نظرات درباره کتاب من قاتل زنجیره‌ای نیستم و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب من قاتل زنجیره‌ای نیستم اثر دن ولز

نظرات کاربران درباره کتاب من قاتل زنجیره‌ای نیستم

نویسنده:دن ولز
امتیاز:
۳.۹از ۵۴ رأی
۳٫۹
(۵۴)
(:Ne´gar:)
حقیقتا بیشترین احساسی که در طول خوندن کتاب داشتم ، انزجار و کمی هم ترس بود ! صحنه پردازی های دقیق کتاب به همین موضوع کمک می کرد . ( اگه خیلی دلتون میخواد بدونید با بدن مرده ها چیکار میکنن که توی مراسم تدفین درب تابوت رو باز میگذارن ، بهتون پیشنهاد میدم این کتاب رو بخونید :/) داستان جنایی معمایی هست اما گره معمای کتاب در اواسط داستان حل میشه و بعد از اون به تعقیب و گریز ، نقشه کشیدن و قسمت جنایی داستان بیشتر نزدیک میشیم . شخصیت اصلی کتاب به عارضه ( اجتماع گریزی ) مبتلا هست که باعث میشه خط سیر داستان و رابطه علت معلولی به خوبی مشخص بشه . یعنی ما در کتاب با شخصیتی مواجه نیستیم که بی دلیل چنین افکار و رفتاری رو داشته باشه . توقعی که من از کتاب داشتم این بود که در رابطه با دیگر شخصیت ها هم صحنه هایی رو ایجاد کنه تا ما باهاشون بیشتر آشنا بشیم ، اما این انتظار براورده نشد . و شاید بشه گفت دلیلش اینه که تمام تمرکز بر روی شخصیت اصلی باشه . در نهایت این کتاب رو به کسانی که دل و جرئت خوندن چنین صحنه هایی رو دارند پیشنهاد میدم ، رنج سنی خاصی مد نظرم نیست چون حتی یک فرد شصت ساله هم ممکنه با خوندن بعضی صفحات حالش بد بشه :///
omid
من که خسته شدم کتاب بگیرم، بعد بفهمم که چندگانه هستش ولی بقیه اش یا ترجمه نمیکنن یا خیلی دیرتر ترجمه میشه؛ دوستان این کتاب 3گانه هست.
Amaryllis
ممنون که اطلاع دادید
Farzaneh
اسمای دو جلد بعدی چیه؟ بهم مربوطن؟
yalda
شخصیت پردازی خیلی دوست داشتم اما مشکل کتاب این بود که بی مقدمه یهو فانتزی شد ولی در کل کتاب جذابی بود
reyhanesalahi
خوب بود ولی ترجیح میدادم داستان جنایی باشه نه تخیلی از وقتی تخیلی بودنش مشخص شد،فقط خوندم که تموم شه..جذابیتی نداشت برام
Emma
من ک دوسش داشتم، ی کتاب چندش و تخیلی ی نفس خوندمش، ی جورایی عاشقش شدم ممکنه یکم تخیلی و تینیجری باشه ولی باحال بود 😃
pejmannavi
داستان هیچ چیز خاصی نداشت که بشه در موردش حرف زد. جز اینکه جوری نوشته شده بود که از یه جایی به بعد یه نفس میخوندیش. سرگرم کننده بود و پرهیجان.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
جان پسر عجیب و غریبیه. اولا به این دلیل که با مادر و خاله‌ش توی مرده‌شورخونه کار می‌کنه و دوما به این خاطر که عطشی عجیب و غیرطبیعی به جنایت و قاتل‌های زنجیره‌ای حس می‌کنه. جان هرهفته به دیدن یه روانشناس می‌ره و تشخیصِ روانشناس، اختلال ضداجتماعی‌عه. این یعنی جان باید خیلی مواظب خودش باشه و از چیزای مربوط به جنایت فاصله بگیره تا زیاد درگیرشون نشه. ولی وقتی یه قاتل زنجیره‌ای وارد اون منطقه می‌شه و حوالیِ خونه‌ی جان شروع به آدم کشتن می‌کنه، صبر و تحمل سخت تر و سخت تر می‌شه🤐 شخصیت‌هاش خیلی خوب پرداخته شده بودن. علی‌الخصوص شخصیتِ جان، که یه پسر منظم، دقیق و متفاوت بود. جان از اون شخصیتایی نیست که توی هر کتابی شبیهش رو پیدا کنید. داستان خیلی کشش داشت و آدم نمی‌تونست کتاب رو زمین بذاره. حتی یه لحظه! گویا کتاب برای نوجوونا نوشته شده ولی به نظرم همه‌ی سنین می‌تونن ازش لذت ببرن. افکار و درونیات جان واقعا خیلی خوب بیان شده بود. خیلی جاها نمی‌تونستم باهاش همذات‌پنداری کنم ولی می‌تونستم احساساتش رو درک کنم. در اغلب قسمت‌های داستان، رگه‌هایی از طنز هم می‌بینید. که خوندن رو خیلی لذتبخش‌تر می‌کنه. ترجمه هم بسیار روان و بی‌نقص بود. پایان کتاب، تنها چیزی بود که اصلا دوستش نداشتم. این که رئالیسم جادویی به طرزی ناگهانی به ژانر علمی-تخیلی تبدیل شد، خیلی توی ذوقم زد. 🙂💔
کتاب باز
حال و هوای خاص خودشو داشت.
کتاب باز
شما فقط به خون و خونریزی هایش توجه میکنین، ولی من فکر میکنم ایده کتاب فوق العاده اس❤
کاربر ۱۹۴۶۱۷۳
خیلی حال بهم زنع
موفنری
باحال بود دوستش داشتمممم اخراش خیلی برام پرکشش و هیجانی بود اطلاعاتمم راجب قتل و قاتلای زنجیره ای یه نمه برد بالا😁
آلیس در سرزمین نجایب
جان کلیور بچه‌ایه که اعتقاد داره "می‌تونه" قاتل زنجیره‌ای بشه. چرا؟ چون افکار این قاتل‌ها تو سرش وول می‌زنن. یه هیولا توی سرشه که بهش میگه هی جان، می‌دونی کشتن آدم‌ها چقدر حال می‌ده؟ بجنب پسر یکی رو بکش دیگه. جان سعی داره با این مشکل کنار بیاد تا اینکه سروکله‌ی یه قاتل دیگه تو شهر کوچیکشون پیدا می‌شه... - - [•نظر🐝•] اول از همه اینکه این جلد یک یه مجموعه شیش جلدیه البته می‌شه جدا هم خوند. دوم که این کتاب جنایی نیست! بله. جنایی نیست. وحشت و جنایی رو ترکیبی زده. یعنی اگه دنبال یه جنایی منطقی و کارآگاه بازی هستید اصلاً سمتش نرید. شخصیت‌های کتاب خیلی محدودن و همون تعداد قلیل هم پردازش ندارن. حتی جان هم شخصیت دوست‌داشتنی نیست. هیجان کتاب رو به افوله و هرگز نمی‌تونه خواننده‌ش رو میخکوب کنه. از انتخابش راضی نیستم و می‌تونستم کتاب‌های خیلی بهتری بخونم. - - [•نکات مثبت•] ۱- ترجمه خوب و روان که به سریع خوندن داستان خیلی کمک می‌کرد. . . ۲- اطلاعات خوبی که از قاتلان زنجیره‌ای واقعی در طول کتاب می‌داد. - - [•نکات منفی•] ۱- داستان هیچ پیچ و تابی نداشت. اتفاق اتفاق اتفاق بدون سرنخ، بدون هیجان، بدون اشتباه و آزمون خطا . . ۲- قابل حدس بود. . . ۳- شخصیت‌پردازی بسیار ضعیف بود. - - در کل پیشنهادش نمی‌کنم. مخصوصاً اگر دنبال خوندن جنایی هستید.
Elaheh Dalirian
کتاب چهار ستاره گرفته نمی‌دونم چرا؟! هی خودم رو مجبور کردم خواندنش رو ادامه بدم اما نهایتا ۴۶ درصد کتاب رو خوندم. هی میگفتم نکنه داستان کودک نوجوانه ولی باز یاد متن خشن و توصیفات عمیق از کالبد شکافی ها میافتادم که یعنی بعیده برای این رده سنی بوده باشه پس نتونستم توجیه خاصی برای ابتدایی بودن موضوع داستان پیدا کنم خلاصه من اصلا دوستش نداشتم.
Zahra Nouri
راجب یه نوجونه با اختلال ضد اجتماعی که احساسات معمول اجتماعی رو نداره و خب حسم میکنه ممکنه قاتل زنجیره ای باشه😁 به نظرم یکم راجبش بی انصافی شده اره وسطای داستان فانتزی میشه در حالی که اصلا انتظارشو نداری ولی به نظرم کتابش جذابیت و کشش خوبی داره و وقتی شروعش کنید همش دوست دارید بقیه داستانو بدونید
حسینی
قشنگ بود و وحشتناک.و یه جاهاییش تخیلی
Saba
من داستانش رو خیلی دوست داشتم، البته توقع نداشتم یکم تخیلی بشه ولی بازم برام جذاب بود. مسائلی مثل این که با جنازه و مرده چیکار میکنن اولش یکم من رو ترسوند و به زور خوندم ولی هرچی میگذشت بیشتر دوستش داشتم. من کلا این ژانر رو دوست دارم و بنظرم این کتاب بهترین کتاب این ژانر نه ولی یکی از کتابای خوبه.
نابغه
من که خیلی خوشم اومد ..خیلی ها گفته بودن با فانتزی کتاب مشکل داشتن ولی برای من اینطور نبود ..دوستش داشتم و خیلی لذت بردم ..امیدوارم جلدهای بعد این کتاب یعنی زندگی شخصیت جان ترجمه و چاپ بشه ..
پریسا همانی
اگر مثل من به خوندن کتاب های تخیلی علاقه ندارید نخونید.
f.t :)
قشنگ بود هر چند انتظار یک رمان جنایی یا ترسناک رو داشتم ولی بیشتر تخیلی بود
روزبه
به زبان محاوره ای نوشته خسته کننده نیست
zohreh
۶۲. جان پسر جامعه- ستیزی که به خوبی رو شخصیتش کار و پرداخته شده به سبب همین اختلال به شدت علاقه‌مند به داستان‌های جنایی و قتل‌های زنجیره‌ایه. تحقیق و مطالعه قتل‌های زنجیره‌ای تنها سرگرمی جانه و شروع قتل‌های سریالی در شهر کوچیکشون توجهش جلب میکنه. کتاب شروع خیلی خوبی داره و حتی این که از اواسطش متوجه می‌شید که با یک داستان تخیلی روبرو هستید هم از جذابیتش کم نمیکنه و باعث نمیشه کنار بذاریدش‌. ترجمه روانی داره که باعث میشه علاوه بر لذت بردن خیلی هم زود تمومش کنید.
Ꮋ𝖺𝗇𝗇𝖺
اولاش من رو فوق‌العاده جذب کرد، اواسطش یکمی سوپرنچرال شد و ناامیدم کرد اما آخرای کتاب خیلی تاثیرگذار شد.

حجم

۲۲۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۲۲۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۲۹,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد