نظرات درباره کتاب چگونه درباره‌ی چیزهای عجیب بیندیشیم: اندیشیدن انتقادی برای دوران جدید و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب چگونه درباره‌ی چیزهای عجیب بیندیشیم: اندیشیدن انتقادی برای دوران جدید اثر تئودور شیک

نظرات کاربران درباره کتاب چگونه درباره‌ی چیزهای عجیب بیندیشیم: اندیشیدن انتقادی برای دوران جدید

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۳۱ رأی
۳٫۵
(۳۱)
نوید
آموزش شیوه برخورد انتقادی با گزاره های مختلف.کتاب بدی نیست.میتونست بهتر باشه اگر مباحث بیشتری از فلسفه تحلیلی در اون گنجانده میشد.در واقع کتاب برای کسانی که با فلسفه و منطق تا حدودی آشنایی دارند تمرین عملی خوبی است.اما حتی کسی که آشنایی با مباحث ذکر شده رو نداره خیلی مفیده.حتما این کتاب رو بخونید و اگر واستون ممکنه تمرینات کتاب رو چندین بار انجام بدین تا مباحث کتاب به طبیعت ثانویتون تبدیل بشه.بعد خواهید دید که همین آموزشها و مهارتهای اولیه انتقادی تا چقدر میتونه در مواجهه با مباحث مختلف براتون راهگشا باشه.تقاضا میکنم بخونید و تمرین کنید.تمرین ،تمرین،تمرین.
ر.د.ب
مترجم کار خیلی سختی داشته و باید جوری ترجمه میکرده که نه سیخ بسوزه و نه سوزن و بعضی جاها خیلی خلاقانه ترجمه کرده. ایشون ترجمه های بهتر از این هم داشتن. یک نمونه مشکل من با ترجمه این کتاب: صفحه ۲۴۰ از کتاب زبان اصلی: research has established that polygraph testing is an extremely unreliable guide to someone's truthfulness. ترجمه ایشون: پژوهش های اخیر به اثبات رسانده اند که آزمون پلی گراف راهنمای اعتمادناپذیری برای راستگویی یک فرد به شمار نمی رود. همونطور که میبینید با یک «نا» معنی کل جمله عوض شده، این اشکال شاید از کسی باشه که متن را تایپ کرده. مشکل بزرگ کتاب، شیوه انتشار الکترونیکیش است که اگه پی دی اف بود بهتر بود. کتاب دارای کادرهای خارج از موضوع زیادی هست که با این فرمت، کتاب کلا به هم ریخته و مطالب درهم شده. نسخه چاپی کتاب هم که موجود نیست.
امیرحسین
برای دوستانی که نسخه چاپی رو می‌خوان از گیسوم یا پاتوق کتاب سفارش بدن .
Legend Farhad
گهگاهی ناشری دلیر، که بیش از سود به فکر روشنگری مردم است، کتابی درباره ارزیابی صادقانه شبه علم و پارانرمال عرضه می کند. کارهایی از این گونه که فعلا منتشر می شوند، انگشت شمارند. هرگاه چنین کتابی در می آید مایه ی بسی خوشحالی است، و به دلایلی چند چگونه درباره چیزهای عجیب بیندیشیم از بیشتر کتابهای طراحی شده برای آموزش چگونگی تمیز دادن علم خوب از بد، سرآمدتر است: ♦️یکم: این کتاب به گستره ای وسیع از علوم جعلی و ادعاهای غیرعادی می پردازد، که فعلا پیروان بسیاری را در آمریکا سرگرم خود کرده است. ♦️دوم: برخلاف اکثر کتابهای مشابه، نویسندگان عمیقا بر اصولی تاکید می کنند که به شما در ارزیابی انتقادی ادعاهای عجیب و غریب یاری می رساند و به شما می گوید چرا این اصول بسیار با اهمیت اند. ♦️سوم: بحث های این کتاب خواندنی دقیق و سرراست اند."
packet_head
معرکه اس !
Meysam
این کتاب برای کسانی که دنبال تفکر علمی و انتقادی هستند و دوست ندارند هر چیزی رو به سادگی باور کنند حرف نداره.
Amirhossein Zarei
دستتون درد نکنه همه ی کتاب های نشر مازیار رو بذارید عالیه
amin
کتاب فوق العاده ای است که با ترجمه بسیار ضعیف خراب شده. به نظر میرسه مترجم با اصطلاحات علمی کتاب‌ آشنایی کافی نداشته. با این حال کتاب جامعی در مورد تفکر انتقادی است و خواندنش توصیه میشه
شاهو
کتاب بسیار عالی هست ، فقط این ترجمه رو نگرید که بسیار بهم ریخته و نامفهوم ترجمه شده
kamran danesh
ترجمه در سطحی هست که انگار زدن گوگل ترنسلیت بعضی جملات معنا نداره
کاربر 7860454
ایرادات نگارشی زیادی داره، توی نسخه چاپی یا نسخه پی دی اف، این ایرادات نیست، توی نسخه‌ای که شما(طاقچه) گذاشتید، صفحه‌ای نیست که ایراد نداشته باشه، تا اونجایی که حتی جمله بی‌معنی میشه، با بی‌دقتی کامل، کتاب به این خوبی رو به این شکل مخاطب میخونه.
مهدی عسگری
یکی از جذابترینها در عین به درد بخوری برای موضع مستدل داشتن در دوران پسا حقیقت
محمدرضا
صراحتا
رضا
عالی
کاربر ۲۹۶۵۴۷۷
ترجمه افتضاح بود
Hanieh
زیاد خوشم نیومد

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۴۰۵ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۴۰۵ صفحه

قیمت:
۹۱,۰۰۰
۴۵,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد