نظرات درباره کتاب کژرفتاری؛ داستان شکل‌گیری اقتصاد رفتاری و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب کژرفتاری؛ داستان شکل‌گیری اقتصاد رفتاری اثر ریچارد. اچ تیلر

نظرات کاربران درباره کتاب کژرفتاری؛ داستان شکل‌گیری اقتصاد رفتاری

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۱۷ رأی
۴٫۱
(۱۷)
دانشجوی خسته
من نسخه چاپی این کتاب رو دارم زمینه نسبتا تخصصی هست و هر چند رشته تحصیلی من زمینه دیگری است ولی به این حوزه علاقه دارم و باید بگم این کتاب بسیار خوب و ارزشمندی است با ترجمه بسیار بسیار خوب و روان و مسئولانه
کاربر ۲۹۹۳۷۴۸
ترجمه ش خوبه ولی به درستی نسخه الکترونیکی تایپ نشده حتی بعضی شکل ها ناقصه که همین باعث سردرگمی خواننده کتاب میشه
Mohamad
سلام. ترجمه‌ش چطوره؟ و آیا برای علاقمندان غیرتخصصی هم مفیده؟ سپاسگزارم.
Mohamad
بسیار سپاسگزارم
Mahan Mehravard
سلام، فکر کنم این کتاب هم بعد از فروش عجیب "سقلمه" از همین نویسنده ترجمه شده، رفتاری که تو بازار نشر زیاد دیده میشه. من این کتاب رو نخوندم، اما سقلمه بسیار روان و مناسب فردی بود که به‌طورکلی تازه می‌خواد یه ذهنیت عامیانه رو کنار بذاره و به دیدگاه منطقی/اقتصادی برسه. درکل ساده بود، چیز نویی توش نخواهید خوند، اما چیزهای قدیمی رو با زبان تازه و از پرسپکتیو تازه‌ای خواهید خوند. (اینا درباره سقلمه بود و احتمالا درباره این کتاب هم صدق می‌کنه. :) )
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
تیلر در کتاب کج‌رفتاری با به‌کارگیری حکایت‌ها و داستان‌های جالب و سرگرم‌کننده همچون قیمت پارو در روز برفی، خرید بلیت بسکتبال، مسابقه تلویزیونی، بیمه بازنشستگی و … به تشریح شکل‌گیری علم اقتصاد رفتاری می‌پردازد. او به تحلیل رفتار انسان اقتصادی (Econ) که موجودی خیالی و موردعلاقه اقتصاددانان کلاسیک و با رفتارهای کاملاً عاقلانه است می‌پردازد. او در کتاب ثابت می‌کند که انسان‌های عادی کج‌رفتاری می‌کنند و رفتار آن‌ها تحت تأثیر جنبه‌های احساسی و هیجانی قرار دارد و نباید نقش محدودیت‌های ذهنی و خطاهای شناختی و کنترل عواطف را در آن نادیده گرفت تیلر معتقد است انسان‌ها بازیگران اصلی حوزه اقتصاد هستند. در این کتاب او به این امر می‌پردازد که مدل‌های اقتصاد بر اساس شخصیت‌پردازی دقیق‌تر از رفتار انسان‌های عادی، قابل‌تغییر است و اقتصاد رفتاری، اقتصادی هیجان‌انگیز و لذت‌بخش‌تر از اقتصاد متعارف است. فصل اول کتاب با مثالی واقعی و بامزه از تجربه شخصی تیلر شروع می‌شود.تیلر را به این نتیجه می‌رساند که پیش‌فرض‌هایی که علم اقتصاد بر آن‌ها استوار است، ازجمله اینکه افراد بهینه‌ترین گزینه اقتصادی را انتخاب می‌کنند، اساساً ناقص است. نخست به دلیل آن که حل مسائلی که افراد عادی با آن‌ها مواجه هستند اغلب سخت است و در مواقعی حل نشدنی است. حتی در رفتن به مغازه خواروبارفروشی به مشتریان صدها فرصت و موقعیت خرید پیشنهاد می‌شود که در بودجه خانواده هم می‌گنجند، ولی به‌راستی خانواده باید کدام را انتخاب کند که بهترین گزینه باشد؟ و البته ما با مسائلی خیلی سخت‌تر از رفتن به مغازه روبرو می‌شویم؛ مانند انتخاب شغل، انتخاب وام مسکن و یا انتخاب همسر. با توجه به میزان ناکامی و شکستی که ما در همه آن زمینه‌ها مشاهده می‌کنیم، دفاع کردن از این دیدگاه که همه این انتخاب‌ها مطلوب هستند کار سختی است. دوم، باورهایی که مردم بر اساس آن‌ها انتخاب می‌کنند، بدون سوگیری نیستند. اطمینان بیش‌ از اندازه در قاموس و فرهنگ اقتصاددانان وجود ندارد. ولی این ویژگی دیرینه انسان‌هاست و سوگیری‌های بی‌شماری وجود دارد که توسط روانشناسان اثبات‌شده است. سوم، فاکتورهای زیادی وجود دارند که مدل بهینه‌سازی از آن‌ها چشم‌پوشی می‌کند؛ همانطوری که داستان امتحان از ۱۳۷ نمره‌ای نشان داد. در دنیای انسان‌های اقتصادی، فهرستی طولانی از چیزهایی وجود دارد که ظاهراً بی‌ربط هستند.
فواد انصاری
کتاب بیشتر در مورد مقالات ارایه شده دانشگاهی بود که از لحاظ موضوع پراکنده بودند و توضیح خیلی مختصری هم در موردش نوشته شده بود . کتاب به هیچ وجه عمقی نبود و از این شاخه به اون شاخه پریدن نویسنده خواندن کتاب رو‌ کسالت آور کرده بود.
Amin7
بنظرم ترجمه خیلی خوب نبود همچنین اینکه خود کتاب هم خیلی بصورت کاربردی توضیح نداده
میثم
چرا تخفیف انتشارات دنیای اقتصاد شامل این کتاب نمیشه چند تا ترجمه داره سقلمه نشر هورمزد و کج رفتاری انتشارات علمی فرهنگی.... تا ببینیم کدوم بهتره
کاربر ۹۱۴۹۰۳
این کتاب ترجمه ای از کتابmisbehavingهست سقلمه یا تلنگر ترجمه nudge

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۸۶ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۸۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۲۰,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد