نظرات کتاب زنان و قدرت
کتاب زنان و قدرت اثر مری بی‌یرد

کتاب زنان و قدرت

نویسنده:مری بی‌یرد
انتشارات:نشر نو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۷از ۱۵ رأی
۲٫۷
(۱۵)

نظرات کاربران

shakiba
این کتاب از این جهت مفیده که میاد از دوران باستان جنسیت‌زدگی رو میکشه بیرون و نشونمون میده که "ببین ما وضعیتمون بهتر شده ولی هنوز همونیم!" از اونجایی که کتاب "مقاله‌طور"ه و اسپویل نمیشه، باید بگم از صدا میگه. از اینکه آیا صدای زیر زنان از صدای بم مردان کمتر جدیت و صلابت داره؟ آیا ما باید خودمون رو عوض کنیم تا وارد دنیایی بشیم که مردان اون رو فقط متعلق به خودشون میدونن ؛ مثلا سیاست؟ و همینطور از آزارگران اینترنتی مینویسه. یه بار یادمه زیر پستی درباره‌ی selflove کامنت گذاشتم که چقدر هنرمندش قشنگه و (پست خارجی بود) و یک ایرانی گشته بود از بین اون همه خارجی من رو پیدا کرده بود و به فارسی کامنت داده بود "سینه‌های تو کدوم شکلیه؟" و وقتی بهش گفتم متجاوزیه که صد در صد مادر و خواهرش رو وقتی تاپ میپوشن، آزار میده، تعجب کرد که چرا بهم برخورده!! (در صورتی که باید از تجاوزش به حریم خصوصیم خیلی ذوق میکردم، لابد خودش هم نسبت به متجاوزها یه حس علاقه‌ای داره:) خداداند) در آخر باید یه بدی و یه خوبی از طاقچه بگم و برم: ۱. بدی : کتاب شامل ۲۵ تا عکس بود که جمله‌های کتاب رو قطع میکرد. کاری به این ندارم. اون ۲۵ تا عکس چرا توی کتاب آورده نشده بود؟ فقط شماره‌ها و توضیح عکسها بود! حیف نیست همچین کتاب خوبی بدون عکس منتشر بشه طاقچه جان؟ ۲. خوبی : که خیلی دوست داشتم و با فیدیبو سرش کلی کلنجار میرفتم، نحوه‌ی پاورقی های طاقچه بود که روی عدد میزدی، همونجا برات توضیح میداد و نیازی به رفتن به ته کتاب نبود (البته ته کتاب هم نوشته شده بود).
Sarvenaz Ahmadi
شاید به خاطر بررسی و استناد به تاریخ یونان و روم باستان برای نشان دادن ریشه فرهنگی عمیق محروم‌سازی زنان از قدرت، اگر آشنایی با این تاریخ وجود نداشته باشه ناملموس به نظر بیاد؛ دوست داشتم این اتفاق درباره تاریخ ایران هم میافتاد یا اگر کتابی هست بخونم. من فکر میکنم درباره ظاهر زنان در قدرت بهتر بود موضعش رو شفاف‌تر می‌کرد. با این که کوتاه بود اما نکات جدید و جالب توجه کم نداشت که باعث شد من جمله‌های زیادی رو به نسبت حجم کتاب هایلایت کنم. متاسفانه کتاب به‌هم‌ریخته بود، تصاویر با وجود این که بخش اعظم کتاب راجع بهشون هست رو نداشت؛ در انتشار الکترونیکی کتاب انتظار میره به این موارد بیشتر توجه بشه تا تمرکز و زمان از دست نره. ترجمه هم در مواردی فکر میکنم میتونست بهتر باشه.
مرتضی
کتاب زنان هخامنشی نوشته ماریا بروسیوس
وحید
به این کتاب با وجود ترجمه‌ی کمی نامفهوم و نارسای آن، پنج ستاره می‌دهم، چون معتقدم کتاب‌های این چنین که موجب آگاهی مردم، خصوصا زنان، از ناحقی‌هایی که در حق زنان شده می‌شود، برای جامعه‌ی جنسیت‌زده و مردسالار ما بسیار ضروری است.
ملکوت
کتاب جالبی بود. خیلی دقیق و جزئی مسائل رو بررسی نکرده بود، ولی نکات و اتفاقات جالبی رو گفته بود که من تا به حال از این منظر بهش نگاه نکرده بودم (مثل نگاه به زن در ایلیاد و نمونه های دیگه). با توجه به ترجمه (که بد نبود ولی می‌تونست بهتر هم باشه) کم حجم بودنش نقطه مثبتی بود.
rama
اوایل بسیار جذاب بود اما در ادامه سردرگم شد! ترجمه هم به نظرم واژه به واژه بود!
maamaryam39
متن کتاب به هم ریخته بود و هیچ کدوم از عکسها هم نبودند. ترجمه هم چنگی به دل نمیزد.
elham18
نویسنده هیچ آلترناتیوی برای تغییر ساختار قدرت ندارد. و بیشتر احساسی برخورد کرده است.

حجم

۶۳۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۶۳۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۳۱,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد