نظرات درباره کتاب بخشنده و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
۴٫۶
(۲۷)
i._.shayan
حدود ۵ سال پیش وقتی اولین بار فیلم بخشنده رو دیدم دقیقا بعد از دیدن مجموعه های پادآرمان شهری جدیدی مثل عطش مبارزه و ناهمتا و حتی دونده هزارتو بود و حسابی تو کف این مجموعه ها رفته بودم و چیزی که من رو بعد از دیدن فیلم متعجب کرد این بود که چرا فیلمی با این سطح داستان گویی پایین، بی مزه، لوس، تکراری و در مقابل مجموعه های دیگه انقدر بدون خلاقیت، کتابش انقدر برجسته است و یکی از معروف ترین برنده‌های جایزه نیوبریه. به لطف فیلم هیچ وقت تلاش نکردم که کتاب رو بخونم و حالا بعد از این همه سال نمیدونم چی شد که یهویی تصمیم گرفتم کتابو بخونم و باید اعتراف کنم اصلا انتظار همچین چیزی رو نداشتم با این که تقریبا تمام داستان یادم بود، تک به تک اتفاقاتی که توی داستان می افتن، ولی با این حال وقتی به آخر داستان رسیدم نمیتونستم جلوی بهت زدگیم و بغض کردن‌ام رو از پایان بندی ایده‌آل داستان بگیرم . حالا بعد از خوندن کتاب میتونم خیلی واضح تر دلایل برنده شدن و مشهور شدن این کتاب رو بگم. از همه‌ی دلایل مهم تر سالیه که این کتاب نوشته شده این کتاب رو میشه به عنوان پدر تمام مجموعه های پادآرمانشهری یاد کرد کتابی که موقعی که نوشته شد بسیار انقلابی بوده و حتی الانم به عنوان یک داستان خیلی خوب میشه نگاش کرد، هنوز هم خیلی از مشکلاتی رو که بالاتر اشاره کردم به فیلم توی داستان وجود داره لحن داستان خیلی خشکه و دنیاسازی داستان به لطف کوتاه بودنش اونقدر قوی نیست، شخصیت‌هایی که هیچ‌‌وقت عمیق نمیشن و به نظر می‌رسه که کتاب بیشتر برای بچه ها نوشته شده باشه . اما همزمان نباید از زیبایی‌ها و خوبی های این کتاب گذشت کتاب به شدت احساسات انسانی رو زیبا نشون میده. داستان برای آموزش دادن به کودکان و نوجووناست که چقدر احساسات تو زندگی آدم مهمه و آیا این که انسان‌ها بدون احساسات بازم آدمن؟ و درسته که با حذف کردن پیچیدگی های زندگی و دور شدن از تفاوت‌ها یک زندگی بدون رنج و عذاب رو به خودشون تقدیم کردن اما آیا هنوزم اسم این زندگیه؟ کتاب هر از گاهی تیکه هاییم به جامعه‌ کمونیستی میزنه به خصوص جاهایی که راجع به برابری مطلق و لباس های یکسانه در نهایت این کتاب من رو حسابی احساساتی کرد و لذت بردم و بنظرم پایانش یکی از بهترین انتخاب های نویسنده بوده
i._.shayan
خب همه ی این متنو نوشتم که بخونید متوجه بشید از کتاب خوشتون میاد یا نه
کاربر ۳۹۱۵۴۹۱
بخونم ی ن
خیلی خواندنی و جالب بود
خب تو که نوشتی توصیه میکنم پس چرا چهار تا ستاره دادی؟
ف.ن
داستان بخشنده بیانگر آینده آدم‌هاست. زندگی‌ای که خودشان بسازند. زندگی پر از قانون برای آسایش. اما آرامش چه می‌شود؟ یوناس به‌دنبال آرامش می‌رود. آرامشی که در پیدا کردن حقیقت است. حقیقتی که بخشنده به او می‌دهد. این داستان از لوئیس لوری درباره‌ی پسر دوازده‌ساله‌ای است که شغل آینده‌اش مهم ولی عجیب است. دریافت‌کننده‌ی خاطرات! داستان را دوست داشتم و احساسات درون آن واقعا منقلب‌کننده بود. نوجوان‌ها و بزرگتر‌ها حتما بخوانند. :)
محسن
یوناس شخصیت اصلی کتاب، نوجوانی است که به تازگی به سن ۱۲ سالگی می‌رسد. جایی که یوناس در آن زندگی می‌کند، همه چیز منظم و برنامه‌ریزی شده است. همهٔ آدم‌‌ها خوشحال به نظر می‌رسند و هیچ مشکلی وجود ندارد، اما کم کم می‌فهمیم که اوضاع عادی نیست و میزان کنترلی که در جامعه وجود دارد به اندازه‌ای است که آدم‌ها حتی برای فکرهای متفاوتی که می‌کنند باید جواب پس بدهند و اگر سه بار اخطار بگیرند از جامعه اخراج می‌شوند. یوناس احساس می‌کند با آدم‌های دیگر تفاوت‌هایی دارد، چیزهایی را می‌بیند و حس می‌کند که بقیهٔ آدم‌ها آن را نمی‌بینند. داستان کتاب شبیه کتاب‌های ۱۹۸۴، ما، میرا، دنیای قشنگ تو× فارنهایت ۴۵۱ و… فضایی پادآرمانشهری دارد. داستان جذاب و پرکششی دارد. وقتی به آخر کتاب رسیدم تازه فهمیدم که این کتاب اولین کتاب از یک مجموعهٔ چهارگانه است. :)
zohreh_in_dark
من خیلی سال پیش فیلم بخشنده رو دیدم و بعدها فهمیدم در واقع فیلم از کتاب اول از یک مجموعه چهار کتابی ساخته شده. این کتاب داستان زندگی یوناس هست که در جامعه ای کنترل شده و با نظم زندگی می کنه که در اون همه چیز توسط یک سیستم مشخص می شه. دنیایی که احساسات ازش حذف شده. ولی یوناس موهبتی داره و نوعی شجاعت که باعث می شه برای یک تغییر بزرگ اقدام کنه. این داستان واقعا بی نظیره. توصیه می کنم حتما هر چهار کتاب رو بخونید. تصور این که چه دنیاهایی می تونن موازی با هم وجود داشته باشن یا دنیای خلق شده توسط نویسنده، واقعا اعجاب انگیز بود. این کتاب نه فقط برای نوجوان ها که به نظرم برای هر کسی که فکر می کنه در دنیای یکنواختی زندگی می کنه، نوشته شده.
خیلی خواندنی و جالب بود
منم با تو موافقم
Roshanak Azari
ترجمه ضعیف است. مخصوصا که یک واژه کلیدی در متن, یعنی "مرخص شدن/کردن"، به نادرست" اخراج شدن/کردن" ترجمه شده و از کیفیت داستان کاسته است.
گمشده در دنیای کتاب ها :(
یه کتاب که میتونه کمک کنه ما در اینده چه کار هایی خواهیم کرد جنبه ی فلسفه داشت و خیلی زیبا توضیح داده بود فیلمش رو هم حتما ببینید درکل عالی یک پکیج کامل یود.
Mibble
عالی بود این کتاب مثل کتاب پاندا و اژدها یک کتاب پند اموز بود که نکته هاش تمام نشدنیه .💙 این کتاب به من یاد داد که خاطرات چه قدر باارزش هستند و من با خوندن این کتاب سعی کرد سبک زندگیم رو عوض کنم . در کل این کتاب فوق العاده ای هست که مانند یک پیشگو آینده رو به ما نشون میده 💕
Mahan
من این کتابو کاغذی شو دارم ولی یک و دو و سه و چهارش رو تو طاقچه من عاشق این کتابم و هنوز تمومش نکردم یکش بخشنده هستش دوش در جوستوجوی ابی ها و سه پیام رسان چهار هم پسر این مجموعه عالیه
کاربر ۹۴۴۱۵۶
این رمان نقاط روشنی از زندگی را به ما نشان داد که شاید کمتر توجه می کنیم مثلا وجود امید، رنگ، اختیار انتخاب . فکر میکنم دنیای این کتاب حس خوب دیدن د و انتخاب را بسیار یادآوری می‌کند اهمیت وجود عشق و نقش مهمی که در زندگی ما وجود دارد را به زیبایی نمایش می دهد. رابطه مستحکم خانوادگی و وجود پر ارزش اعضای خانواده را یادآوری می کند متن کتاب بسیار روان و جذاب است و خواننده غرق در داستان شده و پیش میرود. این کتاب را علاوه بر نوجوانان به بزرگترها هم توصیه میکنم. خواندن این کتاب باعث شد چندین روز در ذهنم ان را مرور کنم و به آن فکر کنم.ترجمه بسیار سلیس و روان است و به نظرم بسیار راحت میتوان مطالب را فهمید. از داستان پردازی جالب داستان هم به حق نمیتوان گذشت و بسیار داستان متفاوتی را برای خواننده تعریف میکند
alefzed
کتاب خوبیه.تا حدودی موضوعی شبیه به کوری داره اما با ی داستان متفاوت شاید به نظر برسه برای رده سنی نوجوون نوشته شده باشه اما واقعیت اینه که به موضوعی پرداخته که مبتلا به زندگی بسیاری از انسانهاست."جهل" بنابراین نیاز هست هر کسی حداقل یک بار به مطالعه این کتاب بپردازه تا با گوشه ای از دنیای بی انتهای جهل آشنا بشه!
زینب سادات رضازاده
گاهی وقتها به زندگی آرمانی فکر می‌کردم، زندگی بدون جنگ. اما آیا کسی احساس خشونت را کنار بگذارند میشود بقیه احساسات را داشته باشند... کتاب آرمان شهری را به تصویر در می‌آورد که انگار بی نقص است، اما کسی هست که میفهمد مشکل از کجا می‌آید.... در این کتاب به معنای عمیق خاطرات میپردازد و چقدر مهم هستن برای هر کدام از ما برای ادامه مسیر مان.
RS
با سلام کتاب خوب و جالبی بود و حتما توصیه میکنم بخونیدش. نویسنده یه فضای دیستوپیا(dystopia) یا معادل فارسیش پاد آرمان شهر رو به کاغذ کشیده که میشه گفت خوب از عهدش بر اومده و آدم با خوندن کتاب به این موضوع فکر میکنه که اگه واقعا چنین دنیا و چنین شرایطی وجود داشت چی میشد و چقدر سخت میشد. خلاصه اینکه پیشنهاد میکنم بخونید. خوشتون نیاد، بدتونم نمیاد.
پاییز
یک کتاب با سبک موضوع های آخرالزمانی. ایده داستان رو دوست داشتم اما به نظرم نویسنده خوب پرداختش نکرده بود. نسبت به سایر کتابهای این سبکی، خیلی کودکانه نوشته و جمله ها خیلی ساختار ساده ای دارن. داستان کشش متوسطی داره اما خب منو تا انتها پای خودش نگه داشت.
ن
به نظرم این کتاب خیلی قشنگ و جالب بود به نظر من که همین الان بخرش حتی نمونشم نخون
she
کتابی متفاوت در مورد زندگی در دنیایی بدون هیچ ترس یا درد یا خاطره و ب شکل سیستماتیک ک بالاخره یک نفر تصمیم ب تغییر آن میگیرد. انگار ی فیلم سینمایی با داستانی خاص است. جالب بود برام. البته سه گانه است و ادامه داره.
خیلی خواندنی و جالب بود
من واقعا نمی فهمم چرا چهار تا ستاره دادی
کاربر 2874052
کتاب خوبی بود. قطعا ارزش خوندن داشت.
Unknown
کتاب چهارم

حجم

۱۲۹٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۱۲۹٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۳۷,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد