نظرات درباره کتاب هربار که معنی زندگی را فهمیدم، عوضش کردند: زیست با استفاده از خرد فلاسفه‌ی بزرگ و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب هربار که معنی زندگی را فهمیدم، عوضش کردند: زیست با استفاده از خرد فلاسفه‌ی بزرگ اثر دانیل. ام کلاین

نظرات کاربران درباره کتاب هربار که معنی زندگی را فهمیدم، عوضش کردند: زیست با استفاده از خرد فلاسفه‌ی بزرگ

انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۴.۳از ۱۷۱ رأی
۴٫۳
(۱۷۱)
ر.د.ب
کتاب جالبی که ذهن را درگیر میکنه و میشه گفت خلاصه ای از فلسفه. ترجمه عالی بود، مخصوصا ترجمه دوتا شعر به فارسی، که به نظرم شاهکار مترجم بود. دمش گرم...
مریم کریم زاده
نمیدونم چرا حس کردم اون دوتا شعر رو مترجم با توجه به مفهوم مرتبط با متن با صلاح دید خودش اضافه کرده
Mina Salehi
من کتاب فلسفه(البته در حد کنجکاوی و پاسخ ب‌پرسش های فلسفی خودم) زیاد خوندم ولی این کتاب ی چیز دیگست. همونی ک همیشه دوست داشتم:) ب هر موضوعی ی گریزی زده از دید ی کسی ک جوونیش تاحد زیادی همون دغدغه های اکثر ماهارو داره و بعد تو پیری برمیگرده ب اون افکارش نگاه دوباره میندازه
Z.a.h.r.a
داستان اینه که نویسنده یادداشت های دوران جوانیشو که جملات فیلسوف های مختلف رو همراه با نظر شخصیش نوشته در دوران پیری پیدا میکنه و حالا دوباره اونارو مورد بررسی قرار میده و تفسیر میکنه. کتاب بسیار عالی و تقریبا روان هست برای کسانی که به فلسفه علاقه دارند پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنند.
کتاب 1984
نویسنده خیلی ساده و راحت مفاهیم فلسفی رو بیان میکنه ذهن و افکار شما رو به چالش میکشه و باعث میشه به فلسفه بیشتر علاقه پیدا کنید و بفهمید به چه مکتبی تعلق دارید. خیلی از خوندنش لذت بردم‌. یکی از بهترین کتابایی بود که تاحالا خوندم. بشدت پیشنهاد میکنم بخونیدش تا مثل من لذت ببرید :)
alib
فوق العاده بود زمانی که کتاب و ورق میزنید نمیتونید دیگه دل بکنید ازش
solo
یک کتاب فلسفی با مفاهیم ساده که بسیار روان و برای عموم مردم نوشته شده است. اگر به فلسفه علاقه داشته باشید از این کتاب خوشتان میاد. عنوان هر فصل شامل یک جمله کوتاه و تاثیر گذار از بزرگان فلسفه است. نویسنده در رابطه با عنوانِ هر فصل، نظریه های فیلسوفان را از بعد های مختلف مورد بررسی قرار داده بود و همینطور تجربیات و دیدگاه خودش رو‌ هم در کتاب نوشته بود، و در آخر برای جمع بندی یک نتیجه کوتاه از صحبت هاش نوشته. کلیات کتاب رو دوست داشتم. مثلا در رابطه با وجود یا انکار خدا، هدف زیست و زندگی، ارزش وجودی فرد ...، که دغدغه های ذهنی هر کدوم مون و البته نویسنده هم هست صحبت شده بود.
maryam dawodi
ترجمه قابل تحسینه
Farhad Ahmadi Araghi
کتاب خوبی بود که برای من که مطالعه ای در مورد فلسفه نداشتم، جالب بود.... البته دوباره باید بخونمش!
Amirreza Mahmoudzadeh-Sagheb
کتابی بسیار جمع و جور برای مرور آرا و اندیشه‌های فلاسفه. کتاب خود را به فیلسوفان خاص و معدودی محدود نمی‌کند و حتی بخشی از آرای فیلسوفان معاصر نظیر پارفیت را نیز شاهدیم. در کل این کتاب به مثابه‌ی تور فلسفه‌ای در چند ساعت است.
فاطمه
همونطور که از اسمش پیداست شخص دنبال معنی زندگیست و یافته هایش را به بهترین شکل با ما درمیان می گذارد. اما آنچه که در خواندن این کتاب و کتاب های فلسفی دیگر نیز مورد اهمیت است تاثیر آنی نپذیرفتن است. زیرا خود ما باید با سبک و سنگین کردن مطالب باور هایمان را شکل دهیم:))
hamid rezam
کتاب خوبیه ! باید خودت بخونی البته ممکنه سلیقه هر کسی نباشه بستگی به خود آدم داره که دنبال چی هستش تو زندگی این کتاب هم داره با مفاهیم خیلی رون جریانات زندگی رو و مسیر ..... توضیح میده مسایلی از مکاتب فلسفلی با مثال های روان و ساده هرچند این کتاب هم تحت دیدگاه نویسندش هستش که خودش هم اخر کتاب میگه ....
awrhaz
اگه تو گردونه یک هفته بی نهایت جایزه بگیریم بعد از یک هفته کتابایی که دریافت کردیم میپره؟
ف_حسنپوردکان
قرضیه دیگه 😅
حــــــــــــوا🍃
بله
مریم کریم زاده
از ازل تا ابد انسان در جستجوی معنای زندگیست. این کتاب به بسیاری از دغدغه های فکری شماراجع به هدف از زندگی و غایت و نتیجه ی دنیا اشاره میکنه، لذت گرایی و کمال گرایی نقطه ی مشترک تمام فلاسفه است ،منتها تعریف این لذت و درجه بندی و چارچوبهای هر کدام متفاوت . این کتاب از این جهت ارزشمنده که جملات قصار فلاسفه را از دید یک انسان در ۲دوره ی جوانی و میانسالی تحلیل میکنه، دیدگاه نقادانه ی نویسنده جالب توجه هست. جملات قصار فلاسفه گاها متناقض ،اما هر کدام به نوعی درست.!!
امیررضا
~نویسنده زمانی که ۷۵ سالش میشه با دفترچه ای برخورد میکنه که اولین نوشته های اون بر میگرده به ۵۰ سال پیش، زمانی که جوون بوده و در رشته فلسفه درس میخونده. تو این یادداشت ها جملات قصاری از فلاسفه و بعضی کتاب های قدیمی وجود داره که هر کدوم برای زمان خاصی ان و با توجه به نگرش شخصیش هر چند وقت یک دید و معنای تازه ای به جهان پیدا میکنه. ~از کامو،اپیکور،شوپنهاور و... در این کتاب وجود دارن. وقتی نویسنده بعد از این همه سال چشمش به دفترچه میخوره هر کدوم از جملات قصار رو میخونه و نظرش رو راجب هر کدوم مینویسه و اینکه چه تغییری در نگرشش به وجود اومده طی این سال ها. ~با خوندن کتاب میتونین از نظرات طنز و دید لذت گرای نویسنده راجب فلسفه لذت ببرین و هم کلی جملات قشنگ بخونین و فیلسوف ها و کتاب های مختلفی رو بشناشین.
الهام راگا
نویسنده کتاب به طور ساده و کوتاه نگرش تنی چند از فیلسوفان به معنای زندگی را شرح می‌دهد و سپس نظر خود را درباره مواضع فیلسوف مورد بحث بیان می‌کند. متن کتاب روان است و درک مطالب نسبتا ساده. من از مطالعه این کتاب بسیار راضی هستم چرا که کنجکاوی و علاقه ام را برانگیخت و باعث شد درباره فیلسوفان معاصر تحقیق کنم و درباره آن‌ها بدانم.
Amir Rajabi
بر خلاف نظر دوستان که نوشتند برای شروع فلسفه خوانی کتاب خوبیه ، کاملا نظرم برعکسه و اتفاقا برای انتهای یک سیر فلسفی خوانی کتاب درجه یکیه ، باید کسی باشی که با همه اون جمله ها زیسته باشی و یه جهش تو زندگیت داشته باشی و بعد از همه این کش و قوس ها و پیدا شدن یه ایده نصفه و نیمچه از فلسفه بیای این کتابو بخونی و بعد از خوندنش بالاخره یه نتیجه گیری در حد زندگی خودت داشته باشی و اینجاست که فرمون باقی زندگیت تعیین میشه (تا وقتی که دوباره عوضش کنن😁) و در آخر نتیجه گیری مینیمال و کافی نویسنده و جمله ریزبینانه نیچه که گفت باید برای انسان کامل شدن ، با چالش های سنت و مذهب و خانواده و جامعه روبرو شیم . این فرمون بعدی من در زندگیم هستش، چیزی که خیلی وقته بهش فکر میکنم و الان مصمم تر از همیشه ام
Zahra Davoodi
خیلی کتاب خوبیه واقعا ارزش خواندن و تفکر عمیق داره
رضا جعفری
ارزش خوندن داره
Estatira
نویسنده، سخن‌های کوتاه فیلسوف‌ها رو که تو جوانی تو دفترش یادداشت کرده بوده، مرتب کرده و با زبانی ساده توصیف و تحلیلشون کرده. حین خوندن هم آدمو به چالش می‌کشه.
fateme1ghaderi
یکی از بهترین کتابایی بود ک امسال خوندم. برای منی که زیاد به فلسفه آشنایی ندارم واقعا جالب بود.

حجم

۱۵۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۶۲ صفحه

حجم

۱۵۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۶۲ صفحه

قیمت:
۴۸,۵۰۰
۲۴,۲۵۰
۵۰%
تومان