نظرات درباره کتاب آدم کجا بودی؟ و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب آدم کجا بودی؟ اثر هاینریش بل

نظرات کاربران درباره کتاب آدم کجا بودی؟

نویسنده:هاینریش بل
انتشارات:انتشارات نگاه
امتیاز:
۳.۵از ۲۰ رأی
۳٫۵
(۲۰)
Karow Rezvani
جنگ افروزی در هر شکل و شمایلی و با هر بهانه‌ای محکوم و مورد نکوهش است. چه ساختار و عملی می‌تواند زیباتر و قوی‌تر از هنر و به ویژه ادبیات، زشتی و بیهودگی جنگ و کشتار را برای مخاطب به تصویر بکشد؟ هر اسمی که (برآمده از هر ایدئولوژی و مذهب) روی جنگ بگذارید از کثافت بودن آن ذره‌ای کم نخواهد کرد. این کتاب خواندنی‌ست، به لحاظ داستان‌پردازی فوق‌العاده است، به لحاظ درون‌مایه تأمل‌پذیر است، به لحاظ سبک نگارش از بهترین‌های رئالیستی‌ست، از لحاظ ترجمه روان و کاملاً قابل فهم. از نویسندگان معروف به خواندن آثار معروف کفایت نکنید. از خط به خط کتاب‌های هاینریش بل می‌شود لذت برد.
daniali1993
این کتاب سرگذشت آدم‌های مختلف رو در جنگ جهانی دوم روایت می‌کنه، آدم‌هایی که به خاطر جبر سیاسی و جغرافیایی و تعصب محکوم به شکست و نابودی هستند و نمی‌تونن یه زندگی عادی داشته باشن. کتاب غم‌انگیز و تلخ بود مثل خود جنگ. داستان‌ کتاب چندان جذاب نبود، به خصوص اوایل کتاب. ترجمهٔ کتاب هم خیلی‌جاهاش نامشخص و نامفهوم بود. این کتاب با کتاب عقاید یک دلقک از همین نویسنده قابل مقایسه نیست،پس به خاطر اینکه از عقاید یک دلقک خوشتون اومده،سراغ این کتاب نرید. اما من دوستش داشتم... اگر شما هم به خوندن ناکامی‌ها و تلخی‌های جنگ و روایت جنگ از زبان آدمای عادی علاقه دارید، این کتاب رو بخونید.
اسفندیار
این کتاب مث یه سریال میمونه که هر قسمت یسری اتفاق ها میوفته و درکنار شخصیت اصلی، چندین شخصیت فرعی وجود داره . یکی دوتا از شخصیت های فرعی داستان اصلا خط داستانی جالب توجهی نداشتن، بی محتوا و خسته کننده بودن، ولی خط داستانی اصلی واقعا جذاب بود. کل داستان سراسر غم بود و نویسنده خیلی با جزئیات و دقیق صحبت میکرد و خوب صحنه سازی میکرد اما بعضی جاها کمی آزار دهنده بود اینهمه جزئیات بی محتوا و اصلا لظومی نداشتن.
مرتضی
کتاب جالبیه. هنوز تمومش نکردم. فقط تو فصل چهارم اونجا که گرگ سوار تاب میشه، یه جا کلا نگارشش به هم خورده. نتونستم پیدا کنم که از کجا باید مشکل رو گزارش کرد

حجم

۱۷۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۱۷۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۹۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد