نظرات درباره کتاب منشأ و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب منشأ اثر دن براون

نظرات کاربران درباره کتاب منشأ

نویسنده:دن براون
انتشارات:انتشارات مجید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۱۴ رأی
۴٫۰
(۱۴)
arash
به عنوان کسی که مثل خیلی های دیگر از کتاب کد داوینچی واقعا لذت بردم و رفتم ببینم کتاب های دیگه نویسنده چی هست و کتاب شیاطین و فرشتگان رو خوندم که اون هم خوب بود و حالا منشا رو خوندم و فکر میکنم کف گیر دن براون واقعا به ته دیگ خورده. ماجرای قتلی که پیش میاد ، لنگدون سراسیمه وارد ماجرا میشه، مرحله به مرحله معماهایی طرح میشه، یک خانم زیبا و باهوش که البته قرار نیست همدیگه رو ببوسن کارآگاه رو همراهی میکنه و در آخر هم هرکدوم به راه خود میرن. و بقیه آیتم های تکراری که تا اینجا علم و مذهب بودند. واقعا بسه دیگه دن😑. در ضمن بدون اینکه داستان رو لو بدم سربسته میگم اون ماجرای اصلی که داستان بر مبنای اون نوشته شده و گفته شده اگر ادیان و مردم معتقد به اون اتفاق و کشف پی ببرن بنیاد دین به لرزه میوفته و خیلی ها اعتقادات خود رو از دست میدهن واقعا یک شارلاتان بازی و دروغگویی و بزرگنمایی از طرف نویسنده بود!! اول اینکه همچین کشفی واقعا رخ داده البته نه به اینصورت که ایشون گفته اما با همین معنا و مفهوم آزمایشاتی انجام شده و نتیجه هم اعلام شده. دوم اینکه جناب براون عزیز دوستان مذهبی ما رو از چی میترسونی؟ کلیسا سالها گفت زمین صاف هست و در کتاب مقدسشان هم نوشته بود همچنین طبق لیست پیامبران از حضرت ادم تا حضرت مسیح طبق کتاب مقدس عمر زمین پنج هزار سال تخمین زده شد و ووو وقتی دانشمندان غربی یکی یکی این اشتباهات رو اثبات کردند کلیسایی که بابت این صحبت ها ادم کشته بود و خیلی ها را شکنجه کرده بود چه کرد؟ آیا بنیاد مسیحیت تهدید شد؟ خیر هنوز هم پر جمعیت ترین دین دنیاست. وقتی مسیحیت از تمام این مسائل زنده بیرون آمد شک نکنید اگر آسمان شکافته بشه و خداوند از بین ابرها بگه " بچه ها دیگه مسیحی نباشید" کسی گوشش بدهکار باشه؟ زهی خیال باطل. بهرحال اگر نظر من را بخواهید این کتاب را اگر نخوانید چیزی را از دست نمی دهید. ولی خود من شاید نقطه فریب اش را بخوانم ( خلاصه اش را جایی خواندم ولی سرچ نکردم ببینم ترجمه شده یا نه) اما واقعا از خوندن منشا پشیمونم.
Tina
آرش عزیز، دوست گرامی سپاس از توضیحات کامل و مفیدتون
H.O.P
من از منشا شروع کردم و به نظرم به عنوان یک رمان معمایی جالب بود و با خیلی از هنرهای اسپانیا آشنا شدم پس با سایر کتاب های دیگه اش چقدر لذت ببرم مرسی امید گرفتم :)
محمد حسن
راز داوینچی هم درباره فراماسونرهاست اما فیلم شد. ممنون از نقدتون . داشتم میخریدما :))
knight moho
برای کسایی که آثار قبلی رو خوندن تا حدودی جذابیت کم تری داره ولی هنوز هم جزو کتاب هایی که ارزش خوندن رو داره! ترجمه هم قابل قبول و بدون تکلف بود! در کل به نظرم دیدگاه نویسنده ارزشمنده!
میثم
میتونین قسمتهایی که مربوط به دوتا شخصیت اصلی رمان هست رو‌ فقط بخونین
fateme
داستان جذابی بود درمورد سرچشمه پیدایش خلقت اما اون راز که در کل داستان باهاش همراه بودیم و اکتشاف جدید بود بنظرم یجوور حقه بازی نویسنده بود .
hadis1376
من کتابو ازطاقچه خریدم ولی برام بازنمیشه ارورمیده چرا؟؟؟؟
ariya
این کتاب و اینجا نخوندم... ولی فوق العدست... هم داستانش و هم بار علمی و چالشی زیادی هم داره..
حمید
عالی

حجم

۶۹۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۶۰ صفحه

حجم

۶۹۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۶۰ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد