نظرات درباره کتاب تاریخ موسیقی، آن‌طور که باید تدریس شود ( باخ، بتهوون، و باقی بروبچه ها)‬‌‫ و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب تاریخ موسیقی، آن‌طور که باید تدریس شود ( باخ، بتهوون، و باقی بروبچه ها)‬‌‫ اثر دیوید باربر

نظرات کاربران درباره کتاب تاریخ موسیقی، آن‌طور که باید تدریس شود ( باخ، بتهوون، و باقی بروبچه ها)‬‌‫

نویسنده:دیوید باربر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۴از ۱۳ رأی
۳٫۴
(۱۳)
Hemmat
موسیقی عمری به درازنای تاریخ بشر دارد. به تعبیر دیگر او همزاد بشر بوده و پا به پای انسان و همراه با او در تاریخ زیسته است!! _ بعضی ریشه ی موسیقی را طبیعت دانسته و مانند بسیاری امور دیگر حیات بشر ، آنرا به طبیعت منتسب می کنند. آواز و صدای پرندگان ، صدای آب و چک چک آن ،صدای آسمان و رعد و برق و حتی غرش حیوانات و ده ها صدای دیگر را که زاییده طبیعت اند را در خاستگاه آن بی تاثیر ندانسته اند. _ بعضی دیگر نقش عوامل موهوم و تخیلی را در این پیدایش دخالت داده اگرچه دلیلی برای اثبات دیدگاه خود نمی توانند ذکر و بازگو نمایند. _ اما تعدادی دیگر از علمای علم موسیقی به نقش نخبگان فرهنگ و هنر و انسان های بزرگی توجه کرده که با نبوغ و استعداد ذاتی و علایق سرشار خود ، بسیاری از نغمات و الحان و ساز ها را آفریده اند. حال منبع الهام آنها هرچه می خواهد باشد.افرادی که بسیاری از آنان گمنام بوده و نامی از آنها در تاریخ ثبت و ضبط نشده است.!! اما بدون تردید بسیاری از این آفرینشگران در تاریخ داری نامی و نشانی هستند و متعلق به همه ی بشریت اند. چون موسیقی پدیده ای انسانی و جهانی است. اساس این کتاب نیز بر این نخبگان و آفرینشگران هنری است و بزرگانی از آنها را نام برده است.
بهزاد
این کتاب به صورت مختصر و مفید به بیان سرگذشت و بررسی آثار آهنگسازان بزرگ میپردازه و زبان شیرین و طنز راوی یکی دیگر از نقاط قوت این کتاب هست. در ضمن کتاب بسیار روان و خوب ترجمه شده. خواندن این کتاب را به دوستداران موسیقی پیشنهاد میکنم.
niloofar
متاسفانه پانوشت ها به درستی کار نمیکنن و با لمس شماره به قمست توضیح نمیرن.
Shamoy
مشکل نویسنده کتاب با بتهوون رو متوجه نمیشم! تمام مدتی که قسمت مربوط به بتهوون رو توضیح داده سعی کرده بار مشکلات شخصیتیش بیشتر از بقیه کنه!!! البته که اکثر آهنگسازان مشکلاتی در زندگی داشتن...کی نداره؟! در هر حال مرور مختصر و جالبی در تاریخ موسیقی کلاسیک بود. امیدوارم از خوندنش لذت ببرین(:

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۰ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۰ صفحه

قیمت:
۴,۸۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد