نظرات درباره کتاب سربلند و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب سربلند اثر محمدعلی جعفری

نظرات کاربران درباره کتاب سربلند

امتیاز:
۴.۵از ۳۹۲ رأی
۴٫۵
(۳۹۲)
صالح دانائی
سلام واقعا لذت بردم از خوندنش... حسین قمی (فرمانده شهید حججی ): من برای شهادت اصرار نمیکنم ، آن قدر کار میکنم تا لایق شهادت شوم.... التماس دعا... یا علی (ع)
ثنا
این کتاب ما رو با زندگیِ پاک شهید حججی آشنا میکنه!واقعا ارزش وقت گذاشتن داره☺
جُون خادِمُ المَهدی (عج)
واقعا فوق العاده بود، البته من نسخه چاپی این کتابو خوندم، فکر کنم چاپ دوم بود، اولین کتابی بود که تو این موضوعات میخوندم، منظورم شهدا و از این دست کتاب هاست، نمیدونم چیشد که تصمیم به خوندنش گرفتم، تا تو اینترنت کتابو دیدم از خودم بی خود شدم و سریع اینترنتی خریدمش، آقا محسن اولین کسی بود که منو با شهدا آشنا کرد، واقعا بعد خوندن این کتاب زندگیم کلا تغییر کرد و یه آدم دیگ شدم، دیگ کم‌ کم به لطف این شهید راه و مسیر زندگیم تغییر کرد. حتما بهتون پیشنهاد میکنم حداقل یک بار بخونیدش، آقا محسن خیلی خوب دست گیری میکنی...
ف. شفیعی
علاوه بر جذابیت و روان بودن متن کتاب، خاطرات بسیار منسجم نوشته شده‌اند. کتاب فصل بندی مناسبی دارد و ذهن مخاطب را به دنبال خود می‌کشد. هم‌چنین درکنار آشنایی با سبک زندگی این شهید بزرگوار، می‌توان گفت کتاب تربیتی خیلی خوبی نیز هست. چه برای تربیت شخصی و فردی چه تربیت فرزند. هم‌چنین مستندات و تصاویر بسیار جالبی دارد.
ف_حسنپوردکان
من هم عاشق خود شهیدم و هم بی‌نهایت عاشق زندگی‌نامه‌ی شهید حججی ❤️ خوندن این کتاب رو که پر از صداقت، سادگی و صمیمیت هست به همه پیشنهاد میکنم.
یاشهید
فقط اون قسمت ازکتاب که موقع خداحافظی ازرفیقش میگه این سرو میبینی؟باب بریدنه برای امام حسین🤐😭 چه زیباگفت مولوی:هفت شهرعشق راعطارگشت ماهنوزاندرخم یک کوچه ایم خدایا عاقبت مارومثل حججی هاختم به سعادت کن
علی
این شهید بزرگوار تو همین دهه شهید شد که تو شرایط بسیار خوبی از هر نظر نبودیم. ولی راه خودشو ادامه داد .دمت گرم و دم خدا گرم که هوا تو نگه داشت .
ali sheikhjafari
عالیه واقعا من نسخه چاپیشو دارم از خوندنش خسته نمیشید حاج محسن هوای ماها رو هم داشته باشه الان تو دیگه وصلی
بهزاد
با سلام به نظرمن دردهه های بعدی برای کسانی که می خواهنددورازاحساسات ویاگزارش صرف اثری نزدیک و پدیدارشناسانه درمورد جنگ بصورت نوعی یاخاص مطالعه کنند کمتراثری با این کیفیت وجود خواهد داشت .علاقمندان اثارجنگی رتبه خواندن ان توصیه می کنم.
مهدی بهنام
سلام خدا بر این دلیر مردانی که با نثار خون خود ، سعادت و امنیت را به ما هدیه دادند. یکی از زیباترین و تاثیر گزارترین کتابهایی بود که خواندم. شهدا زنده اند و نظاره گر اعمال و رفتار ما. وما غافلیم .
tayyebeh
عالی..تاثیر گذار و بسیار آموزنده
seyedmohammad sadeghi
نسخه ی کاغذی رو تا نصفه برای یه مسابقه کتابخوانی خوندم فکر نمی کردم این همه خوب باشه. کاملا احساسات خاطره گو ها برای من آفریده شد انگار که خودم اونجا بودم
Melika
قبلا خوندم عالی بود
رها
کتاب عالی عالی
كيانا
شخصیت شهید بسیار متفاوت از همسن و هم نسلهای خودشون بوده و خصوصیات اخلاقی تامل برانگیزی داشتند مخصوصا نحوه اسارت و شهادت برای من بسیار تاثیر گذار بود و با وجود گذشت مدت زیادی از خواندن کتاب کل روز فکرم درگیر است فکر میکنم میشود کتاب جامعتری راجع به ایشان نوشت
علیرضا گلرنگیان
هرکسی از ظنّ خود، یار این شهید شده و یه چیزی واسه دلش گفته. گاهی اونقدر تکراری یا روزمرّه میشد که منو خسته می‌کرد. بهتر بود به خاطرات برگزیده و تاثیرگذار اکتفا می‌کردن و همچنین، از روحیات معنوی شهید هم بیشتر میگفتن، مثلاً از دلایل شهادت طلبی ایشون. همچنین، بعضی از رفتارهای خود شهید رو قبول نداشتم و بهتر بود که مؤلف، در پاورقی کتاب یه توضیحی می‌نوشتن تا کسی برداشت اشتباه نکنه. مثلاً چرا باید در یک اتوبوس، به همه امر و نهی کنیم و فقط مداحی پخش کنیم؟! خب این رفتار، شاید بقیه رو از دین زده بکنه. در کل، بنظرم بیشتر شهرت این کتاب، مدیون شهرت خود شهیده، نه خود این کتاب. شاید بشه که درباره‌ی شهید حججی عزیز، کتابی بهتر و شسته‌رفته‌تر نوشت.
khosrvi
کتاب بسیار فوق العاده و جذابی بود
khosrvi
من کاملا با حرفتون مخالف هستم اگر کامل می خواندید این حرف نمی زدید
کاربر ۱۵۴۹۶۴۸
موافقم با صحبت هاتون نباید شهدا رو دور از دسترس نشون داد ولی این کتابم دیگه از این ور بوم افتاده نتونسته شخصیت شهید رو به خوبی به تصویر بکشه... و هم چنین همسرشون رو کلا خوب نبود☹️
حاج عرفان
زندگی این شهید بزرگوار می شد خیلی بهترازاین نوشته شود اصلاقابل مقایسه بایادت باشدنیست ضعف شدید نویسنده وعدم بهره برداری کامل از محسن عزیزکاملامشهوداست.
شهـــ گمنام ــــید
کتاب یادت باشد یدونه است
N.Zahra.M
خوشبحال شهدا
M Sh
عالی بود زندگی داشت کتابش
zsmirghasmy
خود کتاب نسخه چاپیشو خوندم که واقعا هم جذابه ولی یه جاهاییش به نظرم به هم نمیخورد

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه