‌ اس و ممکنه وادارتون کنه بعد از اینکه متوجه ماجرا شدین، چند سطر قبلی رو دوباره بخونین. اما در مجموع با توجه به موضوع جسورانه و غیر‌کلیشه‌ای‌اش و توانایی بالای نویسنده در وصف اتفاقات و جزئیات و فضاپردازی و به‌کار‌بردن هنرمندانه آرایه تکرار، میشه این رمان رو یه رمان قوی دونست. شاید موضوعش همه‌پسند نباشه ولی شک ندارم لایق اینه که تو ایران بیشتر دیده و خونده شه، مخصوصا که ترجمه اش هم فوق‌العاده اس. خوندنش برای من تجربه غمگین و قشنگی بود. اگر میونه‌تون با روایت از دید اول شخص خوبه، کسب این تجربه رو بهتون توصیه میکنم.
Bahmanyar Afroozeh
حالا شما به بزرگیتون ببخش که فیزیکی و چاپی هردو یک منظور رو میرسونه،واقعا شما خیلی دانایید.حیف نشید
ડⅈꪶꪜꫀ𝕣 ꪑꪮꪮꪀ
معمولا میگن نسخه چاپی نه فیزیکی :/
(:Ne´gar:)
داستان درباره پسریه که توهم شنیداری داره و داستان حول محور رفت و برگشت به گذشته و حال اتفاق میوفته . ابتدا خوندنش گنگ به نظر میاد چون این دو زمان از هم تفکیک نشدن و کاملا پشت سر هم و بدون الگوی خاصی نوشته شدن . این میتونه نقطه قوتی برای داستان هم باشه اما خواننده رو گیج میکنه . جزو معدود کتابهایی بود که اخیرا خونده بودم و پیرنگش کامل بود . شخصیت ها متفاوت از داستان هایی بود که تقریبا با این موضوع خونده بودم . اسم کتاب وقتی به انتها می رسید براتون معنای کاملی پیدا میکنه . میتونم پیشنهادش کنم .
نازبانو
متاسفانه نتوستم کامل بخونم ، اما ترجمه عالیه
زهرا
داستان در مورد اتفاق تلخیه که یک خانواده رو درگیر میکنه.و مشکلات روانی ارثی که متاثر ازین اتفاق شدت پیدا میکنن. درد و رنجی که یک عمر بدوش کشیده میشه ترجمه ی کتاب عالیه در طول داستان گاهی خسته کننده میشه و ممکنه زمان گم بشه ارزش خوندن داره
Dentist
کتاب داستان پسری رو روایت میکنه که همراه خانواده و برادری که چند سال ازش بزرگتره به سفر میرن و در اون سفر برادر بزرگترش میمیره. برادری که مبتلا به سندروم داون بوده.. و حالا بعد از چند سال، پسر که دچار اختلالات روانی شده، اون روز و حوادثش رو به خاطر میاره.. کتاب زیباییه. قلم نویسنده و نحوه ی روایتش زیباست. زمان روایت در طول داستان بطور مداوم تغییر میکنه و لحظاتی از گذشته به تصویر کشیده میشه. جنبه های روانشناختی داستان هم خیلی خوب بررسی شده. ولی از طرف دیگه من انتظار پایان متفاوت تری از کتاب داشتم. مثل کتاب "ما همه دروغگو بودیم" یا "مزایای منزوی بودن" و چند کتاب نسبتا مشابه دیگه ای که اخیرا خونده بودم.
ava 98
خوندنش خیلی برام لذت بخش بود.ترجمه ی بدی نداشت اما کاملا روان هم نبود.استفاده ی بیجا از ویرگول کمی عصبیم میکرد اما داستان اونقدری جذاب بود که زیاد اذیت نشم. قلم خیلی خوبی داشت و جوری بود که انگار واقعا از دید یک شخص اسکیزوفرنیک به اتفاقات نگاه می کنیم.خیلی حرکت های ریز متن توی زمان رو دوست داشتم.اینکه یکهو بی خبر توی گذشته میرفت و برمیگشت واقعی ترش میکرد.غم داستان زیاد بود و پایان زیبایی داشت. خوندنش رو قطعا پیشنهاد میکنم.
bookishgirl
خوب
Emma
کتاب خوبیه البته برای کسانی که به این شیوه روایی از جانب یه نفر یعنی شخص اول علاقه دارند قلم نویسنده خوبه ترجمه خوبه ولی درکل از نظر من از اون تیپ کتاب هایی نبود ک من خودم علاقه داشته باشم ، مث عقاید یک دلقک برام حوصله سر بر بود 😑
•°o.O tooska O.o°•
خوب بود👍like
کاربر 80155
به نظر من کتاب بسیار راهگشا و کمک کننده ای است برای خانواده بیماران مبتلا به اختلالات روانی که به درک بهتر انان از وضعیت بیمارشان و نحوه تعامل صحیح با او کمک می کند. کتاب خوبی بود و از خواندنش لذت بردم.
وحید
ب نظرم اونقدام رمان خاصی نبود، طرف با ایجاد یک تراژدی کشکی و نسبتا بی منطق و بیان تیکه تیکه ش در طول داستان آدم رو متقاعد میکنه ک خوندن رو ادامه بده، اما خب بدم نبود.
....
قشنگ بود
victore
کتاب بسیار خوبیه از لحاظ داستان پردازی .پیچیدگی قشنگی داره که برای من خیلی جذاب بودو ادم رو با یه سری بیماری های روانی هم آشنا می‌کنه. کسایی ک این کتاب رو خوندن میتونن بهم کتابهایی که مثل همین کتاب به بیماری روحی می‌پردازد معرفی کنن؟
وحید
بعضی از جاهای کتاب مترجم در انتقال پیام نویسنده موفق نیست و جملات گنگ و بی‌ربط به نظر می‌رسند. برای من کتاب کشش لازم را نداشت.
memol
ارزش یه بار خوندن رو داره، ولی خوندن این کتاب منو کمی عصبی کرد
سادات خاتمی
در مورد پسری هست که مشکل روانی داره و به نظر من اصلا جالب نبود. حوصله سر بر بود و ارزش خواندن نداشت
A@A
عالی بود
مرجان عالیشاهی
این رمان خیلی خوب بود. ترجمه خوبی هم داشت.
کاربر 82603
رمان خوبی بود با ترجمه خوب البته خوندنش یه کم وقت میبرد چون باید با شخصیت اول همزادپنداری بکنی ولی در کل رمان عالی بود
کاربر 82611
رمان جالبی بود به خصوص که قهرمان داستان شخصیت متفاوتی نسبت به بقیه رمان ها داشت خوندنش رو توصیه میکنم ترجمه خیلی خوبی هم داشت

حجم

۳۶۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۳۶۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد