نظرات درباره کتاب آس و پاس های پاریس و لندن و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب آس و پاس های پاریس و لندن اثر جورج اورول

نظرات کاربران درباره کتاب آس و پاس های پاریس و لندن

نویسنده:جورج اورول
انتشارات:انتشارات مجید
امتیاز:
۴.۰از ۳۰ رأی
۴٫۰
(۳۰)
misbeliever
«اگر آدم همت والایی داشته باشد می تواند به همان شیوه خودش به زندگی ادامه دهد...اینکه آدم فقیر یا ثروتمند باشد شرط فکر کردن نیست...تو میتوانی در هر وضعیتی یا کتاب خواندن...فکر کردن خودت را مشغول کنی...تنها کافی است به خودت تلقین کنی که آدم ذهنی آزاد دارد تا بعد نیروهایی که در تو مخفی هستند فعال شوند» «بی حالی و فقر و نداری...یاران انفکاک پذیری هستند...» «من بر این باورم که کارهای بیهوده و بی فایده به این خاطر ادامه دارند که از عصیان مردم می ترسند...عقیده ای که رواج دارد چنین است که انبوه مردم حیوان های حقیری هستند که اگر بیکار بمانند خطر خواهند داشت و بنابراین باید آنها را چنان مشغول کرد که فرصتی برای اندیشیدن نداشته باشند...» این کتاب به نوعی زندگینامه خود نویسنده محسوب میشه ( دفتر خاطرات)...اورول که میشه گفت زمانی فقر رو کامل تجربه کرده تو این کتاب از جوانی خودش که تو پاریس و بعد ها در لندن سپری شده گفته...و ما رو با خودش همراه می‌کنه تا در کوچه پس کوچه های پاریس و همینطور لندن با او قدم بزنیم...:) کتاب بیانگر فقر و نداری و زندگی انسانهای فرودست هست... ترجمه متوسط بود...و در کل کتاب غنی بود...خواننده رو با خودش همراه می‌کنه... این کتاب کمک می‌کنه دیدگاه و رفتار انسانی تری نسبت به همنوعان محروم خودمون داشته باشیم... اورول دیدگاه ش بررسی و شرح مشکلات انسانی به شکل داستان هست... ای کاش روشنفکران ما وارد یه همچنین مکان هایی بشن‌...و برای آشنایی با زندگی این افراد...مدت ها با اونها دمخور بشن...اورول جسارت زیادی داشت...
نون صات
بسمه درسته که ما اورول رو بیشتر با آثارش مثل ۱۹۸۴، مزرعه حیوانات و دختر کشیش میشناسیم، اما به نظرم خوندن این کتاب که درواقع تجربیات خود نویسنده از دورانیه که در وضعیت مالی خوبی قرار نداشته هم خالی از لطف که نیست هیچ حتی به نظرم هر شخصی باید بخونه. صرفا توصیف بیچارگی نیست، توصیف چالش هاییه که "فقر" رقم میزنه. اینکه وقتی نداری چه کارهایی "می توانی" انجام بدی، نه چه کارهایی انجام میشه.
programmer
کتاب واقعا خوبیه درمورد اینه که فقر میتونه با آدم چه کارها بکنه و چه چالشهایی رو برای افراد و جامعه به وجود میاره
کتابخوان_پردیس
به طور کل، کتاب های اورول مناسب نوجوانان نیستند
m.
برای 13 سال مناسبه یا خیر؟
مریم کریم زاده
با خواندن این کتاب و چالش های واقعی که خود نویسنده تجربه کرده بیشتر با طرز تفکر ارول آشنا میشیم. هر چند دور از انتظار هم نبود . . امام علی (ع) :فقر سبب نقصان دین,مشوش شدن عقل,جلب کینه میشود... ... توی کتاب فقر احمق میکند مفصل فقط راجع به مشوش شدن عقل توضیح داده شده.
HeliOs
کتاب خیلی قشنگی بود. دوسش داشتم. شما در طول خوندن کتاب میتونید زندگی فقیرانه و آوارگی رو تجربه کنید. متن و ترجمه هم روان بود.
sa.s
تا نیمه کتاب خوبه ولی بعد ازون خسته کننده میشه
amin azadi
این کتاب با توجه به اینکه خیلی تعریفش رو شنیده بودم ولی خیلی روند داستان کند و از یه جایی دیگه خسته کننده میشه چند بار خواستم از ادامه دادنش منصرف شم ولی اسم نویسنده مجاب به ادامه دادن کرد ولی در مجموع خود نویسنده هم در اخر توضبح داده که این فقط خاطرات خود از دوران فقر در لندن و پاریس بود
Loni
واقعا حیف از کتاب به این خوبی که کسی که ترجمه ش کرده اصلا وفادار به متن کتاب نبوده. برایم جای سوال است که اینگونه مترجمین غیر صادق و اهل سانسور چرا به خودشان زحمت ترجمه میدهند و ارزش کتاب را از بین میبرند... خیلی متاسفم و به خواننده ها پیشنهاد میکنم از ترجمه معتبرتری استفاده کنند.
mehdi
کتاب خلاصه ای از تجربیات شخصی نویسنده از نفوذ به بطن فقر است که با داستان های جذاب و توصیفات عالی آمیخته شده است و در نهایت با ارائه شخصیت های آواره دوست داشتی نگرش من را نسبت افراد فقیر و آواره تغییر داد
hedayat Homa
کتاب خیلی خوبیه درسته که فرهنگ ما متفاوت است با پاریس ولندن اما فقر وتلاش وبرای یافتن یک لقمه نان در همه جای دنیا وجود داره اس وپاس ها همه جا هستند با خواندن این کتاب می توانیم قدر داشته هایمان را بدانیم، زندگی را سخت نگیریم وشرایط سخت زندگی رو با اس وپاس بودن بسنجیم و...واونونها رو قضاوت نکنیم
کتابدوست
برای آشنایی با فقر و حال و روز ارزانیان کتاب خوبی‌ست. کتاب برگرفته از خاطرات آوارگی نویسنده در لندن و پاریس در سال‌های بعد از جنگ اول میباشد و ازین نظر اثر متفاوتی‌ست.
ملانی
دلنشین ترین کتاب اورول
فِ
ب شدت خوبه
Mohammad hossien
فقط منم که با کتاب های اورول ارتباط نمی‌گیرم؟
Nilloo Co
سلام :) تازه تمومش کردم. همونطور که در انتها آورده شده، کتاب داستانی معمولی از تجربه‌ای که نویسنده در مسیری از زندگیش از سر گذرونده رو شامل می‌شد. در عین معمولی بودن به من دیدگاه جدیدی داد؛ درمورد بخش کوچکی که آواره‌ها و بی‌خانمان‌ها در زندگی‌شون سپری می‌کنن. از خوندنش راضی‌ام. شخصا فکر می‌کنم ارزش وقتتون رو داشته باشه.
کاوه
کتاب زیبای دیگر از جورج ارول کبیر

حجم

۲۲۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۲۲۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
۱۴,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد