نظرات درباره کتاب سجاده و صلیب و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب سجاده و صلیب اثر هما پوراصفهانی

نظرات کاربران درباره کتاب سجاده و صلیب

انتشارات:انتشارات سخن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۲از ۲۷۰ رأی
۳٫۲
(۲۷۰)
fahimeh tayebi
وقتی که راهنمایی و دبیرستان بودم به نظرم جالب میومد ولی فقط برای همون سنین
Reyhan
قبلا اسمش جدال پرتمنا بود و کتابش هم آنلاین بود و رایگان😂 من اون موقع خوندم قشنگ بود😐
کاربر 3815393
دستت درد نکنه داشتم همین الان پرداخت میکردم بخرمش
Venus
🙂😂 آره اولش جدال پرتمنا بود ژولیت اسمش ویولت بود و برادرش وارنا کوروش و فرنوش هم اسمشون آراد و آراگل بود
کاربر ۳۵۲۶۷۶۸
اسمش عوض شده؟ ممنون که گفتی آخه قبلا خوندمش چون اسمش عوض شده باز خواستم برم بخونمش😑 تو قهرمان منی🌹😂😂
شهید مریم فرهانیان
انقدر قلم ضعیف بود و داستان پردازیش کلیشه ای و فانتزی و لوس بود که حتی دوست ندارم ادامه ش رو بخونم و وقتمو باهاش تلف کنم... یه قالب تکراری به اسم دعوای دختر و پسری که باهم اختلاف دارن و بعد عاشق میشن... جدی خانم پوراصفهانی هدفش از این نوشته های تکراری که فقط هیجان عاطفی الکی داره چیه؟؟
『↰خــٰادم‌مهدۍ‌فاطمھ❁』
کتاب آقای سلیمان میشود من بخوابم را بخونید
Zahra
یادش بخیر! چه قدر قبلا از خوندن این رمان و امثال این ها لذت می بردم، مخصوصا این یکی😊 ولی الان حتی یک خطش هم نمی تونم بخونم خیلی چیز ارزشمندی برای ارائه دادن نداره و یک ذهنیت فانتزی برای خواننده ترسیم می کنه که در لحظه میشه ازش لذت برد اگر لذت می برید، حتما بخونید!
Mahsa
منم خیلی دوسش دارم
m.pasha
کتاب قوی نیست.خیلی از جاهای کتاب توضیحات اضافه است.جذابیت داستان در حدی نیست که نتونی کتاب رو کنار بذاری.اگر فقط یک رمان از هما پور اصفهانی خونده باشین میتونین کل کتاب رو حدس بزنید.شخصیتهای داستان مثل شخصیت های شکلات تلخ هست و نویسنده عجیب اصرار داره یک پسر مذهبی قد بلند زیبای خوش تیپ ورزشکار قوی هیکل که بسیار تعصبی هست و یک دختر بدحجاب یا بی حجاب رو عاشق هم کنه و دختر مدام بخواد تعصب خشک و غیرمذهبی پسر رو تحریک کنه و عجیبتر اینکه از یک نفرت و کل کل غیر منطقی دور از عرف ما شروع کنه و به یک عشق سوزنده برسه.این روند رو توی ۳ رمان که از ایشون خوندم می‌بینید.سیگار شکلاتی ، شکلات تلخ و همین سجاده و صلیب.علاوه بر اینها تو هر ۳کتاب رابطه ی برادر و خواهر هم وجود داره که برادر عاشقانه و غیرمنطقی خواهر رو می‌پرسه و نوع رابطه ای که از برادر و خواهر نشون میده و نوع مکالماتشون مثل مکالمات عاشقانه دو نامزد هست تا خواهر و برادر.و در کنار اینها دوست و مردی که خیلی خیلی نزدیکتر از دوست هست .تمام این شخصیت‌ها توی کتابهای نویسنده تکرار میشه. سیگار شکلاتی و شکلات تلخ قابل تحمل تر هستن بخاطر نوع داستانش.اما این کتاب برعکس اسم جذابش اصلا جذابیت اون کتابها رو نداشت.مکالمات طولانی و بیهوده ای که حذفشون هیچی از کتاب کم نمی‌کرد و کل کل های بچگانه ای که اصلا قابل هضم نبود یک طرف. عدم اطلاعات کامل نویسنده از اسلام یک طرف. نقطه قوت کتاب این بود که نویسنده نیتش نشون دادن چهره ی زیبا از اسلام در کنار مسیحیت بود بدون اینکه مسیحیت رو بخواد با تعصب و بد جلوه بده نکته ی دیگه هر ۳ کتابی که اسم آوردم اینه که توی هر ۳کتاب این دختر هست که برای عقد کردن یا اولین رابطه داشتن اصرار می‌کنه و مرد ناز می‌کنه. من فک میکنم نویسنده ته ذهنش افکار فمنیستی داره البته از نقش هایی که ۳ زن در ۳ رمان دارن کاملا واضحه ولی این مورد اصرار به عقد و اصرار به داشتن اولین رابطه و عذاب وجدان بعد رابطه از جانب مرد، نه زن!!! عجیبه و نکته أخر حسادتهای بسیار غیرمنطقی از جانب شخصیت زن هست در کنار تعصب‌های خشک و بسیار غیر منطقی شخصیت مرد که نویسنده همه اش رو به مذهبی بودن و مسلمان بودن ربط میده.در صورتیکه این نوع تعصب بیمارگونه که نویسنده تو هر ۳کتابش عنوان می‌کنه ریشه روانی داره و باید درمان بشه. همینطور حساسیت و حسادت غیرمنطقی شخصیت زن داستان که حتی از سلام کردن معشوقش به همکلاسیش دعوا راه میندازه و دور روز تو بدترین شرایط زندگیشون به حالت قهر بسر میبره
melika
با اون قسمت که میگید نویسنده افکار فمینیستی داره کااااملا مخالفم و این موضوع کاملا برعکس صدق میکنه. تو رمان های خانم پوراصفهانی بخصوص سیگار شکلاتی بارها و بارها زن رو ضعیف و آویزون نشون میده و نکته خنده دار اینه که وقتی میخواد به شخصیت زن قدرت بده اونو به مرد تشبیه میکنه. ضمن اینکه واقعا پیشنهاد رابطه جنسی از طرف زن عجیبه براتون؟ اینکه یک انسان نیازی که خدا دروجودش قرار داده رو زیرسایه شرع از معشوقش بخواد عجیبه؟ خوبه که این نقد روهم شما از من بپذیرید و تجدید نظر کنید.
Zeinab Deilami
حرفتون کاملا منطقی هستش 👌🏻🌹
کاربر ۲۴۶۸۳۳۰
کاملا با شما موافقم
عشق کتاب
خوشم نیومد .بالاخره نفهمیدم منظور این رمان نویس ها از آدم مذهبی چطور آدمیه؟ بالاخره حداقل اینه که یه محرم و نامحرم سرشون بشه دیگه نه؟
سارا
اسم مذهبی رو اون آراد داشت ولی کلا به ویولت چسبیده بود🙍
محجبه
والا
فطرس
👌
هما
موضوع جالبی بود ولی از اونجا که این رمان در سالهای ابتدایی کار خانم پوراصفهانی نوشته شده بود، انتظار می رفت در نسخه چاپی تغیرات مثبتی در زمینه نگارش و پردازش رمان صورت گرفته باشه و کتاب نسخه اصلاح شده و پخته تر فایل مجازی رمان باشه، اما متاسفانه نه تنها مشکلات و نقایص نسخه مجازی رمان حل نشده بود، بلکه یک سری موارد از جمله اسم شخصیتها که هیچ لزومی در تغییر اونها نبود فقط به صرف اینکه نشون بدن نسخه چاپی با مجازی فرق داره تغییر داده شده بود که خودش جزو نقاط ضعف رمان به شمار میومد، متاسفانه کاملا ناامید شدم!
mina
بسیار سطح پایین
zsmirghasmy
خب اول از همه بگم که غلط املاییاش نسبتا زیاد بود دوم اینکه به نظرم ارزش بیست هزار تومنو نداره اگه میخواهید بگیرید از بی نهایت بگیرید داستان بدک نبود یه کم توش منطقی نبود وقایع. مثلا چرا باید یه پسر نسبتا مذهبی با هر دلیلی با دختره اونجوری لج کنه خب یه کم من احساسم این بود که رپانش در حد این رمان های اینترنتیه و حتی پایین تر از بعضیاشون
حیدری
متاسفم واسه هما پور اصفهانی که با ادیت کردن و عوض کردن رمانای موندگارش اییینن طوریی سطح رماناشو میاره پایین!! اون از تقاص ، اون از سیگار شکلاتی که نسخه آنلاینش شاهکار بود و نسخه اصلیش به مفتم نمی ارزید ، اینم از جدال پرتمنا کاش خانوم پوراصفهانی اینو بخونه که (( با این کارا ارزش رماناشو خیلییی میاره پایین!!))
mehrvinq
افتضاح حالا چرا اسم ارادو کرده بود کوروش ؟؟
Zahra
واقعن دیگ خیلی تکراری شده این داستانا و رمانا ک همش دختر و پسر با ی تفاوت مثل پول یا دین باهم دعوا دارن و عاشق میشن ..فقط اگ خیلی عشقای تخیلی و داستان روان دوس دارین بخونین
کاربر ۱۴۸۶۴۳۲
خیلی خیلی زیباست. ولی من نسخه دانلودیشو به اسم جدال پرتمنا خونده بودم و حقیقتا اون بهتر بود یکم💐
بانوی شرقی
رمان ابکی و بچه گانه
fatemeh ghaemi
رمانه جذابیه از نظرم اما اینکه اسم شخصیت ها عوض شده در مقایسه با نسخه مجازی که قبلا نوشته بودن از نظر من آزار دهندست... انگار نمیشه به راحتی ارتباط بگیری اگه قبلا به صورت انلاین خونده باشی... به علاوه اینکه اسم های قبلی زیبا تر هم بودن... واقعا نمیدونم دلیلش چی بوده که عوض شدن!!
Maviz Sorkh
دلیلش این بوده که نویسنده اطلاع کافی از چگونگی الک شدن کتاب توی اداره ارشاد نداشته و چون میخواسته به چاپ برسونه خیلی چیزها رو و حتی اسم شخصیت ها رو هم عوض کرده
zahra_932
این رمانو خیلی دوست داشتم ولی وقتی دیدم اسم شخصیت ها عوض شده از این نسخه ویرایش شدش خوشم نیومد دلیل نمیشه وقتی داری یه رمانو بازنگری میکنی نویسنده عزیز این طور اسم ها رو عوض کنی رمان برام غریب بود 😐
نیکو
قشنگ بود..خیلی جاها هم کلی سرش خندیدم اما به نظرم بعضی جاها مطلب گنگ بود. ایما و اشاره ها هرچند که قرارنبود به وضوح درباره مفهمومشون گفته بشه اما زیادی گنگ میشدن گاها. داستانش در کنار مطالب جالبی که یادمون داد، به نظرم میتونست یکم بهتر باشه و ماجرا جالبتر و پخته تر پیش بره.
❥ⓕⓣⓜⓗ❥
داستان عشق بین یک دختر مسیحـی و پسـر مسلمـان که برای بهم رسیدن مشکلات زیادی سر راهشون قرار میگیره... ✧✧✧ من دوستش داشتم♥😊 البته من رمانرو مجازی خوندم چند سال پیش اسمش جدال پر تمنا بود و رمانهای"تقاص،قرار نبود،جدال پرتمنا،توسکا" که از خانوم پور اصفهانی خوندم همشون با دعوای بین دختر و پسر شروع میشه که در نهایت به عشق ختم میشه،البته من بقیه ی رمانهاشون رو نخوندم دیگه اطلاعی از اونا ندارم،ولی به نظرم این شروع خیلی تکراری و خسته کننده شده دیگه😞
شادی
شما که تا آخر اینو خوندین میشه لطف کنید بگید چی شد که رابرت دوباره پیدایش شد؟
erfaneh
مخصوصا رمانای همخونه ای بنظرم خیلی کلیشه ای هست
atefe
لطفارمان نشرآراسپ وپویا روهم بذارید
سورنا احمدی
سلام من این رمان رو به اسم جدال پر تمنا خونده بودم به نظرم واقعا عالیه بارها و بارها خوندمش!!!ولی در اینجا اسامی شخصیت ها عوض شده بود ویه ذره با اسما مشکل داشتم ممنون بازم میگم از نظر من و دوستم این رمان عالیه!

حجم

۵۹۷٫۵ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۵۷۶ صفحه

حجم

۵۹۷٫۵ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۵۷۶ صفحه

قیمت:
۹۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۵صفحه بعد