نظرات کتاب قمارباز و (یک داستان کثیف ـ بابوک)
کتاب قمارباز و (یک داستان کثیف ـ بابوک) اثر فئودور داستایفسکی

کتاب قمارباز و (یک داستان کثیف ـ بابوک)

انتشارات:انتشارات پر
امتیاز:
۳.۶از ۱۰ رأیخواندن نظرات

نظرات کاربران

سیب
بی نظیر 👌
Reza.AH
قمارباز این رمان یاد اور دوران زندگی سخت داستایفسکی در خارج روسیه ست که اعتیاد او به قمار سبب مالباختگی و بدهکاری او میشود. داستان از زبان معلمی جوان به نام ااکسی ایوانویچ ست که برای ژنرالی کار میکند که درقمار بدهی زیادی به مردی فرانسوی به نام دوگریو دارد و منتظر فوت عمه ش ست که ثروت زیادی دارد، عمه هم خود به قمار اعتیاد دارد. الکسی عاشق نادختری ژنرال، پولینا ست واوهم به قمار روی میآورد تا عشقش رو ازدست مرد فرانسوی نجات دهد. قماربازی نوعی فلسفه زندگیست که همه چیز برپایه شانس و اتفاق ست وقطعیتی در کار نیست. چرخ زندگی مانند گردونه قماری میچرخد و همه چیز شانسی اتفاق می افتد. تبحر داستایفسکی در تحلیل شخصیتها ورفتار ادمها نسبت به پول ست وروی دیگر ادمها در بی پولی رو نشان میدهد. پرنده را ازپروازش میشناسند آدم را از کارهایش یک داستان کثیف یا یک اتفاق مسخره در دوران تحولات اجتماعی ورنسانس در روسیه ژنرالی از طبقه اشراف مدعی طرفداری از فرودستان رو دارد، درجشن عروسی کارمند فقیر خود شرکت میکند تا در دوستی آدمهایی که از طبقه او نیستند تلاش کند.. حوداث جشن عروسی به او میفهماند که ادعایش در نوع دوستی توهمی بیش نیست. بابوک داستانی تخیلی با شخصیت پردازیهای عالی و شکل گیری تصویر پردازی توسط خواننده ست.
Hedieh :)
اگر تا به حال رمان‌های زیادی نخوانده‌اید یااثری از داستایوفسکی مطالعه نکرده‌اید،با این کتاب شروع نکنید چون احتمال اینکه دنبال آثار دیگه نویسنده برید کم میشه. متن روان بود اما داستان ریتم یکنواختی داشت. ترجمه هم خوب بود ولی بعضی جاها غلط‌هایی دیده میشد(مثلاً: پیرزن دیوانه‌ای نوشته شده بود "پیرزن دیوآن‌های" ) بشخصه پیشنهادش نمیکنم.
امیرحسین داستایوفسکی
این رمان فوق العاده هست و همه باید این رمان رو مطالعه کنند داستان فوق العاده ای داره و الکسیس ایوانوویچ خیلی خوب روایت کرده کلاً رمانهای آقای داستایوفسکی خیلی زیبا هستند من نسخه چاپی این کتاب رو دارم و خیلی هم ازش لذت بردم
امیرحسین داستایوفسکی
درود . بله به نظرم این نسخه ارزش خواندن دارد
am
سلام این نسخه رو دیدی بخرم؟

حجم

۲۰۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۰۸ صفحه

حجم

۲۰۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۰۸ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد