نظرات کتاب میرزا مقنی گورکن
کتاب میرزا مقنی گورکن اثر علی درزی

کتاب میرزا مقنی گورکن

نویسنده:علی درزی
انتشارات:نشر خودنویس
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۶از ۱۰۹۳ رأیخواندن نظرات
۴٫۶
(۱۰۹۳)
خواندن نظرات

نظرات کاربران

toranj
از بغل جیب، جعبه سیگار نقره اش را در می آورد و همینطور که با طمانینه مشغول پیچاندن سیگارش می شود، خودش را معرفی می کند: میرزا مقنی گورکن! آونگ وار است میان کندن زمین برای آب حیات یا خانه ای برای ممات. دوان دوان است برای زندگی بخشیدن به اهالی روستا و در اضطراب مرگ هر کدامشان ملک الموتی است که نمی خواهد در صور مرگ بدمد. نه تنها در فصل آخر قصه اش که از همان ابتدا همیشه در استیصال «انتخاب» است و انتخاب همان است که آدمی را «آدم» کرده و به واسطه «سیبی» هبوطش را رقم زده. داستان به عنوان اولین اثر نویسنده اش، به قدر کفایت قوت دارد و خواندنی است، به اندازه اش رازهایی در دل خودش دارد که ترغیبت کند پا به پای میرزا بروی. روایت ساده است و بی ادعا، توصیفاتش خوب و گیراست. اما پایانش! پایانش را بیش از هرچیز دوست داشتم، رضایت بخش و غافلگیرکننده بود.
چکه
یک معرفی روان و خوش سلیقه سپاس .🌹🌹🌷👏👏👏
Emad
کتاب را نخوانده ام ولی با توجه به آمار نامتعارف نظرها و امتیاز خوانندگان در مورد کتاب، احتمالا اشکالی وجود داره. بیشتر نظر ها در فاصله ۲۷ فروردین تا دوم اردیبهشت ثبت شده و تقریبا تمام نظر دهندگان در این بازه، عکس پروفایل ندارند و فقط در مورد همین کتاب و با متن های دو یا سه کلمه ای، امتیاز کامل داده‌اند.🤨🤨
Niloo.k
تا جایی که یادمه این کتاب در پویش خاصی یا دوره ی خاصی رایگان شد و واقعا جالب بود برای من، این درست نیست که بدون خوندن کتاب کارآگاه بازی در بیارید و بقیه رو هم منصرف کنید :)
nina
فامیل‌ها و هم‌شهری‌های نویسنده هجوم آوردند جهت حمایت :)
mah
دادش ب نظرم برو تو کار کاراگاهی 🤣🤣
وریا عقیلی
داستان رو خوندم واقعا چیزی که خیلی برام لذت بخش توصیف فضای داستان بود برای لحظاتی خودم رو در محیط روستای جیران و سر کله زدن با مشت قربان و کدخدا حس کردم از این تخیل قوی و طرز بیانش در داستان واقعا لذت بردم هر چند هنوز هم فکر میکنم جا برای پیشرفت داره ولی به عنوان داستان اول بسیار بسیار عالی بود مطمئنم کار پر مخاطبی خواهد شد و مورد استقبال قرار خواهد گرفت.
0
کاربر 939948
داستانتون رو مطالعه کردم قلمی زیبا داشتید ولی متاسفانه نتوانستم با ان ارتباط مستقیمی پیدا کنم امیدوارم موفق باشید
0
حاج خانوم
بسم‌الله الرحمن الرحیم هنوز هدف نوشته‌شدن داستان بما هو داستان که هیچ نتیجه اخلاقی، اجتماعی و... ندارد را نفهمیدم. حتی اگر رتبه اول یک مسابقه داستان‌نویسی باشد.
امین دولتی
به به آقای یونس اشکانی باور کنین این ۵ ستاره روفقط به خاطر تقلای شما و اینکه از این به بعد دیگه نرین تا کتاب های بقیه رو خراب کنین دادم درضمن کتاب فامیلتون رای ش از هزار گذشت ولی دریافت اش رو یه نگاه بنداز 😂😂😂 به خاطر روی ماه شما یه دریافت رو به کتاب فامیلتون اضافه کن ،چون من شروع کردم به خوندنش...😊😊😊
دهقان غذاخوار
همینجوری نشستنده بودندی که ناگهان در فکر عظیمی فرورفتم: توصیه ی این حکیم به این برنامه ی فرهنگ و هنر: ما تو این صفحه یه کتاب داستان ِ رایگان میبینیم و میبینیم چقدر نظرات درموردش زیاده و چقدر طرفدار و منتقد پیدا کرده. خب حالا این موضوع به کنار... به شخصه خیلی علاقه دارم وقتمو با کتب علمی بگذرونم... (+داداش چه ربطی داشت فازت چیه؟ -بصبری! میفهمی!) من تو این فکر بودم مردم جدیدا دیگه نمیخوان سرگرم شن وقتی نظام جهانی داره تشویق میکنه انسان هارو رو به خوندن کتاب: قطعا هرانسانی دلش میخواد بجای اینکه دوازده تا کتاب رمان بخونه و یه چیز رو یاد بگیره بیشتر دلش میخواد یه کتاب علمی بخونه و دوازده تا چیز یاد بگیره (اگه کمرتون شکست من فیزیوتراپ خوب سراغ دارم) حالا فرض کنین این اپلیکیشن بجای این همه داستان رایگان یه کتاب علمی صوتی بذاره(یا چاپی اصلا فرقی نداره)که مردم استفاده کنن(دراینجا استفاده یه معنی دیگه رو میده!!!مثل لذت بردن از بیشتر شدن سواد)
طاقچه
سلام بله شما درست میگین اما این که رایگان نیست
راضیه
سلام ا شیوه نگارش و موضوع خیلی. برایم گیرا وجذاب نبود با این حال تا آخر خواندم تا رای عادلانه دهدم. موفق باشید
0
هنگامه
نویسنده جوان از نسل دهه ۶۰
M.M
فضاسازی نگارش جذاب سوژه های غریب نماد سازی های رازآلود اینها چیزهایی که نویسنده برای نوشتن نیازشون داره اما کافی نیست هنر نویسنده اینه که با بهترین مصالح بهترین بنا رو بسازه مصالح خوبی داشت ولی ترکیب جالبی نشده بود روحی که تمام داستان را در بر بگیره و بهش معنا بده وجود نداشت

حجم

۵۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۵۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۲۹صفحه بعد