نظرات درباره کتاب مغز؛ داستان شما و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب مغز؛ داستان شما اثر دیوید ایگلمن

نظرات کاربران درباره کتاب مغز؛ داستان شما

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۱۲۶ رأی
۴٫۱
(۱۲۶)
starysaman
یکی از کتاب های مورد علاقه ی من شد این کتاب! به نظرم چندجا ترجمه می تونست بهتر باشه ولی در کل خوب بود. متن روانی داره، جذاب توضیح داده شده و حوصله سربر نیست.
شیردل
به شددت توصیه میکنم این کتاب رو بخونید
Arya Sadeqi
کتابی بی نظیر با ترجمه بی نهایت روون و فصل هایی که هر کدوم مثل پتک باورهای کهنه ما درباره انسان رو نابود می کنند. لازمه که همه ما در این مسائل تجربه بیشتری کسب کنیم
alcapon
کد تخفیف اشتراک ۴۰درصد S99TGY317FGE5
کاربر ۱۵۳۹۴۶۹
کتاب مختصر و مفیدی است. زبان ساده و شیرینی دارد. برای کسانی که می خواهند با مباحث علوم شناختی اشنا شوند خیلی خوب است‌.ساده و روان و در عین حال جذاب
neg!!n
یجورایی وقت تلف کردن بود.. علمی نبود.. کشش داده بود..فهمیدن ترجمه سخت بود.. وااقعا بد ترجمه شده بود اصلا روان نبود! توی کل کتاب من شاید ۲۰ تا ۳۰ نکته جدید و جالب دیدم که واقعا برای خوندن ۲۰۰ صفحه و این تایمی ک گذاشتم نمی ارزید.. تازه بعضی از همونا هم نکات بدیهی ای بودن و دلیل شون جالب بود همین..
f a
توصیه میکنم
مقدس
مطالعه این کتاب را به کسانی توصیه می کنم که مشتاق فهم منشا فیزیولوژیکی امر اگاهی هستند. به عبارتی به انهایی که می خواهند از سرچشمه سیراب شوند.
عماد
فوق العاده
میـم بـرنا ۱۲۳۰۴
این به نظر من بهترین کتابی است که درباره مغز برای عامه نوشته شده، و فقط یک مشکل بزرگ هست، در این فرمت ِ پی دی افی فعلی، هیچ هایلایت و یادداشتی نمیشه روی متن گذاشت و این واقعا آدم رو از خرید چنین نسخه ای پشیمون می‌کنه.
hamidranji1990
نویسنده تلاش کرده به زبان ساده مطالعات علمی که از گذشته تا به حال در مورد رشد،نحوه عملکرد و قسمت های مختلف مغز انجام شده توضیح بده و خوندن این کتاب قطعا به دانش شما در مورد زندگی اضافه میکنه به شخصه از خوندن کتاب لذت بردم
علی‌زاده
لطفا epub کنید
roz
عالی اطلاعات عالی میتونید به خیلی چیز ها پی ببرید
Ebru Şahin
سلام میشه یه کتاب عالی برای اطلاعات قلب و عروق معرفی کنید
مهدی فروتن
بخوانید تا بفهمید که چطور است
کاربر ۱۸۰۴۷۷۶
کتاب عالی ولی نرم افزار سم نمیدونم واسه بقیه هم به همین صورت هست که صفحه دائم میپره بر میگرده به اول و نمیشه پنج صفحه رو بی دردسر خوند
جستجوگر
کتابی است در توصیف مغز با زبانی ساده و همه فهم و مثالهای به جا و جذاب و شرح کیسهای مرتبط. دیدگاهی علم گرایانه و ساینتولوژیست به انسان. به دلیل اینکه تمام هویت و آگاهی ما را در مغز می داند و همه آنچه مایه تفاوت انسان از حیوانات می شود از زبان تا ذهن و عواطف و دریافت و درک را در ارتباط بین نورونی و پتانسیل عمل و شلیک نورونی و نوروترنسمیترها می داند. نگاهی گذرا هم به بحث اراده می اندازد و مانند نگاه علم تجربی و دیگر نوروساینتستها، آن را مرتبط با نورونها می داند و توهم اختیار. گرچه از ورطه یکجانبه گرایی پرهیز می کند و به درستی اشاره می کند که همچنان تا درک کامل مغز انسان راهی دراز وجود دارد و با وجود شناخت کارکرد نقاط مختلف مغز و نحوه تعامل آنان، اما شاید نتوان با نظریه محاسبات ذهنی، ساختار مغز را با همه درک و عواطف و خلاقیت بشری بازسازی کرد. در مجموع برای آشنایی اولیه با مهمترین و پیچیده ترین ساختار زیستی جهان، کتاب خوشخوانی است اما اگر کسی به دنبال جمع بندی و سیر مطالعاتی بیشتری است، باید کتب بیشتر و دقیقتری مانند برنده جایزه نوبل ادلمن و البته قبل از آن آگاهی سوزان بلکمور را مطالعه کند و نگاهی به کتاب جینز بیندازد و بعد فلسفه ذهن را هم واکاوی کند تا در نهایت به دریافتی از نگاه امروزه بشر به ذهن خود برسد. و البته برای شناخت پیچیده ترین ساختار زیستی جهان، تنها ابزارمان خود این ساختار است و نکته ایی قابل تامل است.
بهرام
کتابی در مورد جزئیات حیرت انگیز مغز انسان. با وجود این که متاسفانه کتاب بصورت پی.دی.اف است، اما آنقدر برایم لذتبخش بود که متوجه این کمبود نشدم. تمامی ادراک ما از واقعیتهای جهان از راه پردازشهای حیرت آور سیگنالهای الکتروشیمیایی است. بنابراین ما در واقع از طریق این سیگنالها یک کپی از واقعیت را "می سازیم". از طرفی، مغز در فضای تاریک سر فقط از طریق داده های حسی به بیرون راه دارد. با این اوصاف، مطالعه کتاب برای جستجوگران حقیقت، بسیار جذاب و خواندنی است. ممنون از تاقچه برای دسترسی سریع و ارزان به این منابع ارزشمند.
1984
بسیار گیرا و قشنگ. کیف کردم از خوندنش.

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۴۶,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
۲
صفحه بعد